afspringen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

als je van een vlak stuk terrein waar ze wat afgraven dat zo'n 50-75 cm diep is afrijdt wil je dan op twee wielen landen of op je achterwiel.

bij gelijk snelheid kom ik op twee wielen bij iets wat gas voor het einde op het achterwiel.

persoonlijk vindt ik op het achtewiel "mooier" maar bij iets te enthosiast gas blijf ik voor mijn gevoel te lang op het achterwiel.
Bij gelijk gas op twee wielen had ik het gevoel dat ik meteen weer controle had dus meteen weer de bocht om.
Dus afhanelijk van de situatie kies je dan voor het en of het ander denk ik dan.


Is het ook nog afhankelijk hoe "diep" het is wat je wilt doen?
Kwa krachten die op de fiets komen maakt dat nog verschil?(Niet dat dat bij een "afgrondje" van 50 cm veel uitmaakt denk ik maar theoretisch)
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

merk je dat dan? een AFGROND van 75cm? :-) Gewoon gas erop en knallen dan ben je er voorbij voor je er erg in hebt. Tenzij je op een buikenschuiver met 3mm veerweg rijdt natuurlijk... en zelfs dan is dat volgens mij de beste manier.. hoe meer voorwaartse snelheid, hoe beter.

FFzonder gekheid...Afhankelijk van wat er na die afgrond komt moet je normaal gesproken je achterwiel iets eerder de grond op de grond zetten. Als je meteen erna moet remmen en/of een bocht in moet dan heb je je voorwiel nodig dus dan zet je die eerst aan de grond.
jootman
Berichten: 114
Lid geworden op: do jan 11, 2007 01:03
Locatie: Hael

pff...zon 'afgrondje' durf ik toch niet te nemen...dan neemt mijn voorwiel volgens mij meteen een duik naar beneden...
God shave the queen
brommer
Berichten: 708
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 19:32

klopt met de drz steldt het niet veel voor en hoe harder hoe makelijker.
Heb me alleen eens laten vertellen dat een motor die op twee wielen land eigenlijk uitelkaar getrokken wordt, dus daarom liever op een wiel landen.


alleen was mijn ervaring dat het landen op het achterwiel wel erg makkelijk ging(dus iets meer gas geven bij "afsprong") maar als je je verkijkt in de diepte dan kiep je misschien teveel naar achteren(heb me zondag al eraf gewheelied :oops: ), vandaar dat landen op twee wielen(gelijke snelheid) dan een "veiligere"methode is.
Vandaar mijn vraag of jullie afhankelijk van de "diepte" liever op een wiel of op beide wilt landen.


ps met de drz is die 50cm-75 cm heel makkelijk heb ik gemerkt maar met een 1150 gs is het toch spannender voor mijn gevoel.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Tegen de tijd dat je je motor uitelkaar trekt dan maak je sprongen van 20 meter hoog waarbij je recht naar beneden komt... AU...

Daarom.. voorwaartse snelheid is alles, dan maakt het niet eens zoveel uit of je op 1 wiel of op 2 wielen neerkomt. Tenzij je hem volledig overtrekt of met je neus op het voorspatbord zit.

Hoewel ik een lichte voorkeur heb om zoveel mogelijk horizontaal eerst op mijn achterwiel te landen
Plaats reactie