skidplate voor een 2001 520EXC

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ives

Ik heb origineel op mijn KTM 520 EXC van 2001 een alu skidplate. Maar ben op zoek naar een plastic/carbon exemplaar omdat ik die mooier/veiliger vindt.

Heb deze gevonden 2dehands (zie foto) maar ik twijfel of ik deze pas kan maken. Mijn plaat is zowel vooraan als achteraan bevestigd met 2 bouten. Dit plastic exemplaar is vooraan maar met een enkele bout te bevestigen. Achteraan is het ook een beetje anders.

Iemand ervaring hiermee? Of heeft er iemand een 2dehandsje liggen dat wel onmiddellijk past ?

Bedankt!

Afbeelding
speedphreax

Ik heb precies zo'n ding op mijn 2005 525 zitten. Zorg dat je ook de beugel en vooral de tweedelige snelsluiting erbij krijgt want anders heb je er niet zoveel aan. Verder kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n ding niet op een oudere 520 zal passen. Aan de achterkant steek je hem tussen het blok en de dwarsbalk van je frame en aan de voorkant moet je nog een U vormig beugeltje hebben waar het eerste deel van de snelsluiting op zit. Dat deel blijft op je motor zitten als je de beschermplaat eraf haalt.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ives

Bedankt, beugel is niet aanwezig maar ik had gedacht om vooraan twee gaatjes te boren en dan zo op de originele plaats te bevestigen. Zou ook moeten lukken.
Plaats reactie