electrishe starter op xr

Moderators: ghulst, Zot

Plaats reactie
allard s

ik heb honda xr600r gekocht uit '86 en nu wil ik graag weten of ik daar een electrishe starter op kan zetten en of dat überhaupt wel kan.
in hoop op positife reactie
a.steijger
allard

kan er op xr600r uit '86 een electrishe starter
a.steijger
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

xrstuff.co.uk levert ze wel voor XR400 en 650. (voor veel geld)

op een 600 zul je flink zelf moeten hobbyen (of gewoon een andere motor kopen) sorry.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

het schijnt te kunnen, met gebruik van originele Honda delen. Linker blokdeksel van een Dominator of een XR650L (die kennen we niet in Europa) is de basis.

Kijk voor meer info even hier (en das een heel mooi fietsje Erwin! :wink: ).
beat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 20:27
Locatie: voassen

er is iemand in australie die dat heeft gedaan
http://www.horizonsunlimited.com/hubb/h ... r600r-8916
en er is ook iemand mee bezig op mf
maar volgends ro kan het niet ivm de krukas ofzo
maar je kan ook een nx650 blok er in schroeven
verder heeft de xl600 lm/rm dezelfde boring maal slag als een xr600 dus mischien moet je daar wat blokdelen van gebruiken (die hebben namenlijk wel een E-start) ik denk dat streppel nogwel wat heeft van een lm
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

De wereld is klein, linkje dat ik hierboven postte naar advriders is van dezelfde gozer als waar jij op horizonsunlimited naar verwijst. :P
beat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 20:27
Locatie: voassen

ik zie het
maar ik dacht laat ik eerst maar posten en dan eens kijken waar max het over heeft...
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Voor die krukas te verlengen (uh, dat schijnt dus te kunnen) heeft xrstuff een of andere "adapter". Voor de rest zijn het Honda onderdelen van de quad in de XR400 kit.

Op de amerikaanse xrstuff site (geloof ik, in ieder geval gaat het over dezelfde kit als de engelse xrstuff.co.uk levert) staat een exploded view met alles wat je aan spullen krijgt en gebruiksaanwijzing. Handig om door te nemen als je echt je 600 wil aanpassen, dan heb je vast een beetje een idee.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Max_Kool schreef:
Kijk voor meer info even hier (en das een heel mooi fietsje Erwin! :wink: ).
Dat is 't zeker, mjammie.
(alleen nog een rallyvoorbouw erop)
Jan van Wijk
Berichten: 4
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 17:10
Locatie: Ede
Contacteer:

Heren,

De beste Xr400R Estart kit komt van XR-stuff in de UK. De Joe Racer crankshaft adapter heeft een limited bearing sectie voor de Honda starter gear part 28110-HN1-000.
XR-stuff heeft dit probleem aangepast en een verbeterde crankshaft adapter gemaakt.
Hou er rekening mee dat je wat extra boutgaten moet maken in je vlieg wiel. Niet gaan hobyen met een hand boormachnie.

Jan...
Jan...
Plaats reactie