hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?
xr 400 carburateur
Moderator: ghulst
Trekt ofwel valse lucht ofwel is de stationairsproeier te klein (moet een 58 of 60 zijn dacht ik).Ik denk de sproeier als het beter wordt met warme motor...brasum schreef:hallo
als ik gas geef en laat het gas weer los blijft de motor
stationair op veel te hoge toeren draaien.
hoe kan dit?als ik de motor start, is het 1 trap en hij loopt,na ongeveer
10 sec zegt hij plof en slaat uit,als de motor warm is blijft hij wel
doorlopen.heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Gebruik je de choke juist?
Ook het einddempertje (dunne binnenpijpje) er niet uitgehaald? Dan wordt ie nogal gevoelig op de lucht-stelschroef. Staat in het boek: 1 3/4 uit, meen ik mij te herinneren.
hallo
het standaard pijpje zit ook nog gewoon in de demper.
er zit ook nog een stelschroef onder de carb.volgens het
engels handboek is dit de pilot screw,maar dit handboek is
van de xr 600.iemand enig idee in welke stand deze schroef
moet staan?
het standaard pijpje zit ook nog gewoon in de demper.
er zit ook nog een stelschroef onder de carb.volgens het
engels handboek is dit de pilot screw,maar dit handboek is
van de xr 600.iemand enig idee in welke stand deze schroef
moet staan?
ipv dat standaard dopje met miniscuul gaatje kan er precies klem een keverdemper in (dat stokje dat achter uit een originele kever steekt, kost ongeveer 4 euro)
Daarmee voldoe je voor de geluidsnormen en kan ie een beetje normaal ademen.
De snorkel moet ook absoluut uit je luchtfilterkast, mocht je dat ook nog niet gedaan hebben.
Daarmee voldoe je voor de geluidsnormen en kan ie een beetje normaal ademen.
De snorkel moet ook absoluut uit je luchtfilterkast, mocht je dat ook nog niet gedaan hebben.
valse lucht trekken hoeft niet alleen bij het inlaat rubber te gebeuren hoor.. een gaatje in het filterhuis kan ook de oorzaak zijn .brasum schreef:hallo
bedankt voor je reactie maar waar zit de stationairsproeier eigenlijk?
valse lucht kan het denk ik niet zijn,heb de inlaatrubberring ook al
vervangen.heb de gasnaald in de derde stand staan.
BIERTAKT crossen en zuupn