Hallo,
Oscar vertelde mij dat de motor ongeveer 1 liter olie nodig heeft op 1000km. Hier schrok ik wel een beetje van omdat ik dacht dat 4takten niet zoveel olie gebruiken.
Zelf moet ik er nog achterkomen hoeveel hij bij mij gaat verbruiken maar het is dus erg belangrijk om regelmatig het oliepijl te controleren.
Hoeveel is jullie olie verbruik?
Verbruik motorolie?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Laten we dat maar hopen dan
Trouwens een BIG is ook een DR...namelijk een DR 750

Trouwens een BIG is ook een DR...namelijk een DR 750
Suzuki DR 750SK Big '89
-
die van mij[dr 800] verbruikt +- 1.2 op 6000km [nu iets meer want de o ring van het bezink bakje lekt]
-
Ik heb nog geen idee wat de mijne gebruikt maar na 720km tot aan de strot toe vol dus ziet er goed uit 

We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Vandaag een compressie test bij een garage laten doen, wat bleek:
30bar compressie terwijl 40bar normaal zou zijn. En de motor sloeg aan omdat de andere bougie nog aangesloten was. Volgens de monteur zou de waarde dan richting de 20bar gaan als de 2e bougie niet aangesloten zou zijn.
Maar dat verklaard dus mijn hoge olie verbruik
- Wat zou de beste oplossing zijn, 2e big erbij en blok overzetten? Ik zie ze al staan vanaf 650 euro.
- Of deze cilinder laten honen, direct maar naar 800cc en nieuwe zuiger? Iemand een idee wat een nieuwe zuiger kost?
- Nieuwe race zuiger bij hessler kopen , maar die kost 450 euro
Iets te duur voor mij op dit moment.
30bar compressie terwijl 40bar normaal zou zijn. En de motor sloeg aan omdat de andere bougie nog aangesloten was. Volgens de monteur zou de waarde dan richting de 20bar gaan als de 2e bougie niet aangesloten zou zijn.
Maar dat verklaard dus mijn hoge olie verbruik

- Wat zou de beste oplossing zijn, 2e big erbij en blok overzetten? Ik zie ze al staan vanaf 650 euro.
- Of deze cilinder laten honen, direct maar naar 800cc en nieuwe zuiger? Iemand een idee wat een nieuwe zuiger kost?
- Nieuwe race zuiger bij hessler kopen , maar die kost 450 euro

Suzuki DR 750SK Big '89
whoops, in het wphb staat dat 12 tot 16 bar normaal is.
Net nog even terug bij de garage geweest, met redelijke warme motor mete hij 27bar met beide bougie's los. En 30bar met een beetje olie in de cilinder. Dus 3 bar verlies door zuigerveren. Not bad voor 50k op de teller.
God dat scheelt me een hele hoop kopzorgen
Net nog even terug bij de garage geweest, met redelijke warme motor mete hij 27bar met beide bougie's los. En 30bar met een beetje olie in de cilinder. Dus 3 bar verlies door zuigerveren. Not bad voor 50k op de teller.
God dat scheelt me een hele hoop kopzorgen

Suzuki DR 750SK Big '89