Wie denk er even mee? Big loopt prima, begint heel klein beetje te stotteren, bij 80 km.
wordt steeds erger, nieuwe bougies, balansketting gesteld, luchtfilter is 3 mnd oud, andere benzine(super) kleppen nagekeken, luchtmengselschroef in alle standen gehad, blijf schudden. Start prima trekt als een beer, maar dat schudden, dus carbs uitbouwen, uitelkaar, schoonpoetsen, los wat los kan, 2e luchtmengselschroef was al open, dus er ook uit. Alle o ringentjes vervangen, in elkaar en g%$#&%$^&*#(@me hij rookt als een schoorsteen veel te vet mengsel, luchtmengselschroef reageert hij niet meer op. Wat zie ik over het hoofd??
Hans D
kortom helup
Big loopt Kl@%&ten
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
Big Bigger Tiger en weer Big 

Hya,
Is dat als in :
Optrekken in 1 en vlot doorrijden tot hoogste versnelling geen probleem, continue snelheid 80 a 100 en hij begint te stotteren?
Dan is de kans groot dat, net als bij de mijne, bij stilstand je carbs benzine lekken in de cylinder en daardoor langs je zuigerveren in je blok wat weer zorgt voor overdruk en benzinedamp die je luchtfilter ingaat en via je carbs weer terug in de cylinder waardoor die overfueled en gaat stotteren..........
Ik hoop voor je dat het wat simpelers is.
Cheers,
Dennis
Is dat als in :
Optrekken in 1 en vlot doorrijden tot hoogste versnelling geen probleem, continue snelheid 80 a 100 en hij begint te stotteren?
Dan is de kans groot dat, net als bij de mijne, bij stilstand je carbs benzine lekken in de cylinder en daardoor langs je zuigerveren in je blok wat weer zorgt voor overdruk en benzinedamp die je luchtfilter ingaat en via je carbs weer terug in de cylinder waardoor die overfueled en gaat stotteren..........
Ik hoop voor je dat het wat simpelers is.
Cheers,
Dennis

In camo's geval zou je kunnen kijken of het daar aan ligt door je benzine kraan uit te draaien. Zo zou je dit kunnen uitsluiten...of juist andersom 

Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ow .... als je olie eruit ziet als gewone olie, niet te dun is en niet naar benzine ruikt ... dan is het waarschijnlijk niet wat mijn DR heeft.
Het schijnt alleen wel een bekende DR kwaal tezijn.
Ik heb er nu een nieuwe benzinepomp op gezet (zonder roest en lekkend membraam) en mezelf aangeleerd de benzinekraan dicht te doen.
Nu nog ff de motor spuiten en in elkaar zetten en hopen dat ie het nu goed doet
Het schijnt alleen wel een bekende DR kwaal tezijn.
Ik heb er nu een nieuwe benzinepomp op gezet (zonder roest en lekkend membraam) en mezelf aangeleerd de benzinekraan dicht te doen.
Nu nog ff de motor spuiten en in elkaar zetten en hopen dat ie het nu goed doet

- de antrapper
olie ziet er goed uit, zal de kraan eens dichtdraaien onder het rijden, kijken hoe dat gaat.

bij mij zijn zo'n beetje om de 60.000 km de vlotter naalden/zittingen aan vervanging toe
soms iets eerder soms iets later maar...........bij mij dus eens in de drie jaar
twee weken terug was het weer zover
soms iets eerder soms iets later maar...........bij mij dus eens in de drie jaar
twee weken terug was het weer zover
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
is het een accute aan/uit stotter? als of ie even geen vonk krijgt?
heb zelf gehad dat ie van mij af en toe stoterde, kwam er na lange tijd er achter dat m'n zadel af en toe op een stekker aansluiting links voor [ +- 15 cm voor tank] drukte waar door deze even geen contact maakten..
maak hem heel..
zappa
heb zelf gehad dat ie van mij af en toe stoterde, kwam er na lange tijd er achter dat m'n zadel af en toe op een stekker aansluiting links voor [ +- 15 cm voor tank] drukte waar door deze even geen contact maakten..
maak hem heel..
zappa
- de antrapper
Ben weer een stapje verder, als ik de benzinekraan dichtdraai onder het lopen, gaat hij even een stukje prachtig mooi lopen, stelling is dus teveel benzine.
Zou de vlotterstad kunnen zijn, zal een stukje doorzichtig slang halen om de stand te meten.
Het einde in zicht
?
Hans D
Zou de vlotterstad kunnen zijn, zal een stukje doorzichtig slang halen om de stand te meten.
Het einde in zicht

