he man', 't zit je niet mee, weet er niet veel van maar aangezien hij wel loopt op de choke lijkt het of ie te weinig benzine krijgt.
nu kan je gaan kloten met verschilende sproeier groote en naald standen maar...
zou toch proberen de luchtschroefen van je oude carbs los te krijgen met verschilende soorten kruipolie voor een weekje of wat, of ze heel voorzichtig uitboren zonder het draad te beschadigen.. als je een klein gaatje boord waar je een klein torx bitje in kan tikken kan je redelijk wat kracht zetten om hem er uit te draaien...
deze carbs zijn naamelijk zeker geschikt voor je big..
ps koppeling zondag vervangen met een set van hessler, trek de bakstenen de straat weer uit
HELP!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
choke op 1 carb is van het '88er model 750
hele andere sproeier bezetting etc.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
hele andere sproeier bezetting etc.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Ik heb er geen kaas van gegeten maar ik hoop natuurlijk wel dat het je lukt om hem weer lekker aan de praat te krijgen .... met de nadruk op lekker.
succes,
Martijn
succes,
Martijn
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Mijn Big is nog niet weg, degene die intresse heeft is nu nog op vakantie maar heeft een redelijk bod gedaan dus ik heb er vertrouwen in.
Voor wat betreft jou oude carbs ...... doe je wel voorzichting, Zappa's tips leken me wel goed, vooral zonder e.e.a. te slopen
Voor wat betreft jou oude carbs ...... doe je wel voorzichting, Zappa's tips leken me wel goed, vooral zonder e.e.a. te slopen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ebay setje bevat geen hoofd sproeier, is voor als je vlotter naald lekt. had er laatst last van, lijkt als of je carb langs de vlotter kamer lekt, schijnt rond de 50.000km te gebeuren..
ps bik bek pas goed op voor het schroefdraad.. door een torx bitje te gebruiken heb je het meetste contact vlak in je schroef.. en kruipolie doet wonderen op de lange duur..
ps bik bek pas goed op voor het schroefdraad.. door een torx bitje te gebruiken heb je het meetste contact vlak in je schroef.. en kruipolie doet wonderen op de lange duur..
aloha,
bel mikuni nederland op voor sproeiers 053-5725896
kun je alles bestellen, heb ik ook gedaan of motor aad te bleiswijk
ik heb ook nog sproeiers liggen voor je
en als je een andere uitlaat monteerd moet je zowieso 2 maten groter net zoals je stationair sproeier
anders kom je maar langs
groet peter
zeta 820
bel mikuni nederland op voor sproeiers 053-5725896
kun je alles bestellen, heb ik ook gedaan of motor aad te bleiswijk
ik heb ook nog sproeiers liggen voor je
en als je een andere uitlaat monteerd moet je zowieso 2 maten groter net zoals je stationair sproeier
anders kom je maar langs
groet peter
zeta 820
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Mooi Marc,
Ik had best achter een boom willen staan die dag in jullie dorp *s*
Ik had best achter een boom willen staan die dag in jullie dorp *s*
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Vn de volgende link heb ik interessante gegeven gedownload misschien dat het bruikbaar is:
http://www.spooky.info
http://www.spooky.info/sonst/einstell43.html%23Zylinder
-------------------------------------------------------
Andre
Beautifull Tropical Suriname[/list]
http://www.spooky.info
http://www.spooky.info/sonst/einstell43.html%23Zylinder
-------------------------------------------------------
Andre
Beautifull Tropical Suriname[/list]
Hoi Marc,
Ik weet niet of de link werkt maar ik kwam dit tegen op Ebay.de:
http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-800-doppel ... dZViewItem
Het betreft een "doppel-vergaser" in goede staat voor een DR800 van 1996. Misschien kun je op de foto's zien of dit het goede type is en heb je er iets aan.
Suc6,
Paul
Ik weet niet of de link werkt maar ik kwam dit tegen op Ebay.de:
http://cgi.ebay.de/Suzuki-DR-800-doppel ... dZViewItem
Het betreft een "doppel-vergaser" in goede staat voor een DR800 van 1996. Misschien kun je op de foto's zien of dit het goede type is en heb je er iets aan.
Suc6,
Paul
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Hoi Marc,
Als je toch op zoek gaat naar een nieuwe carb kan je beter meteen een Keihin vlakschuif of 2 nemen ...... moet je maar eens lezen op de site van Hessler, wat een KTM Vergasser voor effect heeft op een Big.
Ik ben hem trouwens kwijt mijn Big, zondag wordt hij opgehaald ..... met enige weemoed wel hoor.
gr. Martijn
Als je toch op zoek gaat naar een nieuwe carb kan je beter meteen een Keihin vlakschuif of 2 nemen ...... moet je maar eens lezen op de site van Hessler, wat een KTM Vergasser voor effect heeft op een Big.
