Gevraagd : info + onderdelen Suzuki DR400s (bj april 1981)

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
hk51

Hallo Allemaal,

Ik ben een beginnend motor rijder die 27 jaar geleden mijn rijbewijs heb hehaald, maar nu pas begin met motor rijden !!

Ik heb net een Suzuki DR400s ( bouwjaar April 1981) gekocht, die ik af en toe wil gaan gebruiken voor woon werk verkeer in Amsterdam.

Het is een model zonder richting aanwijzers en spiegels

Bij de aanschaf kreeg ik er vier losse richting aanwijzers bij, die ik zamen met (nog aan te schaffen) spiegels wil gaan monteren !!

Wat ik dus mis is het electrische schakel gedeelte links op het stuur, waar ook de drukknop voor de clackson in zit.

Mijn vraag is dus ook : hoe kom ik aan deze schakelaar ?

Ook zoek ik nog een achterlicht glas/plastic of een kompleet achterlicht.

Nog een vraag omtrent de verzekering.

Dit is op het moment mijn enige vervoermiddel.

Nu weet ik dat het een oldtimer is, maar om dit als oldtimer te kunnen verzekeren ,zou ik dus een tweede vervoermiddel voor degelijks gebruik moeten hebben, dus zal ik niet voor een oldtimer verzekering in aanmerking komen ?

Wat is het beste alternatief ?

Ik weet, het zijn een hoop vragen !!!

Alle info / links welkom, ook algemeen over DR400s oldtimer

gr Ton
Mesjoggah

Voor die schakelaar kun je een aantal sloperijen bellen, misschien past iets van een andere motor ook wel?, je kunt ook op ebay zoeken.
Het achterlicht is hetzelfde verhaal, sloperijen bellen of internet (ebay) afstruinen.

Wat betreft de verzekering, ik denk niet dat er veel verschil zal zitten tussen een oldtimerverzekering voor een motor van die leeftijd of een normale W.A. verzekering.
hk51

Bedankt voor de reactie,

Verzekering inclusief opzittende verzekering € 75.00 pj

Schakelaar richtingaanwijzer gehaald bij Roukema in Wormerveer

Nu nog een achterlicht !!!!

Aangezien ik ook nog een of ander bagagedrager wil monteren en dit ook niet meer leverbaar is, zal ik zelf gaan sleutelen, en daar dan een standaard
achterlicht in pasmaken.

gr Ton
Plaats reactie