Hallo,
Mijn ketting en tandwielen zijn aan vernieuwing toe en nu vraag ik mij af wat ik best zou kopen. Ik ben een amateur crosser die af en toe eens op de piste gaat rijden. Ik zou er liefst zo weinig mogelijk werk aan hebben en zo lang mogelijk mee rijden (zo min mogelijk slijtage hebben dus). Nu vroeg ik mij af of ik het best een ketting met O-ringen koop of best een zonder. Ik heb ergens eens opgevangen dat de kettingen met O-ringen minder slijten of zonder. Ik weet echter niet of dit klopt. Kan iemand mij helpen?
mvg,
ebertus
nieuwe ketting, O-ringen of niet?
Moderator: ghulst
Ik vind drie mogelijke O-ring kettingen:
- KETTINGEN IRIS 428 O-RING V-D IR428HTP-O 52,55 €
IRIS 428 HTP O-RING 134L
- KETTING WRP 520 O-RING V-D WE-520LOR-120 66,30 €
WRP 520 LOR 120L
- KETTINGEN REGINA V-D RE520ORN130 70,80 €
REGINA 520 135 ORN 130L
Het gaat hier om een ketting voor een kawa kx 250 met een voortandwiel van S-steel en een achtertandwiel van S-steel. Hoe goedkoper hoe liever natuurlijk maar welke ketting neem ik het best en welke kettingen passen er op de tandwielen?
mvg,
Ebertus
- KETTINGEN IRIS 428 O-RING V-D IR428HTP-O 52,55 €
IRIS 428 HTP O-RING 134L
- KETTING WRP 520 O-RING V-D WE-520LOR-120 66,30 €
WRP 520 LOR 120L
- KETTINGEN REGINA V-D RE520ORN130 70,80 €
REGINA 520 135 ORN 130L
Het gaat hier om een ketting voor een kawa kx 250 met een voortandwiel van S-steel en een achtertandwiel van S-steel. Hoe goedkoper hoe liever natuurlijk maar welke ketting neem ik het best en welke kettingen passen er op de tandwielen?
mvg,
Ebertus
De "428" gaat niet passen wegens te smal
Je moet een "520" ketting hebben. Ik vind een DID nog altijd de beste qua kwaliteit (maar ze zijn wel ietsje duurder...)
Tel op voorhand de schakels in je huidige ketting, dan weet je hoeveel je nieuwe er nodig heeft.
En als de nieuwe meer schakels heeft, met een slijptol eraf ! Maar dan wel voorzichtig zijn
Enne, als de tandwielen al wat versleten zijn, vervang die dan ook maar tegelijkertijd. Die stalen die er nu op liggen zijn alvast goedkoop.
Jo VdB
Je moet een "520" ketting hebben. Ik vind een DID nog altijd de beste qua kwaliteit (maar ze zijn wel ietsje duurder...)
Tel op voorhand de schakels in je huidige ketting, dan weet je hoeveel je nieuwe er nodig heeft.
En als de nieuwe meer schakels heeft, met een slijptol eraf ! Maar dan wel voorzichtig zijn
Enne, als de tandwielen al wat versleten zijn, vervang die dan ook maar tegelijkertijd. Die stalen die er nu op liggen zijn alvast goedkoop.
Jo VdB
Maar Jo toch , met een slijptolJo VdB schreef: En als de nieuwe meer schakels heeft, met een slijptol eraf ! Maar dan wel voorzichtig zijn
Jo VdB
Gebruik liever een goede kettingbreker
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Een DID pons ik zonder twijfel in stukjes, maar een Iris daar heb ik op een gegeven moment toch maar de slijptol ingezet. Kortom, daar zit nogal verschil in!adje schreef:Maar Jo toch , met een slijptolJo VdB schreef: En als de nieuwe meer schakels heeft, met een slijptol eraf ! Maar dan wel voorzichtig zijn
Jo VdB
Gebruik liever een goede kettingbreker
Noppy
DID O-Ring € 61,50
AFAM O-Ring € 58,50
CZ O-Ring € 53,20
DID Breek en klink tool € 90
AFAM O-Ring € 58,50
CZ O-Ring € 53,20
DID Breek en klink tool € 90
Beste Rolando,
Waar raak jij voor die prijs aan die o-ring kettingen? Verkopen ze daar ook de tandwielen die zouden passen op mijn kawa kx 250 1992 (zoja, tegen welke prijs?). En wat zou het mij kosten om die dingen in Maldegem (België) te krijgen?
