Husqvarna 's herkomst

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
KC

Waar komt husqvarna nu eigenlijk vandaan?
Uit Zweden natuurlijk!
Maar als je op hun site voor motoren kiest,
wordt je doorgelinkt naar Caciva.it.
Deze site lag plat ook, dus weinig wijzer geworden.

Koop je nu een zweed of een italiaan,
wie weet hoe het zit? :?

groeten
Kees
vastlopen is voor computers
huskie

Je koopt een italiaan, maar oorspronkelijk, heel lang geleden was het een grasmaaier uit zweden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Contacteer:

husqvarna komt eigenlijk uit zweden , is jaren geleden al verkocht aan de italianen
Een aantal mensen die niet mee wilden hebben husaberg opgestart en die zijn in 97 verkocht aan ktm
Op dit moment vindt de verhuizing van zweden naar oostenrijk plaats , mijn onderdelen zwerven hierergens tussenin
Het motorblok van de ktm 520 is een doorontwikkelde husaberg en stamt dus af van de husqvarna (leuk he)
KC

Dat is wel blits ja! Husqvarna de moeder van de grote enduro motoren!
Maar hoe gaat het nu als je wat nodig hebt?
Trouwens wil je je ervaringen bijschrijven in 't vergelijk hoekje?

groeten

Kees die ontdekt dat alle motoren uit 't zelfde hout gesneden zijn...
Gast

Voor je onderdelen ga je naar je dealer.

Voor Husqvarna in dit geval komen de onderdelen uit de fabriek in Italie, dan gaan ze naar Ben van Erp (de importeur in Markelo) of hij haalt ze zelf in Italie, en hij verspreid de onderdelen en fietsen naar de dealers......dit zal bij de overige merken wel net zo gaan....
Jeroen

@Henk; welke onderdelen zoek je voor je Husaberg? Ik rij er zelf ook in en heb de benodigde delen uit Duitsland gehaald. Aangezien de NL-importeur er (nog) geen zak aan doet hier.
Groeten, Jeroen
henk-v
Contacteer:

Ik heb het geluk gehad bij fitters een cilinder en een cilinderkop voor een normale prijs te kunnen kopen vervolgens heeft hij een woeschner zuiger voor me besteld , een pakkingset , een paar lagers en een drijfstangset
Ben netjes door hem geholpen alleen een levertijd van 7 weken
Vervolgens bij montage aan het meten gegaan en besloten om een nieuwe nakasil laag in de cilinder te laten zetten
Gelukkig heb ik mijn rotax nog want ik wil in de wijk meerijden en des te groter is het feest als de husaberg weer als nieuw is
Maar bedankt voor het aanbod en alle info is meer dan welkom
Jeroen

Onderdelen van deze omvang hoop ik voorlopig nog niet te vervangen. Ik heb een 2002 FX470e. Tot nu toe had ik alleen wat kleinere delen nodig, normale slijtage delen. Zelfs die waren bij onze importeur niet of moeilijk te krijgen. Over de grens op voorraad of binnen een dag leverbaar. Ik heb wel alvast een setje tuimelaars gekocht. Deze zijn gemodificeerd voor 2003 en hadden een coulance prijs voor bepaalde tijd. Nu zijn ze weer op het oude niveau van 220 Euro/set, toen minder dan de helft.
Hopelijk wordt er vanaf dit jaar weer een beetje actiever aan Husaberg gedaan, ik had begrepen dat Tom Hemmelder dit seizoen met een Husaberg rijdt in de ONK 4-t. Op Honest stond ook nog een stuk van een nieuwe Husaberg rijder in NL. We wachten af!
Sandman (Joost)
Contacteer:

huskie schreef:Je koopt een italiaan, maar oorspronkelijk, heel lang geleden was het een grasmaaier uit zweden.

Euhm oorspronkelijk was Husqvarna een wapenfabriekje, in het stadje... Hasvarna in Zweden... (mn bron is MXA)
CR250'90,'91;XR350R'83,...
Plaats reactie