startproblemen honda crf

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Cruala

Hallo,
ik rij met een honda crf 450 van 2002, en ik heb nieuwe piston en kleppen gestoken,maar sinds dan start hij heel slecht,dan heb ik de carbu uitgekuist en afgestelt en toen starte hij weer wel goe,
maar nu start hij opeens weer slecht,deze zaterdag ware we gaan crosse en altij zeer moeilijk in gang krijge, toen we thuiskwame heb ik hem afgespoten ,ik probeer hem te starten en dan is hij direk weg,
ik snap er niet veel van,
weet iema,d hier meer van of ook al dit meegemaakt?
alvast bedankt
Jo VdB

Slecht starten kan te maken hebben met kleppen die niet correct zijn ingesteld.

Heb je de kleppen correct ingesteld ?

Jo VdB

Ik verplaats onderwerp naar "de werkplaats". Staat hier beter op zijn plaats ...
Laatst gewijzigd door Jo VdB op zo mar 02, 2003 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Cruala

jep,kleppe zijn zeker goed ingesteld,ze hebben de correcte speling,dus dat zal het ook niet zijn vrees ik,
zou het niet aan de compresie kunnen liggen?we hebben de zuiger alleen vervange,mss is de cilinder wat teveel verslete?
nogtans trekt hij fantastisch :evil:
Rudy
Contacteer:

Cruala schreef:jep,kleppe zijn zeker goed ingesteld,ze hebben de correcte speling,dus dat zal het ook niet zijn vrees ik,
zou het niet aan de compresie kunnen liggen?we hebben de zuiger alleen vervange,mss is de cilinder wat teveel verslete?
nogtans trekt hij fantastisch :evil:
Cilinder versleten lijkt me wel heel erg sterk bij een motor die net 1 jaar oud is...
Jeroen

Kijk eens naar het vlotter niveau. Mijn Husaberg wilde niet starten halverwege een training. Alleen bij gesloten benzine kraan, op het moment dat ik deze opendraaide sloeg de motor af. Bij thuiskomst bleek dat een drijver lek was en dus dichtte de vlotter niet meer af.
Cruala

vlotterniveau hebben we ook al gechekt,
de cilinder is onderaan al wat versleten,maar zo erg is dat niet,vanboven mag hij niet versleten zijn,
en die crf was verlede jaar van competitiecrosser die er elke week 2/3 keer mee ging rijde dus die cilinder kan zeker versleten zijn,maar we zijn er bij honda dealer mee geweest en die zei ook dat hij nog goed was,
nog een vraagje,is het mogelijk te compresie te meten bij een honda crf?
Jo VdB

Cruala

zou het niet kunnen dat er kleppen blijven openstaan?want soms start hij als niks en dan soms start hij helemaal niet!we hebben nogtans de kleppen laten reviseren bij firma
Rudy
Contacteer:

Cruala schreef:zou het niet kunnen dat er kleppen blijven openstaan?want soms start hij als niks en dan soms start hij helemaal niet!we hebben nogtans de kleppen laten reviseren bij firma
Kan niet bij een erg snelle motor zoals een crf (zou de zuiger er gegarendeerd tegenaan moeten komen|)
Cruala

we zijn twee weken gelede nog is gaan rijden en ik ben moeten stoppen omdat er nogal heel veel lawaai uit de motor kwam,we hebbend e motor ope gedaan en er bleek dat de distributieketting helemaal was uitgerokken en over de tandwielen kon draaien,we hebben cilinder laten behandelen en ook nieuwe drijfstang bestelt(pas binne 2-3 weken beschikbar)
dus waarschijnlijk lag het slecht starten aan de cilinder die begon te verslijten,nogtans ging hij zeer hard
wat gaat het nu leuk waorden als hij helemaal in ord eis 8)
huskie

Cruala, de distributieketting verliep over het nokkenastandwiel?????
En geen vastloper, hoe kan dit nu???
Dus je hebt ook een nieuwe distributieketting en tandwielen besteld?
Gaarne een reaktie, want ik begrijp het verhaal niet helemaal.
Deze motor heb je tweedehands gekocht, en wie heeft die nieuwe zuiger gestoken in het begin, jijzelf?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Cruala

idd,die liep over het nokkenastandwiel,maar die ketting is opeens zoveel gerokken dat die over het tandwiel kon(gezien als we kleppendeksel afdeden,zou kunnen dat dit tijdens het rijden niet zo was),nee geen vastloper,ik weet het zelf niet goed wat er is gebeurt,maar zeker geen vastloper.
Plaats reactie