Een belangrijke tip voor de beginnende sleutelaar.
Koop je gereedschap zo goedkoop mogelijk. Als het kapot en of verslijt gaat gebruik je het waarschijnlijk vaak. Op dat moment koop je het van een goed merk.
Een voorbeeld. Koop een complete goedkope (liefst 3/8) doppenset van de HEMA, gamma of zo. Dopje 8, 10 en 12/13 (europees of japans) verslijten dan vrij snel 14/15 en 17 gaan redelijk lang mee en de ratel gaat net zo lang mee als dopje 8 en 10. Dopje 9,11,16,18,20,21 en 23 gebruik je bijna nooit. De verlengstukken verslijt je meestal ook niet.
Dat betekent dus dat je alleen een knappe ratel en een paar losse dopjes hoeft te kopen. Hetzelfde geld voor sleutels. 1 goedkope set steek-ring sleutels en 1 goedkope set ring sleutels. Steek-steek sleutels zijn voor klojos.
Van de schroevendraaiers is er 1 echt belangrijk. Dat is kruis 2! Koop daar een goede van en voor de rest gewoon een goedkope set. Het voordeel is dat de meesten hun schroevendraaier ook als beitel etc. gebruiken en met een dure is dat minder prettig.
Ro, die nooit gereedschap leent en het ook niet uitleent.
gereedschap kopen
Moderator: ghulst
en als je nou veel kracht zet op zo'n goedkoop ring sleuteltje en hij scheurt ja dat gaat pijn doen .
af zijn ze dan te goedkoop ?
lekker je klauwen openhalen .
maar inderdaad gebruik je toch meestal alleen maar 8,10,12,13,15,en 17
dus nooit een heel set (duur) kopen
af zijn ze dan te goedkoop ?
lekker je klauwen openhalen .
maar inderdaad gebruik je toch meestal alleen maar 8,10,12,13,15,en 17
dus nooit een heel set (duur) kopen
Er gaat niets boven goed gereedschap, lenen, van een vriend.
Je leent het met de opmerking: ik breng het morgen weer terug hoor.
Dan vergeet je het gewoon.
En als ie gaat zeuren, zeg je dat je het al hebt terug gebracht, toen hij niet thuis was.
Ik heb niet veel vrienden meer over.
Hoe komt dat zo, is the question.
Je leent het met de opmerking: ik breng het morgen weer terug hoor.
Dan vergeet je het gewoon.
En als ie gaat zeuren, zeg je dat je het al hebt terug gebracht, toen hij niet thuis was.
Ik heb niet veel vrienden meer over.
Hoe komt dat zo, is the question.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Gewoon wegbrengen en LATEN repareren. Voordeel; geen gedoe met(geleend) gereedschap, schone schuur en handen.
Skuppie, die geld zat heeft maar geen tijd
Skuppie, die geld zat heeft maar geen tijd
Ik begrijp hier niet goed de logica achter ????de ex zot schreef:Een belangrijke tip voor de beginnende sleutelaar.
Koop je gereedschap zo goedkoop mogelijk. Als het kapot en of verslijt gaat gebruik je het waarschijnlijk vaak. Op dat moment koop je het van een goed merk.
A) eerst koop je slechte kwaliteit gereedschap (waarmee je sowieso al je moeren, bouten, schroeven etc. mee vernielt door vaak grove toleranties en slechte kwaliteit van de gebruikte materialen waaruit deze goedkope brol gemaakt is)
B) daarna geef je nog eens geld uit voor hetzelfde materiaal, maar dan van superieure kwaliteit
Dan heb je toch geld weggegooid door eerst "A" te kopen ????
Kijk simpelweg welke maat je nodig hebt, en koop hiervan (als je het tenminste nog niet hebt) het materiaal dat je financieel je kan veroorloven.
Ook hier geld vaak : goedkoop is duurkoop !!
Jo
die heel lang geleden ook dacht dat Gamma, Hubo, Brico etc. evenwaardig materiaal aanboden, maar die nu ouder en wijzer geworden is. Al doende leert men ...
Simpel, omdat je dopje 9, 11, 16 enz. soms net wel nodig hebt op zondag.
