Hallo,
Heb gisteren mn 2005 husky ingeruild voor een nieuwe "07 Was een beetje laat dus munten betaald motor in de bus geschoven en naar huis.
Daar t zadel dr af etc etc zie ik daar toch een partij extra zooi zitten ;een soort extra cdi kast een mapsensor en een inlaat temp sensor en ook nog een mooie koelfan.
Dit zou natuurlijk allemaal kunnen zijn om de onstekings mapping te optimaliseren aan alle mogenlijke variabelen maar tzou ook maar zo van de milieu/emissie maffia kunnen zijn om in de stationair /lage toerentallen met een erg arm mengsel te kunnen rijden.
Die koelfan vind ik in ieder geval verdacht om ondanks een krappe stationair sproeier de zaak thermisch nog een beetje in de hand te houden??
Natuurlijk wil ik graag weten of ik maar zo kan gaan knippen of maar beter van niet
Te 510 van 07 Milieu bende of ??
Moderator: ghulst
Hé proficiat! Mooi ding man.
Kijk eens of er nog wel een carburateur onderzit en geen Keihin injectie. Dat zou al die zooi kunnen verklaren
Ventilator is geen slecht idee, want dan kunnen ze 'm voor de Euro3-norm armer afstellen en toch niet laten overkoken.
Misschien moet je ook de radiatordop ff checken en/of vervangen. Die Huskies willen met de standaard sproeierbezetting nog al eens graag gaan koken en stoom afblazen.
Noppy
Kijk eens of er nog wel een carburateur onderzit en geen Keihin injectie. Dat zou al die zooi kunnen verklaren
Ventilator is geen slecht idee, want dan kunnen ze 'm voor de Euro3-norm armer afstellen en toch niet laten overkoken.
Misschien moet je ook de radiatordop ff checken en/of vervangen. Die Huskies willen met de standaard sproeierbezetting nog al eens graag gaan koken en stoom afblazen.
Noppy
-
Bij een test in het duitse blad enduro (2-2007) stond o.a. het volgende over de euro3 versie:
'Jetzt ist der spaß vorbei: Schaldampfer mit Katalysator, ein ander kabelbaum, Lufter, Steuergerat, Sensoren fur luft und wassertemperatur, Sekundarluftsystem: Alle Teile, die fur den Sporteinsatz wieder ausgebaut werden mussen'.
'Das Testmotorrad ist bei Importeur Zupin einmall komplett zerlegt und wieder sammengebaut um alle 'unnotigen' Teile zu entfernen.
Ik neem aan dat je dealer hier wel meer van af weet.
'Jetzt ist der spaß vorbei: Schaldampfer mit Katalysator, ein ander kabelbaum, Lufter, Steuergerat, Sensoren fur luft und wassertemperatur, Sekundarluftsystem: Alle Teile, die fur den Sporteinsatz wieder ausgebaut werden mussen'.
'Das Testmotorrad ist bei Importeur Zupin einmall komplett zerlegt und wieder sammengebaut um alle 'unnotigen' Teile zu entfernen.
Ik neem aan dat je dealer hier wel meer van af weet.
die dealer zit nu in finland,kan ik dus ook niets vragen.
@noppy Ja dat daht ik ook al ,maar dr blijkt gewoon een oude vertrouwde fcr 41 op te zitten,pfff injectie is wel mooi maar laat t eerst maar een seizoen of twee mee draaien in t zand.
Andere demper zit er al op, ik had al vernomen dat er een katalidinges in zat.
BMW kon er nog net niet aangezeten hebben dacht ik ,maar wie weet wat de stasie er al mee heeft gedaan.
Ik zal hem morgen eerst maar eens aan t lopen maken en er voorzictig een paar kilometers op zetten dan zie ik wel verder .
(als de schoen maker tenminste weer nieuwe zolen onder mn laarzen heeft kunnen lijmen)
@noppy Ja dat daht ik ook al ,maar dr blijkt gewoon een oude vertrouwde fcr 41 op te zitten,pfff injectie is wel mooi maar laat t eerst maar een seizoen of twee mee draaien in t zand.
Andere demper zit er al op, ik had al vernomen dat er een katalidinges in zat.
BMW kon er nog net niet aangezeten hebben dacht ik ,maar wie weet wat de stasie er al mee heeft gedaan.
Ik zal hem morgen eerst maar eens aan t lopen maken en er voorzictig een paar kilometers op zetten dan zie ik wel verder .
(als de schoen maker tenminste weer nieuwe zolen onder mn laarzen heeft kunnen lijmen)
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!