Kouwe klauwen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas

Met angst en beven kijk ik weer uit naar de enduro's in de wintermaanden. Alles warm behalve mijn handen.

Wie heeft een oplossing?
Laatst gewijzigd door Houten Klaas op do dec 07, 2006 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan :)

folie

Houten Klaas schreef:Met angst en beven kijk ik weer uit naar de enduro's in de wintermaanden. Alles warm behalve mijn handen.

Wie heeft een oplossing?
Dit is een grappige:
http://www.warmitup.nl/
oossie
Contacteer:

Houten Klaas schreef:Met angst en beven kijk ik weer uit naar de enduro's in de wintermaanden. Alles warm behalve mijn handen.

Wie heeft een oplossing?
Neopreen handschoenen, nu veuls te warm maar als het echt koud en nat is hmmm lekker
Sjokske

Winterhandschoenen van 661 zijn lekker dik en warm (maar wel kort bij de manchetten en ze vallen klein uit, dus grotere maat dan gewoonlijk nemen) : http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=6118
Als die aan vervanging toe zijn worden het waarschijnlijk met langere nek.
Door het klein uitvallen heb ik nog een paar maat L in de aanbieding.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
oossie
Contacteer:

ik heb kleine handjes :lol:
Hebbie een piccie van die 661 dingen?
Sjokske

Voor een piccie doe je een klikkie :wink:
(link staat bij mijn berikkie) :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
oossie
Contacteer:

chips ja :lol: :lol:

was effe niet aan het opletten :oops:
Sanne
Contacteer:

In Nieuw Zeeland was er iemand die had gewone handvatverwaring op zijn yammie wr250f . Hij vertelde mij dat ie dat deed zodat hij geen jas meer aan hoefde omdat hij doorbloeding in zijn handen en armen bleef houden. Ik heb even opgezocht in welke vorm ze te krijgen zijn en ik kwam dit tegen;
http://www.kapaza.nl/detail/646490/Hand ... rming.html

Maar die man had het over dat materiaal wat in het achterruit van je auto zit.
verder ken ik ook iemand die het op een Ktm LC 4 640 adventure heeft gezet en hij vindt het erg lekker.
trouwens die yamaha had het aangeloten op zijn groot licht ipv groot licht want hij zei, die gebruik ik toch niet.
# 442
mx jake

in zevenhuizen zit een postorderbedrijfje "quadtuning.nl"
als je daar eens kijkt, bij besturing / handsvaten / handsvat verwarming

ze kosten €38,-
en heerlijk warm
never drive faster then your angel can fly
JoeBaR

tijdens het omkleden je motor laten warmdraaien , en je handschoenen over je uitlaat demper hangen (niet de bocht , dan smelten ze vast)

zo begin je je rit met warme handen , na een poosje rijden heb je vanzelf geen last meer van kouwe klauwen is mijn ervaring.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Noppy

Sanne schreef:
Maar die man had het over dat materiaal wat in het achterruit van je auto zit.
verder ken ik ook iemand die het op een Ktm LC 4 640 adventure heeft gezet en hij vindt het erg lekker.
trouwens die yamaha had het aangeloten op zijn groot licht ipv groot licht want hij zei, die gebruik ik toch niet.
Hij bedoelde folie, waarbij de verwarmingselementen geïntegreerd zijn.

Ik heb twee winters woon/werkverkeer gedaan van 50 minuten enkele reis. Bij -13 en 130 voelt het best fris. Na 40 minuten was ik een klompje, de laatste 10 minuten deed ik vaak op karakter...

...totdat ik Gerbings Heathed clothing tegenkwam.

Het idee is (zie aflevering van Discovery Channel van de een-of-andere stoere marinier in een koelcel met een grote ventilator op zich gericht) dat je je kern warm houdt.

Ergens in je hersenen zit een schakelaartje die de doorbloeding naar handen en voeten afsluit om je kern warm genoeg te houden.

Dus een verwarmd vest, mag zelfs zonder mouwen, is de oplossing voor koude handen en voeten, NIET zoals veel mensen denken, betere handschoenen.

Ik had het vest onder nul eens op stand 66% staan en kwam in de file terecht. Ineens werd ik misselijk van de warmte. Chips, thermostaat vergeten terug te stellen.

