Uitwisselbaarheid blok & cilinder sr41 sr 43

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Mijn 750cc motortje is toch niet meer wat hij zou moeten zijn,
hij verbruikt 1 liter olie op 1000km en mist wat vermogen in vergelijking met zappa's nieuwe blok.

Kan een aantal dingen doen:
- Zuiger veren vervangen plus pakkingen, totale kosten +- 100 euro. Mischien weer wat meer vermogen.
- 2e hands cilinder + zuiger kopen: kosten 150 - 200 euro inc pakking.
Zeer waarschijnlijk wat meer vermogen.
- 2e hands blok kopen, en dan het liefst een vrij nieuwe, sr43 blok. Kosten: 300 - 500 euro.

Nu vroeg ik mij af of de laatste 2 opties kunnen/passen als het komt van een sr43? Dus past een sr43 blok in een sr41 frame?
En past een sr43 cilinder op een sr41 blok?

Kenners laat u horen :P
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

kan beter zeggen "redelijk wat" het blok van Dirty met 73.000km loopt iets beter dan je GO! maare heeft meer cc..
als niemand weet of een 43 blok past in 41 frame kunnen we eventueel passen met m'n kapote blok.. moet lukken in een dag of je leent Dirty even..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

SR43 blok past in een SR41, maar dan heb je een SR43 CDI nodig die niet past op de draadboom van de SR41
dus alles kan maar kost wat tijd , sleutel en denkwerk
voordeel is ook dat je dan een startmotortandwielen besparende torq begrenzer hebt
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

wist wel dat jij het zou weten :P
weet jij toevalig of ik de rotor van m'n kapotte blok ook met een poelie trekker kan verwijderen of dat ik de afnemer van hessler moet bestellen??
cilinderkop deksel, carter helften en koppelings huis verwijdert.. maar geen schade te zien.. wel een boel koper kleurig schaafsel.. ben benieuwd wat kapot is..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ah, net reactie ook gehad van Hessler:
To solve my problem for the oil consumption:
Can i fit a SR42 or SR43 cilinder&piston onto my SR41 engine blok?
no different crankshaft, the sr 43 piston makes more way ..

Or does a SR42/43 engine blok fit into the frame of my SR41?
natural, outside its the same.

You also sell a high compression piston for about 400 euro.
What is the approximate gain in horsepower and torque with only this modification?
Do you recommend this piston for normal use?
NO :-) a lot to change for this.

Maybe it wont last as long as a normal piston for example?
hmm i think 2 ways for you are ok: new piston or a cheap engine blok complete..

Thanks for any info!
:-) gr stefan
Dus óf een heel nieuwe blok, óf de huidige laten honen (honen 30 - 50 euro, nieuwe zuiger 200 euro, + pakkingen). Dan zit ik op de 300 euro.

Als ik mazzel heb vind ik een 2e hands blok voor hetzelfde geld en bespaar ik een hoop moeite.

Hans, heb je mischien nog wat meer info over wat er anders is electrisch aan een sr43? Ik zal als ik thuis ben eens het wphb erbij pakken met electrische schema's van de sr43...die staan erin toch?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

Als je nog onderdelen zoekt van een SR 41a..
motorfreak
Berichten: 41
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
Locatie: Geersdijk

Ga je hem toch slachten Klei?
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Plaats reactie