Om ongeveer 9 uur weggereden uit woonplaats van Klaas om vervolgens rond een uur of 1 te arriveren bij de baan. “Even” inschrijven, bleek dat er geen gegevens van ons bekend waren, gelukkig was dit geen probleem en ook even de nummers doorgeven. Klaas rijdt met nummer 650.
Tja en welk nummer te nemen als je nog nooit op een baan gereden hebt, ik hou graag van wat aparts, dus voor nummer 0 gekozen

Toen dat zover was ff een rondje gelopen en de baan bekeken, hier een kleine impressie:
Er was zegmaar een dalletje en daarin een stuk crossbaan met jumps en knippen (gevuld met bagger/water, best verraderlijk, er zijn er enkelen zelfs kopje onder gegaan) en daarna naar boven met kruip/sluipwerk, lekker afwisselend dus. Totale lengte van het parcours was 2,2 kilometer.
Daarna de motoren ff uitgeladen in lekker in het zonnetje gezeten in onze eigen paddock

Klaas moest als eerst starten, er waren 2 sessies van een uur voor ieder te rijden, 2 klassen, sport en fun. Klaas dus in sport en ik in fun.
Hier enkele foto’s van klaas van beide sessies:
Daarna moest ik, best zenuwachtig omdat het toch voor het eerst was en toch min of meer competitieverband. Vooral de afdaling richting het crossgedeelte was best tegenvallen, je stort in het diepe, kont los, benen los, moest ff ontdekken hoe deze daling genomen moest worden. Eerste ronde ging best redelijk, maar kon beter. Ik was echt blij toen de eerste sessie afgevlagd werd, goed kapot na een uur rijden. 22 kilometer afgelegd (al weet ik niet zeker of de rijtijd exact een uur was).
Toen Klaas weer. Heb toen maar een paar foto’s geschoten omdat ik moest zitten

Hier enkele foto’s van mij (thanx to Klaas voor het maken van de foto’s)
Aan het einde van de tweede sessie zelf gevallen en stond het stuur scheef

Al met al dus een zeer geslaagde dag. Ben blij dat ik het gedaan heb want had best mn twijfels maar die zijn nu weggenomen en kijk erg uit naar de komende offroadritjes hier in Nederland

Hier nog het resultaat:
Alle foto's zijn trouwens te downloaden via www.bosy.nl/ktmduitsland.rar