Husky WR360 1993, 2001

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Husky 1993

Heerlijke fiets om op te leren offroadrijden. Absoluut geen brute tweetakt.
Standaard afgemonteerd met goed spul, nieuwere modellen hebben met uitzondering van de vering betere spullen gekregen Brembo remmen ipv de Nissin uitvoering.

Flinke puzzelen voor de juiste sproeier bezetting maar als die eenmaal gevonden is dan start een 360 bijna altijd. Fiets is heel soepel te rijden.

Vermogen (bij benadering 45-50 pk).

Nadelen : Relatief dure onderdelen (eerlijk is eerlijk) Denk aan zuigers e.d.

Husky 2001.

Veeeeel geweld.
Fiets geheel klaargemaakt. Ohlins veren incl. blokken voor, Pomp achter (Sachs, aangepast), Cylinder klaargemaakt JST, Automatische Decomressie Kop uit het beloofde land (Australie). Featherlite Kabels. Ja de standaard koppeling is zwaar. Decomressie kop is erop gezet omdat er zoveel compressie was bij het starten. (min punt). Verder het gebruikelijke Acerbis meuk.

Veel meer vermogen dan het oude model en eerlijkheid gebied te zeggen dat de zadel rete hard is en smal (ik moed idd niet zoveel zitten). Ondanks dat deze twee fietsen in werkelijkheid geen kilo schelen voelt de nieuwe model veel lichter aan. Ca 60 pk.

Nieuwe carburateur is beter af te stellen dan de oude model. Mikuni, zit geloof ik op de meeste fietsen tegenwoordig.

Reactie op het gas is veel beter dan de oude modellen alleen komt voor mijn gevoel het vermogen vrij abrupt in, en veroorzaakt onvrijwillige wheelies.

Iets slechts behalve de rekeningen moet ik nog ontdekken. Objecten vergelijken met andere fietsen kan ik niet daar ik zo weinig op andere fietsen rijd.
peewee

ps die gast hierboven is peewee. wederom te lui om in te loggen op de zaak.

groetjes :oops:
huskie

Peewee, wat heb je laten doen aan die boge sachs van je :?:
Enne ohlins voor , nou nou het kan niet op he!
:oops: lees het nog een keer, het zijn alleen de veren haha(gelukkig werd al jaloers)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rudy
Contacteer:

huskie schreef:Peewee, wat heb je laten doen aan die boge sachs van je :?:
Enne ohlins voor , nou nou het kan niet op he!
:oops: lees het nog een keer, het zijn alleen de veren haha(gelukkig werd al jaloers)
Afbeelding

Afbeelding

Erg mooi spul :D
Hein van Buuren

Husqvarna, ook WR 360, bouwjaar 2002 (zie foto)
Een aantal kleine aanpassingen verricht.
Voor en achter Technoflex vering, ik had de z.g.a.n Technoflex achterschokdemper van de TE 610 nog liggen en heb hem laten modificeren naar de WR.
Hierdoor ook voor Technoflex gezet om voor en achter beter op elkaar af te stellen, veert perfect.
Grotere hoofdsproeier erin (vanwege de lage temperaturen in Nederland) en een kleinere stationair sproeier.
Evenals Peewee een cilinderkop met decompresseur erin, start nu als een Solex zo makkelijk (zal jullie maar een slag voor zijn, hij rijdt niet als een Solex).
Veel vermogen maar niet zo bruut als een crosser of andere zware tweetakt.
Rijdt heerlijk soepel en hoeft niet over de kop gedraaid te worden om hard te rijden, voordeel van een dikke tweetakt.
Nog geen nieuwe zuiger gemonteerd, weet dus ook niet wat die kost.
Origineel schijnt wel het beste te zijn maar naar de prijs heb ik nog niet geinformeerd.
Wat de prijs van een Woeschner (of zoiets) is weet ik niet, weet ook niet of er kwalitatief veel verschil in zit.
Zijn er mensen met gebruikservaring van Woeschner?? George misschien of Peewee??
En nu naar bed want morgen op naar de Wijk voor de rit, ik heb er zin aan.
peewee

jaja alleen de veren, heb geen geld boom in de tuin.
Sandman79

Ik heb een Ohlins achterdemper op de mijne, een WERELD van verschil met Pa de zijne, die een modeljaar later heeft en standaard vering...(mijn voorvering is ook wat aangepast)
Plaats reactie