Nop hoogte 13 mm.!!!

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bart Notten jr.
Contacteer:

Hallo,

Mag je nu met een kenda trackmaster wel of geen enduro rijden??
Ik weet het ook niet meer! Is een DOT nummer nou genoeg om een enduro mee te kunnen rijden, of moet het echt een FIM gekeurde band zijn??
Er ligt nu een Trackmaster op, maar anders moet ik nog een andere band halen voor komende zaterdag.

Groeten,

Bart Notten :shock:
Houten Klaas

Fim band met 13 mm nop.
schildertje
Contacteer:

:D Hoi,
Het moet een FIM gekeurde band zijn :cry:
"t schijnt dat er veranderingen onderweg zijn :lol: zeggen ze bij de knmv :lol: :lol: :lol: , zeggen ze alleen maar om druk te doen volgens mij.
:? weet niet hoe jullie er over denken maaarrrr zou een crossband meer kapot maken als een F.I.M. gekeurde enduroband :?: :?: :?:
Euuuuhhhhhh, denk 't niet :wink:
adje

Kenda heeft ook FIM goedgekeurde banden en ze zijn niet duur.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
henk-v
Contacteer:

maak eens een mooi prijsje voor het forum adje :lol:
schildertje
Contacteer:

:D lijkt een beetje op een bridgestone 668 zón kenda K778 :o
Bart Notten jr.
Contacteer:

OK, bedankt voor de snelle reactie!!!
Ik zal effe een bandje halen van de week!

Groet'n :shock:
adje

henk-v schreef:maak eens een mooi prijsje voor het forum adje :lol:
€100.00 voor de Kenda K778 Enduro achterband + de K777 Enduro voorband. ( €55.00 achter en €45.00 voor )

€85.00 voor de Kenda K760 Trakmaster achterband + de K760 80/100-21 voorband. ( €45.00 achter en €40.00 voor )
Laatst gewijzigd door adje op di okt 10, 2006 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding Afbeelding

jwrtuning
Contacteer:

Afgelopen zondag was ik in Westerbork, helaas werd mijn achterband afgekeurd.
Mijn eigen schuld natuurlijk... ik had er nét bij WPM nieuwe Michelin S12 banden op laten zetten. Ik had nergens op de band iets zien staan als 'not for highway use' maar kennelijk stond het er toch wel op, hele kleine lettertjes NHS. De keurmeester heeft wel 5 minuten staan zoeken voor hij het gevonden had.. Moest dus een andere band laten monteren.

Op de pits stond iemand die dat wel even voor mij wou doen. Hij heeft er een MEFO Stonemaster op gezet. Het stomme is dat die noppen nóg hoger zijn dan die van de S12 maar er staat geen NHS op. Ik vind het geldklopperij! Deze band heeft dus nog hogere noppen dan de S12 en het rubber is zachter. Is trouwens niet goedgekeurd voor enduro maar ik mag de offroad ritten er wel mee rijden.

Jammer van het geld ook nog eens. Moest 80 euro betalen terwijl mij dezelfde band vorig jaar is aangeboden (partikulier) voor 37 euro.

De band beviel me redelijk goed, nadeel is dat deze op straat erg snel slijt. Sneller dan een S12 crossband..

Volgende keer laat ik maar echte enduro banden monteren.
GS GJ
Contacteer:

jwrtuning schreef:Jammer van het geld ook nog eens. Moest 80 euro betalen terwijl mij dezelfde band vorig jaar is aangeboden (partikulier) voor 37 euro.
37 Euro voor een Stonemaster is een wel héééééél scherpe prijs hoor. Volgens mij is ± € 65 een behoorlijke bodemprijs voor een Stonemaster achterband.
Maar 80 is meer dan 65 en nieuwe banden moeten laten monteren terwijl je net mooie nieuwe om hebt liggen is natuurlijk ook geldklopperij van de bovenste plank :evil:
Volgens mij blijf ik nog maar ff van die "ongeorganiseerde" (roadbook)ritjes rijden. Aan dit soort regeltjes erger ik me dood.

