Nieuwe BIG fan.

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
bigpatrick

Hallo BIG rijders.
Pas een '93 er BIG gekocht en na even zoeken kwam ik dit geweldige forum tegen waar ik al de nodige tips heb gelezen.

Eerst maar even voorstellen. Ik ben Patrick, rij al jaren diverse motoren en nu dus op een BIG. Even wennen maar bevalt uitstekend.

BIG komt uit 93 en heeft 55000 km op de teller. Ik heb hem inmiddels nieuwe olie en filters gegeven, nieuwe kaarsen en kleppen gesteld. Ballansasketting moet nog ( ik las de uitleg elders op dit forum ) en ben benieuwd of hij dan wat soepeler loopt zoals ik las uit jullie ervaringen. Wel lijkt het of hij af en toe een slag mist waardoor hij bij stationair soms afslaat. Zou dit in de carburateurs zitten of toch de ontsteking ?
Verder een prachtige motor met flink wat power onderin.

Nogmaals prima forum waar ik regelmatig te vinden zal zijn !
Shifty-PK
Contacteer:

Welkom,

laat eens wat foto's zien!

Het euveltje dat hij stationair wel eens een rondje overslaat heb ik ook nog wel eens last van.

Eén keer is het me zelf voorgekomen toen ik een scherpe bocht maakte met een lage snelheid, toen sloeg die ook nog eens af terwijl ik draaide en lag mijn big op de grond. :evil:
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
bigpatrick

Ik zal morgen ff wat foto's maken en op het forum zetten. Dat af en toe een slag missen moeten we maar voor lief nemen dus ? Niet meer langzaam door de bocht dus :)
CamoKat

Hya Patrick,

Hartelijk welkom hiero.

ff een tipje voor als je je balansketting gaat stellen .... bestel dan voor de zekerheid alvast een nieuwe dynamodekselpakking.
Ik dacht gisteravond bij een oliewissel ook meteen ff die ketting te spannen en vern**kte met het loshalen meteen die pakking.
Gelukkig doet m'n dealer er alles aan om morgenochtend die pakking te hebben zodat ik (als het mee zit) van het weekend kan rije.

cheers,
Dennis 8)
bigpatrick

Camokat, bedankt voor de tip. Ik heb hem gelijk maar ff besteld. Volgens mij wordt het weer iets beter dit weekend dus het zou jammer zijn alstie in de schuur moet blijven staan. Voor de zekerheid wacht ik ff met stellen tot de pakking er is :)
Botlek, da's hier vlakbij ! Wie weet komen we elkaar nog tegen. Hopen dat je de pakking morgen hebt.

Mzzl
CamoKat

bigpatrick schreef:.... Botlek, da's hier vlakbij ! Wie weet komen we elkaar nog tegen....
Miscchien een keertje crossen op de maasvlakte ... als ik m'n nieuwe banden heb.
In ieder geval goed te weten dan m'n DR hier niet allenig in de omgeving is :lol:

cheers,
Dennis 8)
Plaats reactie