Verslag KTM Sommer 18 aug 2007
Geplaatst: zo aug 19, 2007 12:36
Zaterdag 18 augustus was het zover. Na ongeveer een jaartje alleen op Almeria gespeeld te hebben moest er maar eens echt gereden gaan worden. Houten Klaas had mij en nog een aantal mensen op de KTM Sommer dag geattendeerd. Gevraagd aan de rijmaatjes of ze meewilden, maar die haakten af. Klaas heeft mij in ieder geval zover gekregen, mede omdat ik met hem mee kon liften (dank daarvoor ).
Om ongeveer 9 uur weggereden uit woonplaats van Klaas om vervolgens rond een uur of 1 te arriveren bij de baan. “Even” inschrijven, bleek dat er geen gegevens van ons bekend waren, gelukkig was dit geen probleem en ook even de nummers doorgeven. Klaas rijdt met nummer 650.
Tja en welk nummer te nemen als je nog nooit op een baan gereden hebt, ik hou graag van wat aparts, dus voor nummer 0 gekozen
Toen dat zover was ff een rondje gelopen en de baan bekeken, hier een kleine impressie:
Er was zegmaar een dalletje en daarin een stuk crossbaan met jumps en knippen (gevuld met bagger/water, best verraderlijk, er zijn er enkelen zelfs kopje onder gegaan) en daarna naar boven met kruip/sluipwerk, lekker afwisselend dus. Totale lengte van het parcours was 2,2 kilometer.
Daarna de motoren ff uitgeladen in lekker in het zonnetje gezeten in onze eigen paddock
Klaas moest als eerst starten, er waren 2 sessies van een uur voor ieder te rijden, 2 klassen, sport en fun. Klaas dus in sport en ik in fun.
Hier enkele foto’s van klaas van beide sessies:
Daarna moest ik, best zenuwachtig omdat het toch voor het eerst was en toch min of meer competitieverband. Vooral de afdaling richting het crossgedeelte was best tegenvallen, je stort in het diepe, kont los, benen los, moest ff ontdekken hoe deze daling genomen moest worden. Eerste ronde ging best redelijk, maar kon beter. Ik was echt blij toen de eerste sessie afgevlagd werd, goed kapot na een uur rijden. 22 kilometer afgelegd (al weet ik niet zeker of de rijtijd exact een uur was).
Toen Klaas weer. Heb toen maar een paar foto’s geschoten omdat ik moest zitten Het uurtje dat klaas moest rijden was eigenlijk naar mn zin te snel om, snel wat brandstof in de tank (helemaal vergeten) en rijden weer. Ging direct beter omdat ik toch weer best fris opstapte en de baan nu goed kende. Niveau in deze klasse lag best gelijk dus leuk kunnen stoeien met wat deelnemers waarvan het niveau zo goed als gelijk was. Valt me trouwens op dat mannen met de KTM adventure’s (950), zware jongens dus, nog knap kunnen jakkeren met die dingen en ook een aantal dames had de gang er goed in!
Hier enkele foto’s van mij (thanx to Klaas voor het maken van de foto’s)
Aan het einde van de tweede sessie zelf gevallen en stond het stuur scheef Dit in combinatie dat ik merkte dat ik foutjes ging maken door vermoeidheid (doe verder nooit wat aan sport en mn conditie is dus belabberd) en dat ik best nodig moest pissen heeft me doen besluiten maar af te stappen (10 minuutjes voor het einde). Ook nog 1x de bosjes ingedoken. Moest een helling op, zag in een flits klaas klaarstaan met de camera. Extra gas bij (wat daar dus niet kan) zodat het er op de foto knap uitzag en dat resulteerde in struikonderzoek
Al met al dus een zeer geslaagde dag. Ben blij dat ik het gedaan heb want had best mn twijfels maar die zijn nu weggenomen en kijk erg uit naar de komende offroadritjes hier in Nederland
Hier nog het resultaat:
Alle foto's zijn trouwens te downloaden via www.bosy.nl/ktmduitsland.rar
Om ongeveer 9 uur weggereden uit woonplaats van Klaas om vervolgens rond een uur of 1 te arriveren bij de baan. “Even” inschrijven, bleek dat er geen gegevens van ons bekend waren, gelukkig was dit geen probleem en ook even de nummers doorgeven. Klaas rijdt met nummer 650.
Tja en welk nummer te nemen als je nog nooit op een baan gereden hebt, ik hou graag van wat aparts, dus voor nummer 0 gekozen
Toen dat zover was ff een rondje gelopen en de baan bekeken, hier een kleine impressie:
Er was zegmaar een dalletje en daarin een stuk crossbaan met jumps en knippen (gevuld met bagger/water, best verraderlijk, er zijn er enkelen zelfs kopje onder gegaan) en daarna naar boven met kruip/sluipwerk, lekker afwisselend dus. Totale lengte van het parcours was 2,2 kilometer.
Daarna de motoren ff uitgeladen in lekker in het zonnetje gezeten in onze eigen paddock
Klaas moest als eerst starten, er waren 2 sessies van een uur voor ieder te rijden, 2 klassen, sport en fun. Klaas dus in sport en ik in fun.
Hier enkele foto’s van klaas van beide sessies:
Daarna moest ik, best zenuwachtig omdat het toch voor het eerst was en toch min of meer competitieverband. Vooral de afdaling richting het crossgedeelte was best tegenvallen, je stort in het diepe, kont los, benen los, moest ff ontdekken hoe deze daling genomen moest worden. Eerste ronde ging best redelijk, maar kon beter. Ik was echt blij toen de eerste sessie afgevlagd werd, goed kapot na een uur rijden. 22 kilometer afgelegd (al weet ik niet zeker of de rijtijd exact een uur was).
Toen Klaas weer. Heb toen maar een paar foto’s geschoten omdat ik moest zitten Het uurtje dat klaas moest rijden was eigenlijk naar mn zin te snel om, snel wat brandstof in de tank (helemaal vergeten) en rijden weer. Ging direct beter omdat ik toch weer best fris opstapte en de baan nu goed kende. Niveau in deze klasse lag best gelijk dus leuk kunnen stoeien met wat deelnemers waarvan het niveau zo goed als gelijk was. Valt me trouwens op dat mannen met de KTM adventure’s (950), zware jongens dus, nog knap kunnen jakkeren met die dingen en ook een aantal dames had de gang er goed in!
Hier enkele foto’s van mij (thanx to Klaas voor het maken van de foto’s)
Aan het einde van de tweede sessie zelf gevallen en stond het stuur scheef Dit in combinatie dat ik merkte dat ik foutjes ging maken door vermoeidheid (doe verder nooit wat aan sport en mn conditie is dus belabberd) en dat ik best nodig moest pissen heeft me doen besluiten maar af te stappen (10 minuutjes voor het einde). Ook nog 1x de bosjes ingedoken. Moest een helling op, zag in een flits klaas klaarstaan met de camera. Extra gas bij (wat daar dus niet kan) zodat het er op de foto knap uitzag en dat resulteerde in struikonderzoek
Al met al dus een zeer geslaagde dag. Ben blij dat ik het gedaan heb want had best mn twijfels maar die zijn nu weggenomen en kijk erg uit naar de komende offroadritjes hier in Nederland
Hier nog het resultaat:
Alle foto's zijn trouwens te downloaden via www.bosy.nl/ktmduitsland.rar