HELP!!carburator probleem WR400 1999

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wynduro
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 14, 2007 17:02

even een korte schets van wat er reeds is ondernomen/ gebeurt.

Aan het crossen, PLOTS stationair toerental obnormaal hoog. gestopt en carburator open gedaan. Aan de zijde van de cilinder zit er op de gasschuif een gehard stalen plaatje met dichting. hiervan is een brokje afgebroken. conclusie: luchtkanaal groter dus hoger toerental. het afgebroken stukje heb ik gelukkig net voor mijn kleppen teruggevonden en de vorm past perfect op het andere stuk.
Ik heb het stuk vervangen en alles weer gemonteerd, 151€ trouwen voor een stom stuk metaal. Nu start ik de motor en is het stationair toerental nog steeds te hoog. direct gekeken of plaatje niet weer gebroken was,gelukkig niet. daarna carburator uitgeblazen en opnieuw geprobeerd. opnieuw zelfde fenomeen.

wie kan mij raad geven????

wat wel raar is: als ik de Koude choke uittrek is het toerental lager dan als hij ingedrukt is, normaal is dit omgekeerd. verder zit de gasschuif met zekerheid volledig op 0%.
Wie kan mij met 100% zekerheid zeggen hoe de lip van de dichting zit op het geharde plaatje in de schuif.

Alle raad is welkom
Alvast bedankt
YZ426F
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Veel voorkomende fout gemaakt , je moet de punt van dat plaatje naar boven laten wijzen :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Plaats reactie