hij doet het weer..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

yip yip, na drie weken geleden het blok van m'n big kapot gereden te hebben.. loopt ie weer :D
op MP een blok gekocht voor e275 [bezorgt e325] van een 1997'er met 43.000km op de teller.. gister oude blok er uit en vandaag nieuwe blok er in.. loopt weer als een zonnetje..
vooral de gas respons valt op, een stuk veller dan de 1992'er van BIK BEK marc ga daar maar de carbs van 97 blok op zetten..kijken of het beter word..
volgende week maar eens dat kapote blok open trekken..
nu nog balhoofd lagers van street BIG vervangen en weg banden er onder..
dirt BIG krijgt andere carbs, nieuwe a-wiel lagers en noppen er onder..
mischien ook tank, v-rem klauw en wiel van dirt naar de street..
kom m'n vakantie wel door zo.. :wink:
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Gefeli.

Blijkbaar toch verschil is het vermogen tussen de bouwjaren, of zal dat gewoon slijtage zijn?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

stukje slijtage, vooral verschil in het schakelen, blok '97 schakelt erg strak met korte slagen terwijl dirty een grotere slag heeft..
maar het verschil in vermogen zit denk in de carbs van dirty, de lucht schroef zit vast, denk dat ie veel te rijk staat, ploft bijna niet terwijl shiny big veel ploft terwijl die al wat rijk staat ivm met m'n rij stijl..
maar zet de '97 carbs op '92 dirty en laat het wel weten..
p.s tot '92 zijn de carbs met 1 gas kabel, '93 en later met 2.. wil je je carbs vervangen op je 750 voor de 800 carbs heb je ook een andere gas hendel nodig+ dat de choke bij de cokpit komt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

chips wat loopt shiny hard, gister de wielen om gezet en hij staat nu op de k60's gister nacht op de snelweg even de ruimte gas er op en hup naar de 180 op de teller [gps 167km/u] en op de 7500 toeren en stijgent, oude blok was fel maar deze net een tikje erger..
bij sportief schakelen naar z'n 2 komt ie gewoon omhoog :twisted:

vraag me dus af of een '97er een andere tandwiel verhouding heeft, op het blok zat een 16 tands voor tandwiel.. iemand die het weet??
maak het vies..
zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hehe ... Streetracer Zappa :P
Goed om te lezen dat alles het naar behoren doet.

Herinner ik het me goed als ik denk dat ik er bij de mijne tandwiel 17 onder gezet heb?
Was zo'n standaard ketting/tandwielkit voor een DR750.
'k weet van m'n triumph dat 1 tandje minder vóór best een flink verschil maakt.

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he camo, 17t lijkt me veel.. had op shiny toen ik die kocht een 42t
a-tandwiel ipv 47t, maar dat was niks, in korte bochtjes moest ik naar z'n 1..
Streetracer zappa komt met z'n siracs af en toe met de laars aan de grond in een bocht :twisted:
ex was niet zo blij toen er een schaaf plek op de neus van haar nette laarsen kwam :?
viel haar gister ook op dat ondanks dat de top snelheid lager gehouden word we toch steeds sneller bij de besteming zijn :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Als je de bochten goed kan nemen hou je je gemiddelde snelheid hoog he :D

16-47 doet wel een belletje rinkelen .... 'k zal binnenkort dat kappie er eens afschroeven.
('k kan er nu even niet bij ivm een overvolle tekleine schuur, morgen gesprekje met aannemer)
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

even bij hessler gekeken, verkoopt alleen 15t en 14 tands tandwielen..
15t=orgineel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie