Waarom geen DR800 in produktie bij Suzuki

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Beste Biggers,

Rij nu reeds 1 jaar op mijn DRBig.
Gebleken is dat de Big i/h byzonder Europa m.n. Duitsland veel te vinden is.
Wie kent de reden waarom deze byzondere thumper niet meer in produktie is en waarom i/h byzonder Europa deze big single te verkrijgen was.

Andre
big 67
Berichten: 53
Lid geworden op: vr mar 03, 2006 12:37
Locatie: Willebroek .Be

t'ja, :roll: iedere bigger vraagt zich dat af denk ik,maar het antwoord is even simpel...V STROM , al zijn ze niet echt te vergelijken,toch zijn dit de nieuwe generatie reisenduro's.
de Varadero heeft de AT ook uit de winkelrekken gewipt!
toch durf ik al eens fantaseren hoe een nieuwe Big er zou moeten uitzien,het is de unieke Dakar/offroad look die moet blijven vind ik.


big 67,
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
Peter N.
Berichten: 59
Lid geworden op: do apr 15, 2004 22:02
Locatie: Zwolle

En vergeet niet dat de Big bepaald geen verkoop succes was, ondanks de lage prijs. Bouwjaar 1993 kostte 12.500 gulden, een Honda AT was in die tijd 18.000 gulden en daar werden er veel meer van verkocht. Suzuki is nog tot in 1999 bezig geweest de voorraad Bigs te dumpen die waarschijnlijk al in 1996 waren gebouwd.

Laten we er dus maar zuinig op zijn :P
plukenannabel
Berichten: 23
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 21:48

een dr big kun je niet vergelijken met een twin, niet qua motor en dus ook niet qua prijs. Her DR blok gaat op zeker de emissieeisen niet meer halen, das de echte reden denk ik.
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Inderdaad kun je de DRBIG niet vergelijken met de V-Storm. Heeft een geweldige koppel. Is een praktische thumper voor Suriname, misschien net een beetje te zwaar voor de Savanne hier. Zoals de DR400 mag emissie controle geen porbleem zijn voor Suzuki.
Ach ja, we kijken uit wat Suzuki doet.
plukenannabel
Berichten: 23
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 21:48

Tuurlijk kan suzuki dat wel, anders waren ze failliet :wink:

Maar een moderne watergekoelde 400cc eencilinder is toch wel wat anders als een luchtgekoelde (bijna) 800cc eenpitter. Dat gaat zelf suzuki niet lukken, ook de hayabusa is er om emissieredenen uit.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Ach, de DR 650 komt in de USA ook nog steeds door de strenge Californische eisen. Moet lukken!

Bovendien is daar een 710cc kit voor verkrijgbaar. :P
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

He Max Kool
Weet jij als er ook een kit te verkrijgen is voor de DR800 SR43 A/B.
Wil nog enkele PKS's erbij.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

he andre , hessler heeft snelle zuigers, nokkenassen en carbs..
maar die prijzen :roll:
en KTM heeft het BIG concept een beetje over genomen.. de 690SM
690cc 64PK :shock:
hoe is het weer daar?
groeten zappa
Andre
Berichten: 347
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
Contacteer:

Ja Zappa
Hessler wordt vaak aangedaan op het net.
Ben het e.e.a. overwegen. Carburatuers bijv. Ik ben door motorcyclecarbs.com de volgende carbs geadviseerd:
2 TM33's,
1 FCRMX either 37 or 39 which ever the engine would take.
1 TM36
En ik ben nu eerst een Hayabusa pijp klaar te maken voor mijn big alvorens de laser pro via dit forum te bestellen.
Het weer is per dag of twee dagen wisselend regen en dan even droog en dan weer regen

Andre
Paramaribo
Plaats reactie