greetz,
Ebertus
Waar raak jij voor die prijs aan die o-ring kettingen? Verkopen ze daar ook de tandwielen die zouden passen op mijn kawa kx 250 1992 (zoja, tegen welke prijs?). En wat zou het mij kosten om die dingen in Maldegem (België) te krijgen?
greetz,
Ebertus
JAnsenMOtorPArts in Veghel levert die
Kijk maar in zijn signatuur
Jo VdB
Kijk maar in zijn signatuur
Jo VdB
Een regina ketting heeft volgens mij veel meer zijdelings speling dan bv een DID, waardaar als je rijdt de ketting, als die aan het trillen gaat, tegen je subframe, je band en je rubberen slijklapje botst met schade tot gevolg. (en ja, mijn kettingspanning is in orde)
Ik denk dat de toleranties/de marges waarmee een regina-ketting wordt gemaakt iets groter zijn dan bv een DID en/of van slechter matereriaal.
Ik denk dat de toleranties/de marges waarmee een regina-ketting wordt gemaakt iets groter zijn dan bv een DID en/of van slechter matereriaal.
Ik heb dit ook voor met men WR450, volledig origineel nu met een goei 1300km; en ja kettingspanning is ook goed.pHreaC schreef:Een regina ketting heeft volgens mij veel meer zijdelings speling dan bv een DID, waardaar als je rijdt de ketting, als die aan het trillen gaat, tegen je subframe, je band en je rubberen slijklapje botst met schade tot gevolg. (en ja, mijn kettingspanning is in orde)
Moto heeft 1300 km (nieuw gekocht), dus met originele.pHreaC schreef:1300km met een Regina-ketting of 1300km uit de doos met de originele DID-ketting? Ikzelf heb dit verschijnsel pas sinds ik van ketting veranderd ben.
grtz
Weet niet wat er origineel op ligt en ben nu wa lui om te gaan zien
kijk ook even bij harkink deze is zeer goedkoop www.hmxparts.nl ik rij zelf met stealth voor en achtertandwiel en xring ketting van iris bevalt zeerrrrrr goed
ktm 300 2011
ik laat mijn sets afkomen van de VS, primary drive is het merk, ergens 80€ per kit,maar is niet stuk te krijgen... daarintegen iris of regina... heb zo is men blokje mogen laten lassen... en dat was een nieuwe ketting op nieuwe tandwielen met goede spanning en een wr200 is nu niet echt een krachtpatser.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ditopHreaC schreef:Ik heb nu een Regina ketting en dit is de eerste en de laatste Regina-ketting die ik koop...
Ieder zijn ding uiteraard, maar ik koop nooit of te nimmer nog zo een ketting...
my 2c
mijn 2 laatste Regina's hebben beiden de geest gegeven door kettingbreuk
En neen, ik weet heus wel hoe ik een ketting fatsoenlijk moet spannen,
niet te vast en niet te los
Na een goede 1000 km braken die dingen gewoon over,
niet eens in de schakel met het visje...
zoals pHreaC zegt:"veel laterale speling"
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Ik heb een DID ketting er op liggen en die vind ik ook heel degelijk. 'k heb eerlijk gezegd ook niet zoveel km's gereden de afgelopen tijd, maar er is dan ook quasi nog geen slijtage te zien.
Montesa Cota 315R