De thermostaat heet heathtroller en geeft pulsjes naar je vest, zodat je electriciteitssysteem niet overbelast raakt. Ideaal systeem :idea:

Noppy
:toost:
Max_Kool

Klaas,

ik heb een grote hekel aan dikke winterhandschoenen (daar kan ik echt niet mee rijden) maar net als jij wèl kaue klaue in de winter. Heb bij de lokale motorcrosswinkel eens gevraagd hoe zij dat oplossen. Ze adviseerden me een setje van deze te kopen:

Afbeelding
# Main material : Nylon/Polyester
# Neoprene and PU laminated spandex panels for warmth and flexibility
# Clarino reinforced thumb
# Articulated fit
# Brushed thumb wipe material
# Single layer Clarino palm
# Lightly padded palm
# Thinsulate and insulation
# Spandura wrist closure with lycra binding
# Neoprene cuff
# New extended cuff length
# Adjustable TPR wrist closure with logo over inset panel
Heb er van de week mee gereden met temperaturen rond het vriespunt, en ze bevallen super. Lekker warm en ze zitten als "gewone" crosshandschoenen.

Aanrader.
Houten Klaas

Noppy,

Tijdens de enduro zweet ik ontzettend,geen koude romp maar wel kouwe klouwen.

Max,

Ik had de vorige uitvoering van Fox,nu een setje van Sinisalo gekocht.Je wilt toch wat kopen. :cry:

Mijn grootse probleem,slechte doorbloeding in mijn handen,zelfs in huis.

Ik zit nu te typen met kouwe jatten.
:oops:
Marc Otten

Als je de foto's van de enduro in Holten van dit jaar bekijkt zie je veel rijders met moffen rond de handvaten waar ze de handen insteken. Ook monteren ze wel stevige schuimrubber flappen over de handbeschermers zodat de handen beschermd zijn tegen de rijwind.
Misschien is dat wat?
ktm300mxc
Joop

Marc Otten schreef:Als je de foto's van de enduro in Holten van dit jaar bekijkt zie je veel rijders met moffen rond de handvaten waar ze de handen insteken. Ook monteren ze wel stevige schuimrubber flappen over de handbeschermers zodat de handen beschermd zijn tegen de rijwind.
Misschien is dat wat?
Marc, ik heb het al wel vaker geschreven de beste en meest simpele oplossing is gewoon rijden met stuurmoffen. Een voordeel is ook dat ze zijn snel te monteren en demonteren en nooit meer koude handen. Ook onder het rijden heb je er geen enkele last van. Er zijn alleen rijders die vinden dat het wat oubollig staat, maar wat is er oubolliger koude handen of rijden met stuurmoffen :) . Ik kwam deze week op internet nog een foto tegen van KTM factory riders die ook met stuurmoffen (toepasselijk oranje) reden. :!:
Houten Klaas

Verkoop je ze of zo :wink:
pruus
Contacteer:

Stuurmoffen zijn zeker een optie. Maar zoals wij rijden door dorens en dichte bossen hebben ze geen lang leven :cry: wat wel helpt zijn van die dubbelwandige fietshandschoenen, liefst in kombinatie met een goed smeersel. En bewegen met je vingers! Maar waar hebben we 't over met dit weer? Vandaag echt geen last van gehad; maar ja, we wonen ook in het zuiden 8)
Goed uiteinde allemaal en tot volgend jaar!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Joop

pruus schreef:Stuurmoffen zijn zeker een optie. Maar zoals wij rijden door dorens en dichte bossen hebben ze geen lang leven :cry:
Pruus, ik rij al 25 jaar met dezelfde stuurmoffen en heb toch altijd de enduro's en ofroad ritten gereden :D
pruus
Contacteer:

@ Joop, haha, maar tijdens enduro's en otr kom je niet gauw hier terecht:
http://upload.mdsalih.com/userfiles/pru ... -Honda.JPG
wij voortdurend en dan doen we, ik, ook nog frequent bodemonderzoek...Maar je hebt gelijk, voor ritten, zeker als het ook stukken over de openbare weg gaat zijn moffen het best.
Beste noppenwensen!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fee

Hi Allen,

ik moet het verhaal van Pruus kracht bijzetten... dat stuurmoffen NIET de handigste optie lijken tijdens de ritten die zij maken daar in Limbo-land.... Ik heb 1 keer het genoegen mogen smaken mee te rijden met de 4 musketiers (Matje, 4-stroke Spoens, Mr.Mudman en Pruus) en het begrip "kruip-door-sluip-door" heeft een heeel nieuwe dimensie gekregen... hahaha :lol: :lol: :lol:

@ Pruus wanneer gaan we weer??

cheers
Felix
E=MC2
pruus
Contacteer:

Ha Fee! Ik lig er weer effe uit, man. Zondag ribben gekneusd. Echt waar :oops: ik leer het niet af. (Hoor sjokske al lachen op de achtergrond). Maar ben met een gangetje van 80 op het asfalt onderuit gegaan door gladheid met de hele meute in m'n nek. Geluk gehad dat er niet meer gebeurde. We bellen als er wat te beleven valt!
Plaats reactie