Verbeteren oud type voorvork

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Frank

Voor mijn oude 4taktcrosser heb ik een 2dehands voorvork gekocht, het is een 43mm YZ vork uit , schrik niet 1981 of later.
Het is een conventionele vork, niet instelbaar, geen upsd maar hij past goed bij de stijl vd rest vd motor en zo goedkoop dat ik hem niet kon laten staan voor dat geld.
Natuurlijk haalt zo een vork het niet bij de moderne types maar toch hopelijk een verbetering tov de originele 38 mm vork !
Mijn vraag, Race Tech verkoopt hun zogenaamde Fork Emulator Kit deze komt bovenop de originele binnendemper, de binnendemper moet aangepast worden, en dit systeem zou van je vork een cartridge systeem maken. Wie heeft dit systeem gebruikt en hoe zijn de ervaringen ?

BVD

Jan
Jo VdB

Frank schreef:, het is een 43mm YZ
Natuurlijk haalt zo een vork het niet bij de moderne types maar toch hopelijk een verbetering tov de originele 38 mm vork !
1ste vraag die zo bij mij opkomt is :
Gaat die wel passen in jouw motor ?????
a) verschillende diameters van voorvork ??? Passing ???
b) hoe zit het met de lengte van beide vorken (ga je er geen "chopper" van maken bijvoorbeeld ???

Jo VdB
Frank

Bij de voorvork zaten ook de kroonplaten incl balhoofdpen en lagers.
Origineel zit er een YZ voorvork in alleen hebben de binnenpoten dan een diameter van 38 mm deze vork hebben de poten een diameter van 43mm of ie langer is is me nog niet opgevallen maar de poten kunnen altijd nog een paar cm boven de bovenste kroonplaat uitsteken als dat nodig is.
De vork is trouwens al gemonteerd en alles past prima ook het voorwiel hetzelfde voorwiel en as wordt bij beide voorvorken gebruikt.
Plaats reactie