Stationair op 2T

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
xander
Berichten: 195
Lid geworden op: vr sep 03, 2004 22:05
Locatie: Huldenberg

Hoi,

Rij sinds een tijdje op een KTM 250 2takt.
Fantastisch ding trouwens, maar het enige wat ik mis tegenover een 4T is een stabiele traagloop.
Dat ding valt regelmatig stil bij het uitremmen of afdalen van een helling.
Heel vervelend dat je na de bocht terug moet kicken.
Hij reageert ook helemaal niet op de stelschroef.
Iemand tips?

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Dan functioneert je stationair circuit niet!
Vaak als je luchtschroef geen sjoege geeft(Huhhh) dan is je stationair sproeier vaak te groot.
Check dat eerst. Motor warm draaien. Luchtschroef in, hij moet gaan zoeken naar lucht en zal gelijkmatig!!! zakken in motortoerental(ik probeer het gevoel te beschrijven dat je motor doet, want je smoort hem met teveel aan bezine :) ) , daarna uit draaien, motortoerental zal stijgen en uiteindelijk onregelmatig gaan lopen(motor is op zoek naar brandstof :) ). Gaat je motor niet onregelmatig lopen bij meer lucht(schroef uit) dan is je stationair sproeier veels te groot, want hij krijgt dus altijd teveel brandstof.
Bij meer dan 3 uit, doet je luchtschroef weinig meer en dat is dan ook wat als uiterste stand wordt gezien.

Lekker uitgebreid verteld, maar dat is voor de beginners onder ons, niet voor jouw Xander :wink:

Ps:zet je stationair toerental wat hoger in het zand, scheelt ook :idea:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie