Mechanische tik Sportster

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
deking

Ik ben van plan een 2e hands HD Sportster aan te schaffen. Bij een koude start is er echter een mechanische tik te horen (klepstoters of kantelende zuigers??). Is het blok goed warm dan is dit euvel verdwenen. Heeft of kent iemand dit (schadelijke?) probleem, dan hoor ik dat graag.

Groeten M.Schenk
Rudy
Contacteer:

Harley heeft stoterstangen (die volgens mij wel heel even kunnen rammelen) ,zuiger zijn het denk ik niet.
Verder kun je helemaal perfect lopen van een harley zowizo niet verwachten (zou je echt een jap chopper moeten kopen)

Rudy (die stage heeft gelopen bij harley (ja ik schaam me er voor)
Gast

Volgens mij heeft zo'n ding hydraulische nokvolgers die inderdaad even op druk moeten komen. De nokvolgers stellen automatisch de klepspeling. Als ze lekken, dan tikt dat inderdaad maar dan ook als hij warm is (dan is de olie dunner en lekt het alleen maar harder)

Hoe klinkt de tik? tik-tik, nok-nok, dang-dang, knok-knok, kleng-kleng etc? ;-)
Rudy
Contacteer:

Anonymous schreef:Volgens mij heeft zo'n ding hydraulische nokvolgers die inderdaad even op druk moeten komen. De nokvolgers stellen automatisch de klepspeling. Als ze lekken, dan tikt dat inderdaad maar dan ook als hij warm is (dan is de olie dunner en lekt het alleen maar harder)

Hoe klinkt de tik? tik-tik, nok-nok, dang-dang, knok-knok, kleng-kleng etc? ;-)
De nieuwere hebben dacht ik idd hydrolische klepstoters
Plaats reactie