Ik heb net samen met een maat van me mijn achterband vervangen en zijn voor en achterband. Was best een aardig karweitje maar het ging zeker niet slecht voor de eerste keer.
Met twee lepels de banden eraf gedrukt. En tijdens de montage met een beetje dreft/water de band natgemaakt en dat ging perfect.
Op mijn eigen motor hebben we een enduro band gezet, maar bij zijn motor twee cross banden. Ik moet zeggen dat die toch een stuk stugger zijn, mede doordat ze relatief "platte" wangen hebben.
Wat ik me afvraag: hoe plakken jullie een band in het veld?? Kijk die bandenlepels ergens op de motor bevestigen is geen probleem. Maar je hebt daar geen dreft bij je om maar helemaal niet te spreken van alle modder die van de band en velg één geheel maakt tijdens het rijden.
Zoeken jullie ergens een kolk met water op om eerst het wiel schoon te maken of hoe doen jullie dat?
Mark
Onderweg een band plakken
Moderator: ghulst
Met bibmousse rijden, dan heb je die "zorgen" nietmark20v schreef: Wat ik me afvraag: hoe plakken jullie een band in het veld??

En een "versleten "achterste bibmousse geeft je nog extra tractie erbovenop !
En anders, als je met binnenband rijdt, dan kan je die band er toch zo aftrekken en opleggen zonder dreft of andere toestanden ? Dit was jullie 1ste keer, dus ik zou zeggen : oefening baart kunst, en na enkele keren leggen jullie een band op in enkele minuutjes.
Jo VdB
Inderdaad, na een paar keer oefenen gaat het iedere keer wat sneller. Zonder dreft lukt zeker ook wel, maar vooral die modder....
Af en zoe dan zie je het verschil tussen de band en velg niet meer
Als je dan de band eraf trekt wordt het echt een zooitje. Een binnenband meenemen is natuurlijk ook nog een optie ipv plakken
Bibmouse=handig, maar vind ik persoonlijk te duur
Af en zoe dan zie je het verschil tussen de band en velg niet meer

Bibmouse=handig, maar vind ik persoonlijk te duur

In de blubber een band plakken
Dat doe je zoiezo niet. Dan zet je meteen een nieuwe binnenband. En omdat je dan gereden hebt is je band lekker soepel en wip je 'm zo van je velg. En als je een rit maakt dan zorg je dat je tenmiste drie bandenlepels bij je hebt en een binnenband, liefst een voor en een achter.

Dat doe je zoiezo niet. Dan zet je meteen een nieuwe binnenband. En omdat je dan gereden hebt is je band lekker soepel en wip je 'm zo van je velg. En als je een rit maakt dan zorg je dat je tenmiste drie bandenlepels bij je hebt en een binnenband, liefst een voor en een achter.
# 442
Twee bandenlepels van elk 21 cm, een nieuwe binnenband van 19 inch
(past zowel voor- als achter voor 'nood'...), een paar CO2 patronen + houder en een bandenpomp: dit setje heeft mij al meerdere malen in het veld uit de brand geholpen
Arnaud.

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
De extra dikke binnenband van Continental. Niet kapot te krijgen.
Echt wel.... dat heeft mij ongeveer 3 kwartier in een special gekost in de Tuareg rally door een maatje te helpen. Die had ook zo'n dikke band en die was echt lek....Rolando schreef:De extra dikke binnenband van Continental. Niet kapot te krijgen.
http://www.vanwort.net
Laatst gewijzigd door Wortel op di apr 03, 2007 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De dikke of de extra dikke, ze hebben namelijk 2 types.
Volgens mij de extra dikke want het ding wou niet eens leeglopen en blijf "rond" staan.. Was wel 4 mm dik
Elke binnenband kan lek raken.
Als je echt op safe wil gaan moet je een BIB mousse of tyreballs leggen.
Als je echt op safe wil gaan moet je een BIB mousse of tyreballs leggen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/