Ik ben hem trouwens kwijt mijn Big, zondag wordt hij opgehaald ..... met enige weemoed wel hoor.
gr. Martijn
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr feb 17, 2006 21:48
hoi Marc,
Ik heb hetzelfde eens gehad met een DR750. Bleek dat van een carb de sproeier verstopt zat. Loopt ie dus op een carb met choke. Bij mij koste dat een uitlaatklep (een klep zeer schraal mengsel)
reinig deze carbs eens met remmenreiniger. Spul in een flesje werkt niet meer bij sterke vervuiling.
Kun je misschien toch deze carbs blijven gebruiken
Ik heb hetzelfde eens gehad met een DR750. Bleek dat van een carb de sproeier verstopt zat. Loopt ie dus op een carb met choke. Bij mij koste dat een uitlaatklep (een klep zeer schraal mengsel)
reinig deze carbs eens met remmenreiniger. Spul in een flesje werkt niet meer bij sterke vervuiling.
Kun je misschien toch deze carbs blijven gebruiken
Hoi Marc,
Ik zou adviseren je carburateur weg te brengen naar een revisiebedrijf dat carburateurs 'ultrasoon' reinigt.
Die koek waardaar je chokeknoppen vastzitten heet 'sludge' en die slaat neer op componenten in je carburateur door het vervliegen van vluchtige materialen uit je benzine.
Als je de motor dus vaak langere tijd stalt en niet iedere week een paar ritjes maakt, dan gaat dit dus heel snel, zeker in de winter. Het schijnt dat fabrikanten dan extra vluchtigheid in je benzine mixen om met kou snel te kunnen starten.
Mijn advies zou zijn, vijf minuten voordat je arriveert je benzinekranen dichtrijden zodat je vlotterkamer helemaal leeg komt te staan. Motor op de zijstandaard laten pruttelen totdat hij uit zich zelf afslaat. Hiermee voorkom je dat je je carburateurs 2 x per jaar moet laten reinigen.
Noppy
Ik zou adviseren je carburateur weg te brengen naar een revisiebedrijf dat carburateurs 'ultrasoon' reinigt.
Die koek waardaar je chokeknoppen vastzitten heet 'sludge' en die slaat neer op componenten in je carburateur door het vervliegen van vluchtige materialen uit je benzine.
Als je de motor dus vaak langere tijd stalt en niet iedere week een paar ritjes maakt, dan gaat dit dus heel snel, zeker in de winter. Het schijnt dat fabrikanten dan extra vluchtigheid in je benzine mixen om met kou snel te kunnen starten.
Mijn advies zou zijn, vijf minuten voordat je arriveert je benzinekranen dichtrijden zodat je vlotterkamer helemaal leeg komt te staan. Motor op de zijstandaard laten pruttelen totdat hij uit zich zelf afslaat. Hiermee voorkom je dat je je carburateurs 2 x per jaar moet laten reinigen.
Noppy
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he marc, problemen met je stationiare lopen zou mischien kunnen komen door een te laag nivo van je vlotters.. zie de problemen van camocat met z'n carbs.. zie ik je zondag?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he marc, goed man
maare laat me weten waneer die weer een beurt nodig heeft dan laat ik wel zien hoe je balansasketting en kleppen stelt, kan je het voortaan zelf..
is simpel als je weet hoe dat moet
heb evt ook een top koffer voor je, gratis af te halen.. bij m,n motor gekregen toen ik hem kocht maar nooit gemonteerd, is nieuw maar staat wel in tot 120 km maar is van een motor boer
rij ze zappa
maare laat me weten waneer die weer een beurt nodig heeft dan laat ik wel zien hoe je balansasketting en kleppen stelt, kan je het voortaan zelf..
is simpel als je weet hoe dat moet
heb evt ook een top koffer voor je, gratis af te halen.. bij m,n motor gekregen toen ik hem kocht maar nooit gemonteerd, is nieuw maar staat wel in tot 120 km maar is van een motor boer
rij ze zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
is m'n echte naam, had echte hippie ouders, heb m'n motor bij een motor boer gekocht, kreeg in de vorm van korting een gratis top koffer bij, nieuw maar met een krasje, staat ergens dat deze gekeurd is voor 120km/u.
vond het toch niet staan en heb hem nooit gemonteerd..
gebruik zelf ortlieb rack packs [ heb een grote en kleine, zijbanden kan je gebruiken om op je rekje vast te maken]
hoor wel waneer je BIG weer een beurt nodig heeft [na +- 6000km]
spreken we wat af.
groeten zappa
vond het toch niet staan en heb hem nooit gemonteerd..
gebruik zelf ortlieb rack packs [ heb een grote en kleine, zijbanden kan je gebruiken om op je rekje vast te maken]
hoor wel waneer je BIG weer een beurt nodig heeft [na +- 6000km]
spreken we wat af.
groeten zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he, ik zei gratis af te halen.. zondag gaat niet lukken, ligt bij m'n zus.. 22april gaat wel.. maar je had er toch al 1 ??
groeten zappa
groeten zappa