hey,
al een tijdje zit ik die gas gas aan te gapen... het lijkt wel of ze perfect gemaakt zijn voor enduro....
nu heb ik de mogelijkheid om eentje te kopen, het gaat over een ec300 van 2002.
kan me juist iemand vertellen wat het verschil is tussen een ec300 van bv2000 en eentje van BV2006 zijn er grote veranderingen gebeurt of was het blokje toen ook al goed zoals ze nu zijn?
En dan zou ik graag nog het verschil weten tussen de 200-250-300, is het enkel de cc's en is onderblok hetzelfde? of zit het verschil nog ergens anders...
Waar moet ik op kijken als ik een gas gas koop? of zijn er geen andere punten als bij een normale 2takt?
groetjes Robby
verschil gas gas ec200-250-300
Moderator: ghulst
mijn maat is een fervent Gasser,
en rijdt al sinds '99 met GG.
om de 2 jaar wisselt hij van "onderstel"
dit is wat ik (o.a. via hem) ervan weet:
onderblok is hetzelfde
enkel oppassen met de 200 van 2003,
die hadden de neiging om nogal eens vast te lopen op de krukas
(mijne maat zijn heeft dit 2 keer aan de hand gehad, blok is toen gewisseld met een nieuwe 250, zelfde frame, uitlaat, carbu, ...)
motorisch gezien zijn ze niet slecht,
maar de oudere modellen (<2003) vond ik nogal slap afgewerkt
zo van die dingen die mij ergeren zijn slechte plastic,
speling op alles en nog wat (rempedaal, schakelpook, ...),
roesten van het frame,
geen enkele digitale kilometerteller die het langer dan 100 km uithoudt
,
en indien je van plan bent BMB enduro's te rijden: ze zijn te luid!!!
pluspunten vind ik:
- superwendbaar
- relatief licht aanvoelen
- lekker soepele vering
- lichte koppelingsbediening
ik dacht dat de 2006 al uitgerust is zo'n met regelbare onsteking (2 standen)
Best dat je jouw licht eens gaat opsteken bij Crosset in Verviers
die hebben ook altijd wel teen en tander op stock
Gery
en rijdt al sinds '99 met GG.
om de 2 jaar wisselt hij van "onderstel"
dit is wat ik (o.a. via hem) ervan weet:
onderblok is hetzelfde
enkel oppassen met de 200 van 2003,
die hadden de neiging om nogal eens vast te lopen op de krukas
(mijne maat zijn heeft dit 2 keer aan de hand gehad, blok is toen gewisseld met een nieuwe 250, zelfde frame, uitlaat, carbu, ...)
motorisch gezien zijn ze niet slecht,
maar de oudere modellen (<2003) vond ik nogal slap afgewerkt
zo van die dingen die mij ergeren zijn slechte plastic,
speling op alles en nog wat (rempedaal, schakelpook, ...),
roesten van het frame,
geen enkele digitale kilometerteller die het langer dan 100 km uithoudt
![Rollende ogen/Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
en indien je van plan bent BMB enduro's te rijden: ze zijn te luid!!!
pluspunten vind ik:
- superwendbaar
- relatief licht aanvoelen
- lekker soepele vering
- lichte koppelingsbediening
ik dacht dat de 2006 al uitgerust is zo'n met regelbare onsteking (2 standen)
Best dat je jouw licht eens gaat opsteken bij Crosset in Verviers
die hebben ook altijd wel teen en tander op stock
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
GasGas Nederland
Handelsweg 8a
5492 NL Sint Oedenrode
T: 0031-0413-472132
E: info@gasgasmotoren.nl
Als die het niet weet
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
* ergens rond 2005/2006 is de montagehoek van het blok iets veranderd
* model 2007 heeft beter achter-subframe; bij oudere modellen het standaard achterlichtsetje/kentekenplaathouder vervangen door zo'n led-setje (blijft minder modder aanhangen en is lichter)
* vanaf 2006? zo'n 2-standen ontstekings-knopje; je merkt weinig verschil volgens degenen die het hebben
* standaard lange uitlaat is zeker stil genoeg voor enduro als je op tijd de vulling ververst; de korte crosspijp niet!
Mijn 300 is van 2002. 110 uur met de 1e zuiger gereden en wel nl-enduro dus nog wel eens gas geven!
* model 2007 heeft beter achter-subframe; bij oudere modellen het standaard achterlichtsetje/kentekenplaathouder vervangen door zo'n led-setje (blijft minder modder aanhangen en is lichter)
* vanaf 2006? zo'n 2-standen ontstekings-knopje; je merkt weinig verschil volgens degenen die het hebben
* standaard lange uitlaat is zeker stil genoeg voor enduro als je op tijd de vulling ververst; de korte crosspijp niet!
Mijn 300 is van 2002. 110 uur met de 1e zuiger gereden en wel nl-enduro dus nog wel eens gas geven!
bedankt voor de uitleg... dit is wat ik zocht, dus het maakt niet zoveel uit van welk jaar hij is, blok blijft hetzelfde. qua afvering is hij ook wat veranderd...
Maar nu ga ik eerst verhuizen en dan zal er waarschijnlijk een nieuwe in huis komen, kijken of er een ohlins versie van af kan![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Maar nu ga ik eerst verhuizen en dan zal er waarschijnlijk een nieuwe in huis komen, kijken of er een ohlins versie van af kan
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Maakt wel degelijk verschil maar alleen in hogere toeren.henkzelf schreef: * vanaf 2006? zo'n 2-standen ontstekings-knopje; je merkt weinig verschil volgens degenen die het hebben
Motor trekt feller door in de "zonnetje" stand, erg prettig in mul zand.
Verder bevalt ie mij prima. Heb er nu zo'n 1300 km mee gereden. De teller doet het ook nog steeds.
Oerlemans is een uitstekende dealer. Goede service en nette prijzen.
smurf.