Hans D

Een heel ernstig vies luchtfilter, weinig lucht en dan dus veels te veel benzine in je mengsel.
Als ik het goed heb, loop je dan zelfs het risico op detoneren. Hoor je ook een ijzerachtig pingelend geluid tijdens vlak voor dat stotteren?
Noppy
Als ik het goed heb, loop je dan zelfs het risico op detoneren. Hoor je ook een ijzerachtig pingelend geluid tijdens vlak voor dat stotteren?
Noppy

-
kijk hier eens..
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op micellaneous hints en scroll naar beneden..
site kan ook in duits en is dan uitgebreider..
suc6 zappa
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op micellaneous hints en scroll naar beneden..
site kan ook in duits en is dan uitgebreider..
suc6 zappa
- de antrapper

ben weer een stapje dichterbij, het vlotterkamer level was te hoog, waarom opeens weet ik niet, de zaak een beetje bijgebogen en nu loopt hij weer redelijk. Ik denk dat de vlotternaalden ook niet helemaal fris meer zijn, heb de brandstofpomp maar even weg gelaten.
Carburateurs uitbouwen kan ik nu ook met m'n ogen dicht.
Voorlopig blijf ik er af, heb er dik de tering in dat ik niet kon rijden.
Als ik moed heb ga ik verder zoeken, bedankt voor de tips.
Gr Hans D

-
vreemd dat de afstelling ineens niet meer klopte, maar blij dat je weer rijd..
stil staan is klote
stil staan is klote

Vertel mij watzappa.suzuki schreef:stil staan is klote

Telkens als ik tijd gevonden heb m'n schuur in te duiken steekt er weer wat anders de kop op, afgelopen maand nix kunnen doen.
Hoest nou afgelopen hans?
Suzuki DR 750SK Big '89
- de antrapper

Hij doet het nog steeds, alleen stationair hobbelt het nog wat, maar ik blijf er lekker af.Hij rijdt verder heerlijk, van de winter kijken we weer verder.
Hans D

... eh .... de laatste tijd als ik rustig 100 in z'n 5 rij stottert ie niet meer.
en de olie ruikt ook niet meer naar benzine.
Nou zou het kunnen zijn dat in mijn poging de benzinelekkage cq overstroming te verhelpen de vlotter té strak heb afgesteld ... en dat ie dus bij flink door gassen aan het einde in z'n 5 niet genoeg benzine meer kan aanleveren en dus gaat stotteren.
Dus binnenkort de tank er maar weer af en de carbs uit elkaar schroeven om te kijken of dit inderdaad zo is.
Ondertussen heb ik wel al lekker wat op de DR kunnen rondtoeren hiero
en de olie ruikt ook niet meer naar benzine.
Nou zou het kunnen zijn dat in mijn poging de benzinelekkage cq overstroming te verhelpen de vlotter té strak heb afgesteld ... en dat ie dus bij flink door gassen aan het einde in z'n 5 niet genoeg benzine meer kan aanleveren en dus gaat stotteren.
Dus binnenkort de tank er maar weer af en de carbs uit elkaar schroeven om te kijken of dit inderdaad zo is.
Ondertussen heb ik wel al lekker wat op de DR kunnen rondtoeren hiero

