18 maart de wijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

henk-v
Contacteer:

Afbeelding
adde

ja, zijn wederom aanwezig met enkele :lol:

zal nu wel minder bevroren zijn als vorig jaar
schildertje
Contacteer:

:D Zal wel gaan stuiven. Ik ben erbij 8)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
brommer

is dat een rondje of mag je vaker
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
oossie
Contacteer:

zo vaak als je kunt brommer
brommer

hhmm, maatje ktm640 had het er ook al over.
wellicht leuk om de drz te proberen.
ga er eens over nadenken.

neem aan dat je een enduro clausule moet hebben en dan gaan. of moeten er millei matjes en keuringen gedaan worden?

moet je zo'n voorste tandwiel bescherm ding hebben of is dat alleen voor enduro wedstrijden???
pb maar
Houten Klaas

kijk bij de regelementen op de knmv site.
mark20v

brommer

Het zal aan mij liggen maar ik vindt die site van de knmv erg moeilijk.

bij het offroad regelement wordt weer verwezen naar het voertuigrelement?? Bij de enduro regelemt staat het allemaal wat beter beschreven, maar waaraan het voertuig moet voldoen? behalve toeter electrisch remlicht en uitlaat db?
waar.....

kenteken plaat moet voldoen aan de wettelijke eisen???
ppfff
ik ga er eens een avond voor zitten hoor.
pb maar
hanrie

In DE Wijk hoef je dus GEEN KNMV licentie te hebben.

We hebben daar dus niets met de KNMV te maken maar kan me niet voorstellen dat iemand dat erg vind.

Dus gewoon €15,- betalen en rijden maar.

Jammer dat niet alle clubs het op deze manier doen !

www.harriekoerhuis.tk
brommer

dank u.
lekker ongecompliceerd.

Bij de enduro moet je een voortandwiel bescherming hebben, is dat bij een OTR(bij de knmv of mon) ook? anders moet ik zo'n ding eens kopen.

maar dat klinkt wel erg leuk, DE WIJK, hoop dat ik de tijd kan vrij maken.
pb maar
Gast

ik vind "De Wijk" de mooiste rit van het jaar, mede omdat men hier niet afhankelijk is van de knmv. :P
als de knmv nou eens wat doet in het belang van de offroad of enduro rijder, maar nee hoor het enige wat ze doen is regels strenger maken voor met name de enduro.
ze moeten zich inzetten voor en niet tegen de endurorijder zoals codever in belgie.
die gaan met de staat in onderhandeling om gebieden open te houden voor offroad gebruik.
in nederland zijn ze er alleen voor de wegmotoren, en wat zien we terug van dat geld voor die licentie ?
Graag reactie van knmv'er op dit forum!!!!.
zal er op zondag weer zijn in de wijk ga zo door ANTRAPPERS !!!!!

Johnny
Zwolle
hanrie

Reactie van de KNMV op mijn site

www.harriekoerhuis.tk
Gast

Harrie, bedankt ik ga het ff lezen.
heb ik wel ff tijd voor nodig.
ik laat mijn rectie weten.

Johnny
schildertje
Contacteer:

:? pfff gewone verzekeringsvoorwaarden zijn al bijna niet zonder wetskennis en knobbel te volgen zonder dat je het 4x moet lezen :?
M.A.W. je legt het toch af :cry:
www.lib-enduro.nl
henk-v
Contacteer:

mooi al aardig wat animo,dat weerbericht van zondag klopt miet dus noppenforum stickers zijn af te halen bij de rode paardentrailer :lol: @adje breng je banden mee :?: en met hoeveel man kom je :twisted:
adje

Ik kan zondag kiezen uit 3 dingen.
Open clubwedstrijd rijden in Biest-houtakker = 8 km rijden.
Open clubwedstrijd rijden in Alphen = 7 km rijden.
Off-road rit in De Wijk = +- 250 km rijden.