GS GJ :?
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Houten Klaas

Mooie prijs Ad, hoe verhouden de Kenda's zich tot de Michelin.
Houten Klaas

Zouden de mousse binnenbanden van Michelin een beetje in die Kenda's passen.
Bart Notten jr.
Contacteer:

Bij Massink in Toldijk kost de kenda 778R 120/90-18 €65.
Heb er toch maar een Michelin enduro comp 3 gehaald voor €85. (die kun je nog omdraaien!)

Groet'n

adje

Houten Klaas schreef:Zouden de mousse binnenbanden van Michelin een beetje in die Kenda's passen.
Ik heb er bij mij ook bib mousse's inzitten en ik rij met de Trakmaster 120/100-18.

Afbeelding Afbeelding

henkzelf
Contacteer:

http://www.enduro.nl/temp/noppenhoogte.htm
en als de offroad op zaterdag direkt achter de enduro aansluit wordt ook op 13 mm gelet. Bij zondagse offroad wordt niet op de nophoogte gelet maar wel op "goedgekeurd voor de weg" , ook voor de voorband. Dus NHS/not forhighwayuse/mxonly etc etc mag er nooit opstaan; ook niet tijdens je prive-ritje want dan ben je met een niet "kloppende" motor op de openbare weg en loop je dus risico met verzekeraars.
Noppy

Bart Notten jr. schreef:Bij Massink in Toldijk kost de kenda 778R 120/90-18 €65.
Heb er toch maar een Michelin enduro comp 3 gehaald voor €85. (die kun je nog omdraaien!)

Groet'n

Mijn dealer heeft de Comp III per ongeluk een keer achterstevoren gemonteerd.

Alle middennoppen waren zonder enige uitzondering afgescheurd, in één ritje! En mijn DRZ is geen Husaberg, dus aan de PK's kan het niet gelegen hebben;-)

Van de dealer (die de band niet geleverd had) een nieuwe band gekregen, gratis!

Noppy
:toost:
speedphreax

Noppy schreef:
Bart Notten jr. schreef:Bij Massink in Toldijk kost de kenda 778R 120/90-18 €65.

Groet'n

Mijn dealer heeft de Comp III per ongeluk een keer achterstevoren gemonteerd.

Alle middennoppen waren zonder enige uitzondering afgescheurd, in één ritje! En mijn DRZ is geen Husaberg, dus aan de PK's kan het niet gelegen hebben;-)

Van de dealer (die de band niet geleverd had) een nieuwe band gekregen, gratis!

Noppy
Alleen de voorband kun je omdraaien. De achterband niet. Op mijn Enduro Competition IV voorband staan twee pijlen op mijn achterband (een III) staat er maar eentje.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
koknop

Hallo,

Ik lees hier over een mefo stonemaster. Ik heb me geregistreerd en kan dus nu melden dat ik een wr400 heb gekocht met een stonemaster erop. Niet normaal wat een grip. Nu dan mijn vraag: weet iemand waar ik deze band kan kopen?

groet koknop
mmrizio

henkzelf schreef:http://www.enduro.nl/temp/noppenhoogte.htm
en als de offroad op zaterdag direkt achter de enduro aansluit wordt ook op 13 mm gelet. Bij zondagse offroad wordt niet op de nophoogte gelet maar wel op "goedgekeurd voor de weg" , ook voor de voorband. Dus NHS/not forhighwayuse/mxonly etc etc mag er nooit opstaan; ook niet tijdens je prive-ritje want dan ben je met een niet "kloppende" motor op de openbare weg en loop je dus risico met verzekeraars.
Ik heb maar even een oud topic gekaapt. Wat zijn precies de eisen die in NL gesteld worden aan banden. Ik hoor steeds het DOT verhaal, maar DOT is volgens mij het Amerikaans ministerie van transport (~V&W?). Leuk voor in de US of A, maar wat hebben we daar in NL mee te maken? In Duitsland hebben ze typevrijgaven: een band moet goedgekeurd zijn voor gebruik op de motor. Maar in Nederland? Het verhaal hierboven klinkt logisch, maar is dat het hele verhaal?
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Plaats reactie