Ik bezit een husaberg FE600 van bj 99 ,gewicht 109 kg , opgegeven vermogen 62 pk, 6 versnellingen en automatische decompresseur.
Qua vering en sturen perfect , de stabiliteit in het zand is geweldig.
Het starten koud is een ramp gewoon , 20 maal trappen , verschillende procedures hebben nog geen reseltaat gegeven.
De warme start is goed als de afstelling perfect is,de afstelling van de kleplichter en de kleppen moeten perfect zijn anders start hij gewoon niet.
De rollagers in de tuimelaars zijn gewoon slecht , constant controleren en tijdig vervangen anders onstaat er grote schade (heb ik nu).
De keerringen van de wp extreme voorvork zijn slecht.
Voor de rest is het een machtige machine , erg goed handelbaar, soepel en ongeloofelijk snel , die 6e versnelling is levensgevaarlijk.
Een rijder met niet genoeg zelfbeheersing is een gevaar voor zichzelf
Maar dit geheel vereist wel veel en zorgvuldig onderhoud,die ene liter olie die er in zit moet dus vaak vervangen worden
Voor de rest vind ik het een feest om op te rijden
husaberg FE600
Moderator: ghulst
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
FE600 '97
Ik kan me vinden in het bovenstaande.
Alleen de startproblemen ken ik niet. 1 a 2 keer trappen was altijd voldoende, koud of warm.
voorvorkkeringen (UPSD) ook nooit lek gehad.
blok 2x open geweest; 1 x tand van kickstarter afgebroken en 1 keer alle tanden van de hoofdas eraf na een val met het blok op een dikke steen.
olie verversen elke 200 km.
Ik kan me vinden in het bovenstaande.
Alleen de startproblemen ken ik niet. 1 a 2 keer trappen was altijd voldoende, koud of warm.
voorvorkkeringen (UPSD) ook nooit lek gehad.
blok 2x open geweest; 1 x tand van kickstarter afgebroken en 1 keer alle tanden van de hoofdas eraf na een val met het blok op een dikke steen.
olie verversen elke 200 km.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.