2 setjes wielen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie

SM voor op de baan, noppen voor naast de baan?

Goed idee!
2
40%
Vergeet dat en pak combibanden!
3
60%

Totaal aantal stemmen: 5
Smullie

Ik ben eens aan het denken geweest...
Ik zal voornamelijk op de baan rijden, maar ik vrees dat ik af en toe de lokroep van de onverharde (onbestaande) weg niet zal kunnen weerstaan... Daarom was ik aan het denken om een tweede set wielen aan te schaffen en ben ik ook eens beginnen rondkijken... en niet veel gevonden...
Waar ik dus mijn hersenen aan gepijnigd heb: is het niet mogelijk om er een soort van supermotard van te maken voor op de weg en de huidige wielen te houden en er vetgeile noppenbanden op te zetten voor het betere offroadwerk? Het zou dan wel de bedoeling zijn dat ik de wielen vrij snel zou kunnen omwisselen, dus geen gewissel van remklauwen en zo...

Vraag 1: is dat haalbaar?
Vraag 2: kwanta kosta?
Vraag 3: kan ik dan eender welke baanwielen pakken? Zonee, waar moet ik op letten?

Ik ben eens curieus (nieuwsgierig)!!

8)
Waarom 4 cylinders gebruiken om ne moto met 800cc te maken als je met 1 cylinder meer dan genoeg hebt?
http://www.motorum.be
Shifty-PK
Contacteer:

op www.ebay.de staan een voor en achter velg te koop:

http://cgi.ebay.de/Orginal-Suzuki-DR750 ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Orginal-Suzuki-DR750 ... dZViewItem

Maar bij een echt SM verklein je je wiel diameter, bij het achterwiel hoeft dat bij de BIG niet maar bij het voorwiel zou je voor het SM effect het wel kunnen doen.

Hier zie je een SM DR BIG 800:
http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... cts_id=262
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
brommer

ondanks dat ik geen big heb toch even antwoordt.
Voor de GS heb ik dat ook gedaan, de normale wielen (tourance) en een setje wielen via ebay bijelkaar verzameldt met remschijven en dergelijke. wisselen van wielen was 35 minuten. in het zand heb je dan duidelijk beter grip en meer lol, omgekeerdt ook voor de weg. tis even wat duurder maar je haaldt de smile per mile er zeker uit.

Als je niet voor een tweede fiets gaat dan zou ik zeker twee setjes wielen proberen te scoren voor weinig. met geduldt lukt dat ook wel.
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Shifty-PK
Contacteer:

Ik ben het met Big Bek eens, een goede allroad band die geschikt is voor zowel afvalt als voor offroad. Ik heb nu zelf de tkc 80's erop en die bevallen zeer goed.

Ik vind persoonlijk dat er op zo'n fiets ook grof profiel/noppen band moet voor de complete uitstraling.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Andre
Contacteer:

Biggers,
Na lang zoeken heb ik de Metzelers Enduro 3 Sahara toch maar aangeschaft vanwege het feit dat de fabrikant het ook als een 50/50 on/off. Voor 90/90 x 21 en achter 140/80 x 17
Lijkt mij een zeer goede band. Ik hem net opgezet en nog niet gereden.
Kan dit weekeinde gaan gebeuren.
Andre
zappa.suzuki

he BIGGERS, heb nu m'n michelins T63's er een 10 dagen en 800km opzitten en bevallen zeer goed, op de weg een stuk beter als ik verwacht had en in het terrein :twisted: vooral de rust in het stuur valt dan op, slaat een stuk minder alle kanten op.. heb ook aan een extra set wielen gedacht maar lijkt me toch een beetje onpraktisch als je elke dag rijd..
vind off road leuker dan road en bij werk verkeer kan je toch niet vol gas
dus noppen gaan dan goed als je rekening houd met een wat langere remweg..
voor mensen die nog weinig off road hebben gereden eerst proberen of je hed leuk vind en dan je banden keuze maken.. probeer een hard pad in het bos en daarna een modderig ruiter pad.. wil je het de volgende dag weer doen.. koop dan noppen..

andre ben benieuwd naar je banden.. geen plaatje kunnen vinden maar dat 50/50 klinkt goed..laat weten hoe ze rijden op en off
maak hem vies zappa
Andre
Contacteer:

Dit is de band recent opgezet a 140/80 x 17 en v 90/90 x21
inkoops prijs in US 151,- USD achter band bij www.BikeBandit.com

In April rijder de single thumpers naar West Suriname ongeveer 350 Km's. Meer XR 600/XR650enkele DR650 en misschien 2 v/d 4 Bigs.

Andre
Paramaribo
zappa.suzuki

ziet er goed uit! zo te zien zit deze inderdaad tussen all en off road in..
laat later eens horen hoe het bevalt..
zou wel mee willen maar wat zou het kosten een BIG over laten vliegen :wink:
groeten zappa
spgoesdakar

He hallo,

ik heb voor een 2e set wielen gekozen.
Het koste mij €150,00 voor een 2e set.
Zij zijn nog wel te krijgen, plaats een oproep op onderdelenzoeker.nl en je hebt waarschijnlijk beet.
Op de ene set liggen metzeler tourance en op de andere trackmasters.
Succes

mvg Iwan
BIG88

ik heb een setje met batlaxx
en een setje met T63
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie