hallo allemaal
ik heb hier thuis nog een cr250 uit 1985 staan waar ik veel recreatief mee
rijd aleen is er een dingetje waaar ik niet uitkom(ben monteur maar hier ben ik nog niet achter)
als ik de motor pak om te crossen en ik sla hem aan dan pakt ie hem bijna altijd ineenkeer kicken .
maar als ie hem niet pakt en ik pak de bougie eruit dan vonkt ie niet,soms valt hij ook even weg en pakt dan weer op als een gek en ik kan verder aan het lopen niks horen of vinden het is dus puur zo nu en dan,als ik hem wegzet als ie het niet doet en ik pak hem een uurtje erna weer dan trap ik um zo weer aan en rijd ie zonder problemen
ik heb de bedrading en diverse stekkers en de dodemansknop al gechekt
maar dit is het niet. iemand enig idee waar het in zit?
het gaat om een vliegwiel ontsteking met pickup en dusGEEN binnenrotor
de bobine lijkt verekte veel op die van mt/mb en de cdi unit is een metalen bakje wat is dicht gegoten met BLAUWE hars.
ook gegevens over doormeten zijn welkom wie kan mij trouwens vertellen wat ATAC betekent (heb ik me nooit in verdiept)
en hij is getuned door KvL iemand enig ide wioe dit is ?? altijd leuk om te
weten
groetjes HANS
ontsteking Honda cr 250 '85/'86
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 01:39
- Locatie: friesland
rooie lampjes kosten geld
een ATAC -klep dient om het vermogen in over een bredere toerengebied bruikbaar te kunnen maken door een verandering toe te staan in de cilinderkopvolumes of zoiets... ik kan lichtjes miszitten maar de het grote principe heb ik hier wel
Voor de rest... ontstekingen zijn helaas niet mijn dada...
Voor de rest... ontstekingen zijn helaas niet mijn dada...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zou goed kunnnen dat je spoelen b.v. vochtig zijn, of natuurlijk loscontact. Vetgeslagen bougie geeft trouwens ook zelfde soort effect (in iedergeval dat starten)
Atac:Automatic Torque Amplification Camber (nee wist ik niet uit mijn hoofd)
Het systeem werkt met een extrakamer die voor extra uitlaat vorlume zorgt (en zo dus de reflectie vd expansie moet vertragen).
Bij hogere toerentallen is deze kamer dicht (en werkt hij dus gewoon als een systeem zonder atac systeem)
Atac:Automatic Torque Amplification Camber (nee wist ik niet uit mijn hoofd)
Het systeem werkt met een extrakamer die voor extra uitlaat vorlume zorgt (en zo dus de reflectie vd expansie moet vertragen).
Bij hogere toerentallen is deze kamer dicht (en werkt hij dus gewoon als een systeem zonder atac systeem)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
oke bedankt voor de antwoorden ik zal is een andere ontsteking proberen
dat is ie zeker nog wel waard
alleen dat ATAC systeem werkt bij mij met een soort centrifugaalkoppeling achter de waterepomp die op zijn beurt een
pen wegduwt en die pen drukt/trekt de klep open/dicht
maargoed ik wou weten wat atac betekende en dat is me heel mooi uitgelegd
greetinx HANS
dat is ie zeker nog wel waard
alleen dat ATAC systeem werkt bij mij met een soort centrifugaalkoppeling achter de waterepomp die op zijn beurt een
pen wegduwt en die pen drukt/trekt de klep open/dicht
maargoed ik wou weten wat atac betekende en dat is me heel mooi uitgelegd
greetinx HANS
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 01:39
- Locatie: friesland
laatste reactie is van mij
rooie lampjes kosten geld
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
dat is het hpp systeem Honda Power Poort ofzo(honda prut power). Werkt met variable uitlaatpoort hoogte.ojee schreef:oke bedankt voor de antwoorden ik zal is een andere ontsteking proberen
dat is ie zeker nog wel waard
alleen dat ATAC systeem werkt bij mij met een soort centrifugaalkoppeling achter de waterepomp die op zijn beurt een
pen wegduwt en die pen drukt/trekt de klep open/dicht
maargoed ik wou weten wat atac betekende en dat is me heel mooi uitgelegd
greetinx HANS
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Rudy schreef:dat is het hpp systeem Honda Power Poort ofzo(honda prut power). Werkt met variable uitlaatpoort hoogte.ojee schreef:oke bedankt voor de antwoorden ik zal is een andere ontsteking proberen
dat is ie zeker nog wel waard
alleen dat ATAC systeem werkt bij mij met een soort centrifugaalkoppeling achter de waterepomp die op zijn beurt een
pen wegduwt en die pen drukt/trekt de klep open/dicht
maargoed ik wou weten wat atac betekende en dat is me heel mooi uitgelegd
greetinx HANS
neehoor dat is ook atac want dat staat namelijk ook weer op de cilinder
en er zit zon POTJE onder aan de bocht bij de uitlaatpoort
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 01:39
- Locatie: friesland
sorry weer niet ingelogd bovenstaande post is du van mij
rooie lampjes kosten geld