Uh , wat zal ik dan doen :twisted:

Ik heb mijn Honda reeds omgebouwd naar full crosser dus nu nog kiezen tussen ..... en ..... :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
ktm640

Gaat er nog iemand uit de omgeving gouda/zoetermeer naar De Wijk met plek op de kar voor 1 brommer ? :?:
daan LC8

Hij was erg heftig :shock:

Maar wel leuk :wink:
schildertje
Contacteer:

:D Zo het was weer zwoegen, maar prettig zwoegen.
Een hoop mensen slootwerk zien doen etc, maar gelukkig door goed te kijken en voelen heb ik niet gezwommen en niet vast gezeten. :D
Het was een kwestie van gedoseerd rijden en gas geven.
Dat komt goed uit want ik heb een gasgas :lol:
Even een spannend momentje bij het oversteken van het kanaal doordat er grint lag op de sluis. ging goed, verder redelijk lekker gereden. 8)
De rest van het schoonmaak werk komt nog wel het meeste is er af.
Zo nu wachten tot september en ondertussen trainen en klieren op de crossbaan. :?
www.lib-enduro.nl
speedphreax

Ik heb vandaag ook erg lekker kunnen rijden. Vorige week in Ruinen ging het superslecht doordat ik telkens niet in mijn ritme kon komen maar nu kon ik eigenlijk wel weer vrij constant hard rijden. Ik heb zelfs de eerste 9km helemaal alleen als eerste op kop gereden. Doordat het zo rustig was lagen er haast geen sporen en daardoor ben ik twee keer fout gereden maar uiteindelijk was ik toch nog 5 minuten eerder dan mijn maat binnen. Dus dan is het goed :D Ook heb ik een andere vriend van me een rondje op mijn KTM laten rijden (samaritaan die ik er ben).

Met het vocht vond ik het nog wel meevallen aangezien het echt met bakken uit de lucht kwam toen ik in de auto zat onderweg naar de Wijk. Het was wel wat drassig maar dat was niets wat een flinke dot gas niet kon fixen. Af en toe was het wel oppassen met smalle glibberpaadjes maar voor de rest vond ik het goed te doen.

Al met al dus weer een geslaagde dag.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
mark20v

Ik heb ook lekker gereden, inderdaad zoals speedphreax al zegt de paadjes langs het water met aan de andere kant pikkeldraad waren wel verradelijk glad. Wij dachten ook dat het een stuk natter zou zijn, het regende behoorlijk hard op de heenweg. Maar eenmaal op de baan viel dat best mee.

Ik heb enkel 1 keertje vast gezeten maar daar was ik snel weer weg, mijn maat die zat wel een keer goed vast midden op de maisplak. leuke rit in ieder geval, vooral dat stukje met al die bruggetjes op drie kwart van het parcour. Dat was het stuk waar je op het eind links bovenlangs moest rijden doordat de rest ene grote modderpoel was geworden. We hadden wel het idee dat het parcour langer was dan die 42 Km zoals opgegeven.

Mark
Sanne
Contacteer:

Het was een prachtig parcours!
Het eerste rondje echt super lekker gereden. Kwam je bij een bruggetje van twee pallets aan elkaar gemaakt door middel van stijgerpijpen. Daar was onwijs oponthoud en heb ik een tijdje staan helpen maar dat had ik snel bekeken want het bleef toestromen.
Het tweede rondje begon lekker en leuk maar al snel begon m'n motor een beetje te stoteren en heb ik de vlotterkamer leeg laten lopen. Nadat ik dat gedaan heb ben ik de motor gaan aantrappen maar daar was ik snel mee klaar omdat het blok vast sloeg. Ben vervolgens door een paar lokale jochies met een Unimog naar start/finish gebracht.
Leuk begin met een heel slecht eind :(
# 442
niek_xtz

Het was niet zo'n mooie dag voor mij en mijn motor.

Opzich niks aan te merken op het parcours voor zover ik het gezien heb. Veel blubber maar dat opzich goed te doen.

Enige probleem was dat ik na nog geen halve ronde gereden te hebben met de motor naast het pad schoot. Opzich niet zo erg zou je denken alleen daar stond een hele grote boom die ik vol heb geraakt waarna ik vol de sloot in reed met de motor. Een droge sloot overigens.

Ik weet niet meer wie mij precies uit die sloot heeft geholpen maar ik wil die twee gasten toch nog ff bedanken.

Ben daarna afgevoerd met gruwelijk gekneusde vingers, pols, arm en schouder rechts. En uiteraard behoorlijk schade aan de motor(vooral kapwerk en radiateur.) Ook de mensen van de organisatie erg bedankt.

Dus al met al was het niet echt heel erg super voor mij.
Yamaha xtz 750, Yamaha wr450f
JoeBaR

jammer te horen Niek , gelukkig niks gebroken lees ik .

en als de schade aan je motor beperkt blijft tot alleen het tupperware , dan valt het toch ook wel weer mee 8) ? offroad/enduro rijden blijft natuurlijk een risico sport :wink:

beterschap !!
4 strokes only !!
Plaats reactie