Pagina 1 van 1

xr 400 carburateur

Geplaatst: do mar 01, 2007 13:01
door brasum
hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Re: xr 400 carburateur

Geplaatst: do mar 01, 2007 13:57
door xr-manu
brasum schreef:hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Trekt ofwel valse lucht ofwel is de stationairsproeier te klein (moet een 58 of 60 zijn dacht ik).Ik denk de sproeier als het beter wordt met warme motor... :idea:

Gebruik je de choke juist?

xr 400 carburateur

Geplaatst: do mar 01, 2007 22:41
door brasum
hallo
bedankt voor je reactie maar waar zit de stationairsproeier eigenlijk?
valse lucht kan het denk ik niet zijn,heb de inlaatrubberring ook al
vervangen.heb de gasnaald in de derde stand staan.

Geplaatst: vr mar 02, 2007 00:08
door xr-manu
Tja zoek eens een exploded vieuw van die carbu,dan kunnen we verder...

Zijn er aanpassingen gebeurd aan de Xr (uit- of inlaat/motor...)?

Geplaatst: vr mar 02, 2007 18:37
door brasum
de motor is helemaal origineel,ik probeer eerst de stationairsproeier
te vervangen.

Geplaatst: vr mar 02, 2007 20:15
door henkzelf
Ook het einddempertje (dunne binnenpijpje) er niet uitgehaald? Dan wordt ie nogal gevoelig op de lucht-stelschroef. Staat in het boek: 1 3/4 uit, meen ik mij te herinneren.

Geplaatst: za mar 03, 2007 14:13
door brasum
hallo
het standaard pijpje zit ook nog gewoon in de demper.
er zit ook nog een stelschroef onder de carb.volgens het
engels handboek is dit de pilot screw,maar dit handboek is
van de xr 600.iemand enig idee in welke stand deze schroef
moet staan?

Geplaatst: za mar 03, 2007 23:07
door erwindob
ipv dat standaard dopje met miniscuul gaatje kan er precies klem een keverdemper in (dat stokje dat achter uit een originele kever steekt, kost ongeveer 4 euro)

Daarmee voldoe je voor de geluidsnormen en kan ie een beetje normaal ademen.

De snorkel moet ook absoluut uit je luchtfilterkast, mocht je dat ook nog niet gedaan hebben.

Re: xr 400 carburateur

Geplaatst: za mar 03, 2007 23:45
door JoeBaR
brasum schreef:hallo
bedankt voor je reactie maar waar zit de stationairsproeier eigenlijk?
valse lucht kan het denk ik niet zijn,heb de inlaatrubberring ook al
vervangen.heb de gasnaald in de derde stand staan.
valse lucht trekken hoeft niet alleen bij het inlaat rubber te gebeuren hoor.. een gaatje in het filterhuis kan ook de oorzaak zijn .

Geplaatst: zo mar 04, 2007 22:08
door xr-manu
Eens WD40 rond de carbu spuiten als hij draait,als het toerental daalt, trekt hij valse lucht...