Ik heb het over beginnend sleutelaars en dat zijn meestal jongeren met niet teveel geld, die zelf moeten sleutelen omdat wegbrengen te duur is.
Ik heb nog nooit een HEMA sleutel gebroken trouwens, maar ja ik werk ook bijna nooit met steeksleutels.
Ro, die zelf jong en met weinig geld begonnen is.
Ik heb het over beginnend sleutelaars en dat zijn meestal jongeren met niet teveel geld, die zelf moeten sleutelen omdat wegbrengen te duur is.
Ik heb nog nooit een HEMA sleutel gebroken trouwens, maar ja ik werk ook bijna nooit met steeksleutels.
Ro, die zelf jong en met weinig geld begonnen is.
waarom allemaal zo moelijk?
Ik ben 19 jaar en cross sinds m'n 14e ik heb eerst ook gereedschap van mindere kwaliteit gehad maar je schiet er nix mee op! Je draait allerlij bouten en moeren aan je crosser kapot>>>>>krijgt ze er zelf niet uit en moet hem dan alsnog wegbrengen......2x geld gekost. Je crosser kapot en je sleutels.....
Neem het nu van mij aan en spaar voor goed gereedschap en je bespaart je een hoop pijn en moeite!!!
Ik ben 19 jaar en cross sinds m'n 14e ik heb eerst ook gereedschap van mindere kwaliteit gehad maar je schiet er nix mee op! Je draait allerlij bouten en moeren aan je crosser kapot>>>>>krijgt ze er zelf niet uit en moet hem dan alsnog wegbrengen......2x geld gekost. Je crosser kapot en je sleutels.....
Neem het nu van mij aan en spaar voor goed gereedschap en je bespaart je een hoop pijn en moeite!!!
-
- Contacteer:
PreciesJo VdB schreef:Ik begrijp hier niet goed de logica achter ????de ex zot schreef:Een belangrijke tip voor de beginnende sleutelaar.
A) eerst koop je slechte kwaliteit gereedschap (waarmee je sowieso al je moeren, bouten, schroeven etc. mee vernielt door vaak grove toleranties en slechte kwaliteit van de gebruikte materialen waaruit deze goedkope brol gemaakt is)
B) daarna geef je nog eens geld uit voor hetzelfde materiaal, maar dan van superieure kwaliteit
Dan heb je toch geld weggegooid door eerst "A" te kopen ????
Kijk simpelweg welke maat je nodig hebt, en koop hiervan (als je het tenminste nog niet hebt) het materiaal dat je financieel je kan veroorloven.
Ook hier geld vaak : goedkoop is duurkoop !!
Jo
die heel lang geleden ook dacht dat Gamma, Hubo, Brico etc. evenwaardig materiaal aanboden, maar die nu ouder en wijzer geworden is. Al doende leert men ...
al heb ik ook wel het geluk dat mijn vader eigelijk al het gereedscchap al heeft (tengtools wagen,draaibank,boorkolom enz enz enz) k heb zelf trouwens ook aardig wat maar goed gereedschap is duur en ik moet mijn hondatje ook nog rijdend zien te houden . vraag het meestal met kerstmis. Speciaal gereedschap kan ik zo lenen bij motorzaak (vliegwiel trekker) verder heb je weinig speciaal gereedschap nodig vor crosser volgens mij (2-takt in iedergeval)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Wat kost een goede 1; zijkniptang (20euro), 2; waterpomptang (15 euro), 3; combinatietang (15 euro), 4; griptang (15 euro), 5; koperen hamer (25 euro), 6; kunstof hamer (10 euro), 7; drevelset (10 euro), 8; pakkingschraper (10 euro), 9; ringsleutelset (30 euro); 10; doppenset 3/8 (75 euro).
ff 10 dingetjes die bij elkaar gewoon minimaal 225 euro kosten, terwijl je voor veel minder al aan de gang kan.
Ro, die thuis de belangrijke zaken van Snapon heeft.
ff 10 dingetjes die bij elkaar gewoon minimaal 225 euro kosten, terwijl je voor veel minder al aan de gang kan.
Ro, die thuis de belangrijke zaken van Snapon heeft.