Hi NF-ers,
ben net terug van een rondje raggen, heb op mijn parcours(je) een stuk met vette knippen en kuilen zitten... en zoals gebruikelijk natuurlijk net weer iets harder eroverheen dan de keer ervoor... ging prima verder MAAR ik heb het idee als ik in de lucht hang en mijn voorvork totaal onbelast is dan maakt hij een 'tikkend' geluid (max. uitgerekt..) Dat is een nieuw geluid en ik wil weten of dit kwaad kan. Het zou natuurlijk kunnen dat het komt omdat ik tegenwoordig wat harder rij <ahum>
Voor de rest is het optisch in orde....
Wie heeft er suggesties (oja rij een KTM 525 EXC '06)
Alvast bedankt,
groeten
Felix
"tikkend" geluid
Moderator: ghulst
Haal de doppen aan de bovenkant van de vorkpoten eens los en kijk eens of er toevallig niet één van de zuigerstangen is losgelopen uit één van die doppen. Heb zo'n geintje ook wel eens aan de hand gehad (en dat wil je echt niet aan twee kanten hebben)
En dan ook meteen olieniveau checken.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
En als je die doppen loshebt en ze zitten gewoon vast op de demperstangen, trek ze dan eens helemaal omhoog, maw, trek je dempercatridge geheel uit. Op het laatst voel je een veer(-tje 3 cm ofzo) , dat is de topout veer. Trek die helemaal in, en kijk of je veer dan nog onder spanning staat. Nee ? Dan is je voorspanning aan de lage kant, en hoor je je veer tegen de binnenkant van je voorpoot slaan. Is niet zo erg.Sjokske schreef:Haal de doppen aan de bovenkant van de vorkpoten eens los en kijk eens of er toevallig niet één van de zuigerstangen is losgelopen uit één van die doppen. Heb zo'n geintje ook wel eens aan de hand gehad (en dat wil je echt niet aan twee kanten hebben)