Hallo,
Vorige week vrijdag lekker off road gereden met een vriend van mij. Hij heeft een TransAlp en ik natuurlijk een DR 800. Op de zand/modderpaden kunnen wij elkaar prima bijhouden (ben ik vaak sneller), maar op de verharde weg rijdt hij mij vanaf de eerste meters helemaal weg. Is dat normaal? Geeft mij nogal een frustrerend gevoel.
Sinds oktober ben ik verhuisd van de stad Groningen naar Roden. Wonen er nog DR BIG rijders in de buurt? Ik probeer steeds meer off road te rijden en zou dat graag met eens met een ervaren meer ervaren coureur doen.
Groeten,
DR ED
help, kan een TransAlp niet bijhouden
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Hmmm ..... een Big kan er toch best aan sleuren hoor, ik geloof dat Zappa nog nooit is ingehaald .... de mijne liep over de 170.
Qua vermogen ontlopen ze lekaar niet erg maar de Big heeft veel meer trekkracht .... en zou dus sneller weg moeten zijn.
Dit wordt m.i. bewezen door de de greteigheid waarmee een Big banden eet. (mijn nieuwe KTM doet aanzienlijk langer met een Pirelli MT21)
Transalp: 53 Pk / 39 kW @ 7500 rpm Koppel 55 Nm @ 5500 rpm
Big: 54 hp (40 kW)/ 6.600 rpm, 62 Nm/ 5.400 rpm.
Qua vermogen ontlopen ze lekaar niet erg maar de Big heeft veel meer trekkracht .... en zou dus sneller weg moeten zijn.
Dit wordt m.i. bewezen door de de greteigheid waarmee een Big banden eet. (mijn nieuwe KTM doet aanzienlijk langer met een Pirelli MT21)
Transalp: 53 Pk / 39 kW @ 7500 rpm Koppel 55 Nm @ 5500 rpm
Big: 54 hp (40 kW)/ 6.600 rpm, 62 Nm/ 5.400 rpm.
-
muddy toch, word wel eens ingehaald maar dan door de zware jongens, maar tot aan de 100km ben ik het snelst m'n top snelheid is soms 180km op de teller[wind mee] maar ik heb hem vooral omdat een goede all round motor is, perfekt voor in de stad en spits en een dijk, en leuk voor off road
de transalps die ik tegen kwam bij het stoplicht zag ik altijd in m'n spiegel verdwijnen
kan ook aan hun berijders liggen
hou hem heel zappa
de transalps die ik tegen kwam bij het stoplicht zag ik altijd in m'n spiegel verdwijnen
kan ook aan hun berijders liggen
hou hem heel zappa
-
he ed,
doe jij het onderhoud zelf of laat je het doen?
en hoe stel je de balansasketting?
laat je de veer het werk doen of draai je de 'front driven sprocket' tegen de klok in zo als staat in het onderwerp'zo span je de balansasketting'?
heb hem zondag zo gespanen en het koppel van m'n big is behoorlijk toe genomen, gaat verdomd snel naar de 8000 toeren, m'm 5e lijkt wel een 4e versnelling.. liep al goed maar nu echt beter
deze manier van spannen geld voor alle jaar talen...
scheur die alp er uit zappa
doe jij het onderhoud zelf of laat je het doen?
en hoe stel je de balansasketting?
laat je de veer het werk doen of draai je de 'front driven sprocket' tegen de klok in zo als staat in het onderwerp'zo span je de balansasketting'?
heb hem zondag zo gespanen en het koppel van m'n big is behoorlijk toe genomen, gaat verdomd snel naar de 8000 toeren, m'm 5e lijkt wel een 4e versnelling.. liep al goed maar nu echt beter
deze manier van spannen geld voor alle jaar talen...
scheur die alp er uit zappa
-
he marc, sterkte overmorgen....
ben verbaasd dat jij je beurten laat doen
moeilijk is het niet
kon m'n stelschroef bijna geheel in draaien dus mischien is die van mij ook op
keek net in m'n sleutel boek maar kan niet zien of de ketting een schakel heeft die los kan, dan is het makkelijk anders word het lastig
kijk over 4 maanden wel als ie weer open ligt
maak hem heel zappa
ben verbaasd dat jij je beurten laat doen
moeilijk is het niet
kon m'n stelschroef bijna geheel in draaien dus mischien is die van mij ook op
keek net in m'n sleutel boek maar kan niet zien of de ketting een schakel heeft die los kan, dan is het makkelijk anders word het lastig
kijk over 4 maanden wel als ie weer open ligt
maak hem heel zappa
-
al vaker gezegt maar hans weet alles, sleutel cursus van jou vind ik geen slecht idee, mischien een appart stuk met sleutel tips op het forum is mischien ook een goed idee
bedankt en vlieg niet te hoog
zappa
bedankt en vlieg niet te hoog
zappa