Ik hoorde van een collega dat de nieuwe 4 tac's net zo onderhoudsgevoelig zijn als de 2 tac's.
En dat b.v. de zuigerveren en zuiger net zo vaak vervangen moet worden.
Wat is de ervaring met de Yamaha WR400 en de WR426 ?? Om de hoeveel km moet de zuiger vervangen worden.
(ik vraag me dit af omdat ik elk moment de WR450 kan krijgen en die zal in dat opzicht niet zo veel verschillen met de 400 en 426)
Vraagje o.a. aan de Yamaha mannen
Moderator: ghulst
Ik heb twee jaar lang een WR400, vanaf nieuw, gehad en het blok is niet open geweest. In die twee jaar slechts drie keer klepspeling gecontroleerd, waarvan een keer bijgesteld.Terwijl er toch wekelijks mee op de crossbaan werd gereden en alle OTR ritten. De olie is na twee a drie keer rijden vervangen.
Het belangrijkste is op tijd olie vervangen en goede olie gebruiken. Ik gebruik Motorex halfsynth. Dit omdat een halfsynth een dikkere film heeft bij koude start. Aangezien ik de olie regelmatig ververs is een volsynth mijns inziens niet nodig.
Het belangrijkste is op tijd olie vervangen en goede olie gebruiken. Ik gebruik Motorex halfsynth. Dit omdat een halfsynth een dikkere film heeft bij koude start. Aangezien ik de olie regelmatig ververs is een volsynth mijns inziens niet nodig.
Ruim 3 jr WR 400 gehad vanaf nieuw. Ca 16.000 km mee gereden zonder problemen. Kleppen wel gekontroleerd (2*), nooit gesteld. Olieverbuik geen. Ik rij wel veel wat langere afstanden.
Wel met Jeroen eens, regelmatig olie verversen (bv elke 1000km) en in het begin vaker ivm metaalresten in smeer systeem.
Gebruikte olie : Castrol Superbike.
Ik vind het een perfekt motortje. (kan geen ktm'etje tegen aan).
Wel met Jeroen eens, regelmatig olie verversen (bv elke 1000km) en in het begin vaker ivm metaalresten in smeer systeem.
Gebruikte olie : Castrol Superbike.
Ik vind het een perfekt motortje. (kan geen ktm'etje tegen aan).