Het eerste fatale dakar ongeluk in 2007 is een feit.

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Elmer symons uit zuid-afrika zal de zon nooit meer zien opkomen. :cry:
R.I.P.
Ja, een motorrijder die voor de eerste keer zijn droom wilde waarmaken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Contacteer:

OUARAZATE - De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar Rally.

Elmer Symons. FOTO APDat heeft de organisatie van de woestijnrally bevestigd. Hij is de eerste dode in de editie van 2007.
Afbeelding

De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.

Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij stond achttiende in het algemeen klassement.

De woestijnrally heeft een beruchte reputatie. Bijna ieder jaar zijn er doden te betreuren onder deelnemers, meereizende journalisten en toeschouwers. Vorig jaar overreed een Nederlandse truck nog een Afrikaanse jongetje.

Symons is de 24e deelnemer in de 29-jarige geschiedenis van de Dakar Rally (vroeger Parijs-Dakar), die in de woestijn de dood vindt. De Fransman Patrick Dodin was in 1979 de eerste. Onder de slachtoffers twee Nederlanders: motorrijder Bert Oosterhuis in de editie van 1981/1982 en autocoureur Kees van Loevezijn in 1987/1988.

Het luguberste noodlottig ongeval was in 2005. De Italiaan Fabrizio Meoni kondigde in startplaats Barcelona aan dat zijn dertiende Dakar Rally tevens zijn laatste zou worden. In de elfde etappe kwam de tweevoudig winnaar ten val in een zandkuil en overleed ter plekke.

De koersleiding kreeg dinsdagmorgen nog een noodoproep van Symons. Een helikopter rukte uit om de plek des onheils te zoeken en was na acht minuten ter plaatse. Een arts moest daar al het overlijden van de Zuid-Afrikaan vaststellen. (ANP)

www.parijsdakar.com
Klx300R

die jongen is dus gewoon door die hummer omvergeknald... niet gezien op eurosport???
de hummer heeft ook verschillende andere voertuigen gepushed... waaronder koen wouters, hele achtertrein naar de knoppen.
ne maft is da.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Wortel
Contacteer:

Ik heb wel op RTL gezien dat die Hummer Wauters aan het pushen was maar waren er echt beelden of commentaar van Symons en de Hummer op Eurosport? Als dat waar is dan begrijp ik niet dat er zo weinig ruchtbaarheid aan gegeven is.
Sanne
Contacteer:

Klx300R schreef:die jongen is dus gewoon door die hummer omvergeknald... niet gezien op eurosport???
de hummer heeft ook verschillende andere voertuigen gepushed... waaronder koen wouters, hele achtertrein naar de knoppen.
ne maft is da.
greetz
Dat heb ik zeker niet gezien, wel dat van Wouters. En dat terwijl ik elke dag kijk zittende op het puntje van mijn stoel.. Ik heb zo mijn twijfels of dit de waarheid is wat Klx300 verkondigt.
# 442
Rudy
Contacteer:

Klx300R schreef:die jongen is dus gewoon door die hummer omvergeknald... niet gezien op eurosport???
ne maft is da.
greetz
Op tv was niet te zien dat hij hem raakte, volgens mij reed hij heel dicht achter wouters.
Waar basseer je het op?
Wortel
Contacteer:

Heb het net weer gezien maar hij raakte Wouters echt wel!! Het was trouwens Robby Gordon.
http://www.dakar.com/2007/DAK/RIDERS/us ... e/320.html
huskie

Volgens de berichtgeving reed Symons off the track, en heeft hij daar een ongeluk gekregen. Hij was beduidend sneller dan de jongens waar hij mee in de buurt reed, en ging ivm stof, off track rijden om ze zo eventueel te kunnen passeren. Dat is de lezing die ik vernam van oa eurosport verslaggeving. Mij is niets bekend van omver gereden door Gordon.
Lijkt mij wel een verslagje waard als dat zo zou zijn.
Klx waar haal jij je info vandaan?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Fox-kid
Contacteer:

Kan me niet voorstellen dat deze man is overreden door de Hummer. Hoe komt zo'n gerucht in de wereld :?:

Wat ik me wel voor kan stellen is dat Wouters een duwtje nodig heeft om opzij te gaan. Vorig jaar blonk die nl ook niet uit in sportiviteit. Wat ik zag van de beelden is dat de hummer inderdaad 'beheerst?' Wouters een zetje gaf. Volgende keer maar klaxoneren zou ik zeggen.

Het gevaar in de Dakar schuilt in kleine hoekjes :(
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Plaats reactie