Pagina 1 van 1
KTM 500 2T
Geplaatst: di mei 08, 2007 20:43
door Jaco
Ik ben van plan een KTM 500 2Takt (GS495PL) van 1988 aan te schaffen.
Waar moet ik op letten bij aankoop? Wat zijn de ervaringen met deze motor? Is zo'n apparaat ook geschikt om dagelijks (12km) naar m'n werk te rijden?
Groeten,
Jaco
Geplaatst: wo mei 09, 2007 14:01
door mmrizio
Ik kan de 500 2takten van KTM niet goed, maar het zou een van de laatste motoren zijn die ik voor woonwerk zou nemen. Het kan vast wel, maar je krijgt ook een hoeveelheid onderhoud die je aan zo'n oude motor hebt en het tweetakt oliemengen en hoge verbruik. Plus onderdelenzoeken, want het is een KTM van voor het faillissement begin jaren '90.
Voor mij zou dat niet opwegen tegen de lol die je kunt hebben met zo'n motor *met woonwerk verkeer*. Daarvoor zou ik aan de veilige kant van de LC4 blijven.
Geplaatst: wo mei 09, 2007 14:51
door klomp
ik zou het niet beter kunnen verwoorden...
Helemaal mee eens!
Geplaatst: wo mei 09, 2007 21:07
door Jaco
Wat voor onderhoud kan ik bij zo'n grote twee-takt verwachten?
Ik ging er van uit, wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Hij is natuurlijk wel op leeftijd maar als je voor een viertakt kiest van gelijke leeftijd dan heb je toch nóg meer onderhoud ?!
Welke onderdelen zijn na verloop van tijd aan vervanging toe? De leverbaarheid hiervan zou moeilijk zijn?!
Twee-takt mengen doe ik voor mijn Yamaha DT 250 nu ook. In eerste instantie was ik op zoek naar een Yamaha XT 500, 550, 600 of 660.
Maar zo'n KTM 495 lijkt mij veel ruiger.
Groeten, Jaco
Geplaatst: do mei 10, 2007 17:21
door La Bomba (Can-am quad)
Kijk eens bij vraag en aanbod , Yamaha TT. Nooit een miskoop.
Als ik toch eens rijk was , twiedeldiedel..............
Geplaatst: do mei 10, 2007 18:49
door Jaco
Inmiddels is één gebrek duidelijk geworden bij de bewuste KTM. Bij het aantrappen van de motor ,door een voorgaande kijker/aspirant koper, is het karter gescheurd. Blijkbaar start het ding zo moeilijk dat je 'm eerder verrot trapt dan aan.
Het verschil tussen en Yamaha DT en XT is twee- of viertakt. Maar wat is het verschil met een TT? Zo'n model spreekt mij inderdaad wel aan. Je komt ze echter niet zo vaak tegen.
Groeten, Jaco
Geplaatst: vr mei 11, 2007 09:15
door speedphreax
Jaco schreef:Inmiddels is één gebrek duidelijk geworden bij de bewuste KTM. Bij het aantrappen van de motor ,door een voorgaande kijker/aspirant koper, is het karter gescheurd. Blijkbaar start het ding zo moeilijk dat je 'm eerder verrot trapt dan aan.
Het verschil tussen en Yamaha DT en XT is twee- of viertakt. Maar wat is het verschil met een TT? Zo'n model spreekt mij inderdaad wel aan. Je komt ze echter niet zo vaak tegen.
Groeten, Jaco
Een TT is meer een echte offroad machine. Langere veerweg en iets lichter.
Geplaatst: vr mei 11, 2007 23:00
door Jaco
Ik heb inmiddels een leuke TT op internet gevonden. Na gericht zoeken zijn ze dus zeker wel te vinden. Ik zocht echter altijd op XT en die KTM kwam daarbij toevallig ook op. Ik werd toen gegrepen door de vele PK's.
Klopt het trouwens dat een TT luchtgekoeld is, tegen watergekoeld bij moderne XT's ?
Groeten, Jaco
Geplaatst: za mei 12, 2007 10:35
door gassen
De TT's en XT's zijn lucht gekoeld, de WR's en YZF's zijn vloeistof gekoeld.
Geplaatst: wo mei 16, 2007 23:40
door Jaco
Een XT is dan meer geciviliseerd dan een TT?
Ik heb op
www.bikez.com de TT vergeleken met de XT (2001) en ik zie dus een flink verschil in gewicht, 131 kg tegenover 164 kg. Een grotere veerweg, kleinere tank. Een TT is dus meer terreinwaardig dan een XT ?!
Zie ik dat goed ???
Groetjes, Jaco
Geplaatst: do mei 17, 2007 01:15
door gassen
Jep