Ik heb een probleem met de verlichting van mijn ktm exc 300 uit '98
Uit de lichtspoel komen 2 gele kabels voor de verlichting.
Maar als ik die 2 gele meet dan komt er dus volgas +- 50 Volt wisselstroom uit.
Dat klopt nog.
Maar als ik dan gewoon voor bij het stuur mijn verlichting wil aansluiten brand het niet, en achter ook niet (remlichten ook niet)
Er zit na die 2 gele kabels nog een kastje tussen die de 50 Volt wisselstroom omzet in 12 Volt gelijkstroom als het goed is.
Maar ik kan niet zien of deze kapot is...
Weet iemand wat er kapot is of heeft iemand het bedradingsschema van mijn exc 300 uit '98?
Verlichting ktm exc
Moderator: ghulst
Als je 50V wissel kan meten dan neem ik aan dat je metertje ook gelijkstroom kan meten wat uit je spanningsregelaar komt.
Haal de stekker aan de gelijkstroom kant eruit en meet of je daar wat hebt. Zo nee dan is je spanningsregelaar stuk...
Meet je daar wel gelijkspanning tussen het draadje en het frame (waarschijnlijk onbelast een hogere spanning dan 12V) sluit dan de stekker weer aan en meet nog eens op die stekker of bij de zekering. Als je niks meet dan heb je ergens een kortsluiting.
Voor dat je gaat slopen, is je zekering nog heel?
Haal de stekker aan de gelijkstroom kant eruit en meet of je daar wat hebt. Zo nee dan is je spanningsregelaar stuk...
Meet je daar wel gelijkspanning tussen het draadje en het frame (waarschijnlijk onbelast een hogere spanning dan 12V) sluit dan de stekker weer aan en meet nog eens op die stekker of bij de zekering. Als je niks meet dan heb je ergens een kortsluiting.
Voor dat je gaat slopen, is je zekering nog heel?
Ik weet zo niet waar die zekering zitWortel schreef:Als je 50V wissel kan meten dan neem ik aan dat je metertje ook gelijkstroom kan meten wat uit je spanningsregelaar komt.
Haal de stekker aan de gelijkstroom kant eruit en meet of je daar wat hebt. Zo nee dan is je spanningsregelaar stuk...
Meet je daar wel gelijkspanning tussen het draadje en het frame (waarschijnlijk onbelast een hogere spanning dan 12V) sluit dan de stekker weer aan en meet nog eens op die stekker of bij de zekering. Als je niks meet dan heb je ergens een kortsluiting.
Voor dat je gaat slopen, is je zekering nog heel?
en het probleem is juist
welke van de draden die er uitkomen als gelijkstroom is + en welke -
Daarom leek een bedradingsschema oid mij wel handig
Ha sjors.. bedankt voor je bericht.. ik heb een werkplaats boek naar je mail gestuurd, en heb daarna nog een bericht gestuurd met een word document met ik denk het DE oplossing voor jou.. een reparatie manual voor de spanningsbegrenzers.. zonder deze blaas je alle lampen op.. ik heb hetzelfde gedaan, en die van mij zijn naar 2 jaar nog steeds heel..
En, klaar voor 4 euro, ipv 120 voor een nieuw setje
En, klaar voor 4 euro, ipv 120 voor een nieuw setje