hallo, Ik zit met een extreem hoog verbruik met mijn big, ik heb alles al geprobeerd met luchtfilter en naftfilter ed, maar ik vroeg mij af of het bij deze voorlopig geslaagde lente (in belgie toch) riskant is om hete bougies te steken, in de werkplaatsboek staat bij zwartkleurige bougies je eventueel de DRP8EA-9 kan steken ipv DRP9EA-9. Zou het verbruik zo drastisch in de hoogte kunnen schieten na 55000 km omwille van versleten segmenten? ik heb nogthans het gevoel dat hij wel nog power heeft en voldoende compressie.
Ook stotterd hij ook boven 4500 rpm alsof de onsteking soms pulsen overslaat, moest er iemand in de buurt van Leuven (relatief in de buurt, niet noord holland) een werkend karterdeksel en 2 bobines hebben om s te proberen of het stotteren daaraan ligt, zou ik serieus geholpen zijn..
groeten
bougies
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Je naaldgeleiders zouden wel eens versleten kunnen zijn, waardoor hij in alle gebieden extreem rijk staat. Hij gaat dan ook nog eens detoneren door alle koolafzetting die je inmiddels in je cylinder hebt.
Ik zou, maar laat dat door anderen nog eens bevestigen, je cylinderkop demonteren en de kop schoonmaken met thinner o.i.d. en je carburateur een nieuw setje naalden en geleiders.
Groeten,
Noppy
Ik zou, maar laat dat door anderen nog eens bevestigen, je cylinderkop demonteren en de kop schoonmaken met thinner o.i.d. en je carburateur een nieuw setje naalden en geleiders.
Groeten,
Noppy

-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 12:19
- Locatie: Leuven
noppy, bedoel je de naaldgeleiders van de vacuumschuiven? want de gasschuiven zijn gewone kantelkleppen...Noppy schreef:Je naaldgeleiders zouden wel eens versleten kunnen zijn, waardoor hij in alle gebieden extreem rijk staat. Hij gaat dan ook nog eens detoneren door alle koolafzetting die je inmiddels in je cylinder hebt.
Ik zou, maar laat dat door anderen nog eens bevestigen, je cylinderkop demonteren en de kop schoonmaken met thinner o.i.d. en je carburateur een nieuw setje naalden en geleiders.
Groeten,
Noppy
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hallo Mono,
chek eerst even of er genoeg stroom op je bobines staan, als deze stroom of massa niet goed is krijg je dezelfde symptomen.
Gr HansD
chek eerst even of er genoeg stroom op je bobines staan, als deze stroom of massa niet goed is krijg je dezelfde symptomen.
Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big 

-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 12:19
- Locatie: Leuven
bedankt voor de reacties, ook bedankt geert; een gul voorstel, maar ik zou toch liever losse onderdelen verwisselen om 't een en 't ander uit te proberen, ik ga niemands DR slopen, toch hartelijk bedankt
Matthias
Matthias