DR 750 versus Tenere

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Jan XR500R

Fellow motorfanaten,

Afgelopen weken heb ik jullie lastiggevallen :-) over 1-2 personen op een off-road fiets (zie onderwerp op dit zelfde forum).

Afsluitend gisteren een rit gemaakt op een Tenere en een DR 750. Een van deze twee motoren ga ik uit kiezen. Het meeste wat me aan de Tenere irriteert is de grote kuip op de voorkant van die fiets (het lijkt wel een boot). Weet iemand of er ombouwkits te vinden zijn om de boel wat minder groots te maken?

Mijn voorkeur gaat uit naar de DR 750. Goh zeg wat is dit een top-fiets. Ding jakkert maar door (52 pk) en lekker licht (179 kg...toch?).

Weet iemand een DR 750 te koop graag even doorgeven :-).

Ander puntje: is die DR 750 ook gebruikt voor rally's. Ik heb er nooit iets over gehoord. Zegt dit iets over de kwaliteit. Bij een proefrit viel het me op dat het frame slapper aanvoelt dan bij een Tenere. Wat is jullie mening hierover?

Van een inmiddels eenzame XR500R rijden in Breda :-)
Gast

Jan XR500R schreef:Fellow motorfanaten,

Weet iemand een DR 750 te koop graag even doorgeven .
Hoi Jan,

Ze zijn in nederland vrij zeldzaam. Als je niet bang bent om te importeren zou ik www.mobile.de in de gaten houden als ik jou was.

Mocht het ook een dr800s zijn dan zijn er binnen de club ook te koop.

Succes,
LEO
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Jan XR500R schreef:Fellow motorfanaten,
Het meeste wat me aan de Tenere irriteert is de grote kuip op de voorkant van die fiets (het lijkt wel een boot). Weet iemand of er ombouwkits te vinden zijn om de boel wat minder groots te maken?
Alle overbodige spullen zijn er zo af te halen hoor. Heb ik ook gedaan met die stukken plastic aan de tank aan de voorkant van m'n XT. En wat dacht je van de achterstepjes. Eraf die dingen. Niemand wil toch achterop! Stuur-einddemper-gewichtjes zijn ook maar overbodige dingen. Het maakt het alleen maar moeilijker om tussen 2 bomen door te komen. En qua stuurtrilling voel ik geen verschil. En anders trilt het maar wat meer.

Wel een aanrader is het volgende:
- Goede carterbeschermer.
- Doorlopende handkappen.
- K&N luchtfilter.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Plaats reactie