Zou je dat niet kunnen controleren door via buitenaf het vlotterniveau te meten?
Suzuki DR 750SK Big '89
dan moet ik eens even gaan kijken hoe ik dat moet gaan realiseren en of ik daar de spullen voor heb.
'k heb namelijk een hele boel rubberslangen .... maar die zijn zwart en daar zie je dus niet veel door .....
Maar de reden dat ik ineens aan die vlotter afstelling dacht is dat ik me ineens kon herinneren dat ik iets aan die vlotter heb verbogen en dus het feit dat als ik niet te hoog in de toeren ga dat ding heerlijk rijd.
Ik kan wel flink gassen, maar na verloop van tijd gaatie sputteren.
Ook is het zo dat ie met een volle tank veel minder sputtert als met een halfvolle
Maar ik zal er eens naar kijken, lijkt me een klusje wat je kan doen zonder de tank eraf te slopen
'k heb namelijk een hele boel rubberslangen .... maar die zijn zwart en daar zie je dus niet veel door .....
Maar de reden dat ik ineens aan die vlotter afstelling dacht is dat ik me ineens kon herinneren dat ik iets aan die vlotter heb verbogen en dus het feit dat als ik niet te hoog in de toeren ga dat ding heerlijk rijd.
Ik kan wel flink gassen, maar na verloop van tijd gaatie sputteren.
Ook is het zo dat ie met een volle tank veel minder sputtert als met een halfvolle
Maar ik zal er eens naar kijken, lijkt me een klusje wat je kan doen zonder de tank eraf te slopen

-
hier kan je lezen hoe je het vlotter nivo controleert; http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
klik op fuel level check..
zet ik hier een set carbs voor een DR 750 te koop om dat ik weet dat er een paar mensen een probleem hebben met hun carbs en een set zoeken, hoor ik helemaal niks
heb ik nu 2x een BIG 800 [ 1 met kapot blok] 1 blok uit 1997 klaar om ingebouwd te worden met alles er op en aan zoals carbs, bobines, cdi en start motor,1 extra stuur compleet en een set carbs voor een 750..
blij dat ik tegen wordig alle ruimte heb.. voel me rijk
klik op fuel level check..
zet ik hier een set carbs voor een DR 750 te koop om dat ik weet dat er een paar mensen een probleem hebben met hun carbs en een set zoeken, hoor ik helemaal niks

heb ik nu 2x een BIG 800 [ 1 met kapot blok] 1 blok uit 1997 klaar om ingebouwd te worden met alles er op en aan zoals carbs, bobines, cdi en start motor,1 extra stuur compleet en een set carbs voor een 750..
blij dat ik tegen wordig alle ruimte heb.. voel me rijk

Dank voor de link
Ik zou trouwens wel andere carbs willen hebben ... maar dan wel die van een 800 met overloop.
Als ie dan weer eens overstroomt is het gewoon naar buiten en niet het blok of luchtfilter in
Maar eerst ff kijken of ik wat met de carbs kan die ik nu heb .... ff met benzine spelen

Ik zou trouwens wel andere carbs willen hebben ... maar dan wel die van een 800 met overloop.
Als ie dan weer eens overstroomt is het gewoon naar buiten en niet het blok of luchtfilter in

Maar eerst ff kijken of ik wat met de carbs kan die ik nu heb .... ff met benzine spelen

- de antrapper

Vlotterkamer niveau meten, even een stukje doorzichtig slang halen, en die aansluiten op je aftapbuisje, aftapschroef losdraaien en slangetje naast je vlotterkamer houden, kunje zo het niveau zien( bij een 800 teminste).
Bij mij was het niveau te hoog en verzoop hij zachtjes , bij volgas ging het prima

Gr Hans D

-
zit net te denken, bij Shiny [dr 800 '93] lekte ie langs de bovenrand van de vlotterkamer.. o-ringen van de vlotter naald vervangen en over..
maar lekte NIET via de over loop..
niet gemerkt dat er in het blok werd gelekt maar aangezien ik 20 km naar het werk rij kan het zijn dat ik het er uit reed..
maar lekte NIET via de over loop..
niet gemerkt dat er in het blok werd gelekt maar aangezien ik 20 km naar het werk rij kan het zijn dat ik het er uit reed..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997