Pagina 1 van 1

cilinderschade wr 426

Geplaatst: ma jul 16, 2007 18:24
door ebertus
Hallo,

Tijdje geleden viel de WR 426 f uit 2001 van een vriend van me plots stil. Niet meer aan de praat te krijgen. Opengemaakt, diagnose: schade aan zuiger en cilinderwand. Heeft iemand een idee hoe dit komt en vooral hoeveel het zou kosten (en welke oplossingen er zijn) om hem weer te herstellen.

greetz

ebertus

Geplaatst: ma jul 16, 2007 19:01
door mx jake
zuiger is waarschijnlijk gekanteld in de cilinder
controleer ook je bigend maar eens goed

heb het pas ook gehad met 450

alleen was de cilinder bij mijn niet kapot

Geplaatst: ma jul 16, 2007 19:29
door gassen
Gasschuif niet afgebroken?

Geplaatst: ma jul 16, 2007 19:39
door ebertus
Gasschuif is inorde. Stel dat de bigend zijn beste tijd gehad heeft, wat zou deze grap dan allemaal samen kosten denken jullie?

Geplaatst: ma jul 16, 2007 21:36
door mx jake
ik was €450 lichter

nieuwe drijfstang + persen
nieuwe zuiger
pakkingset

zelf demonteren / monteren

bij jou komt er ook nog de cilinder bij
misschien de moeite om gelijk een bigbore van te maken
ik weet alleen niet of die er is voor 426

Geplaatst: ma jul 16, 2007 21:41
door ebertus
Is het niet te doen om die cilinder een nieuw laagje nicasil te geven of er een cilinderbus in te steken? Qua prijs had ik van de nicasil 250 euro gehoord, van de bus heb ik geen idee (iemand?)

al heel erg bedankt

Geplaatst: wo jul 18, 2007 18:31
door mx jake
bus gaat alleen alleen met gietijzeren wand, dacht ik


daarom dacht ik, als er tog een nieuwe wand in moet, waarom dan niet gelijk wat grotere boring

Geplaatst: wo jul 18, 2007 19:23
door johanb
kijk eens hier :https://www.fmxshop.eu/index.php?cPath= ... 0131_40136
staan losse bussen van prox te koop.

johan

Geplaatst: wo jul 18, 2007 22:05
door ebertus
en moet je dan eerst de cilinder uitboren en dan er die bus inschuiven? zoja, enig idee van prijs? (ik weet eigenlijk helemaal niet wat de beste oplossing is en hoe dit werkt.

Geplaatst: wo jul 18, 2007 22:43
door johanb
geen idee hoe het precies werkt en wat het kost. maar ik denk dat de oude bus eruit geperst wordt en daarna de cylinderblok verwarmen en de cylinderbus koelen en dan in elkaar schuiven. misschien zijn er mede-forumleden die er wel ervaring mee hebben.

johan