Ik wil in de rem- en koppelingshendels van m'n WR450 een gaatje boren waar de handle kan afbreken bij een eventueel bodem-onderzoek, zodat ik met het resterende 'stompje' nog steeds thuis kan komen.
Wie weet waar ik het best dat gaatje kan boren?
Bedankt!
Arnaud.
Gaatje boren in rem/koppelingshendels
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
waarom draai je niet gewoon de boutjes wat losser waarmee de handles aan het stuur zitten? als je dan op je muil gaat dan draait je handle gewoon weg .
als je een gaatje boort in je handle , breekt ie zeker af
als je een gaatje boort in je handle , breekt ie zeker af
4 strokes only !!
jep,zo moet het...Djob schreef:Met een ijzerzaag een fijne snede zagen 1cm achter het bolleke, en dit slechts enkele mm's diep.
Langs de binnenkant inzagen, kant van het stuur.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Optimist!gassen schreef:...mocht je vaak vallen
Nee, gelukkig heb ik nog nooit een hendel gebroken tijdens een val, maar 't is meer "in geval dat...".
Had de hendels er nu toch af liggen en dacht 'goh, waarom boor ik er niet gelijk een gaatje in'.
Maar die suggestie over een zaagsnede is idd ook niet verkeerd.
Bedankt!
Arnaud.
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Mijn ervaring is dat mijn remhendel ALTIJD buigt en nog nooit gebroken is. Wel de koppelingshandel breekt maandelijks (abbonnement op het breken van )
Daarom doe ik niks om het voorkomen van de remhandel behalve dan dat ik de boutjes niet zo heel vast zet zodat de hendel makkelijk weg klapt bij vallen.
Daarom doe ik niks om het voorkomen van de remhandel behalve dan dat ik de boutjes niet zo heel vast zet zodat de hendel makkelijk weg klapt bij vallen.
# 442
Ga nogal al eens onderuit. Nog nooit een hendel gebroken.....tot afgelopen zaterdag......remhendel iets voorbij bij het bolletje afgebroken en dat terwijl ik sinds kort eindelijk met handkappen rij. Had daar geen gaatje geboord of zaagsnede gemaakt.
Ach ja, Niek, sommigen hebben altijd geluk
Ik heb gelukkig tot op heden geen hendels gebroken maar wil 't probleem vóór zijn.
Heb nu -op advies van Djob- in beide hendels een groef gezaagd op 15mm vanaf het bolletje aan het eind van de hendel. Makkelijk met de Dremel
Groeten,
Arnaud.
Ik heb gelukkig tot op heden geen hendels gebroken maar wil 't probleem vóór zijn.
Heb nu -op advies van Djob- in beide hendels een groef gezaagd op 15mm vanaf het bolletje aan het eind van de hendel. Makkelijk met de Dremel
Groeten,
Arnaud.
www.noxian.nl
www.noxian.nl