de plaatselijke honda dealer heeft me blijkbaar ferm bij mijn ballen gehad, 104 euro voor twee inlaatklepjes, 70 euro voor een setje segmenten die niet pasten...
70 euro voor een setje pakkingen...
die gast zijn week is goe...
jammer dat alles voor niks was...

na twee keer aantrappen bulderde de 250 uitbundig (zonder uitlaat)
na 20 seconden stond heel de werkplaats dik van de blauwe rook..
verschillende keren de motor aan de praat gekregen, zelfs met de uitlaat, steeds een versikkende blauwe rook uit de uitlaat, alleen op choke blijft hij draaien, of beter "bleef" hij draaien....
ik ben zeker dat de cylinderkop in orde is, alle pakkingen, oliekeerringen en dichtingen zijn vervangen, de kleppen zijn gezet, de inlaatkleppen zijn totaal nieuw...
alleen de piston en de segmenten zijn niet vervangen, de aangekochte segmenten pasten niet (te dik, pasten niet in de gleuf in de piston)
de oude segmenten zagen er "nieuw" uit, dus heb ik het risico genomen, ik wist echt niet waar ik passende segmenten kon vinden...
feit is, de motor slaat aan, moet mat het gas aan de praat gehouden woden en na dertig seconden is heel de werkplaats gevuld met een verstikkende rook...
bovendien lekt er zwarte verbande olie uit de koppeling van de uitlaatcollector en de uitlaatbuis..en niet zo heel weinig.
eerst dacht ik dat het de olie was die ik tijdens het monteren had gebruikt die de rook gaf, maar na ruim tien minuten pruttelen zou deze toch wel weg moeten zijn zeker?
volgens mij zit er niks anders op dan de cylinder te laten honen of boren en een nieuwe piston te monteren met bijpassende nieuwe zuigerveren....
iemand enig idee wat dit kost?
of enig idee wat er verder aan de hand zou kunnen zijn??
misschien toch maar zoeken naar een vriendelijke nopper die ergens nog de nodige onderdelen op zolder heeft liggen???
groetjes
jo