ongewilt schakelen
Moderator: ghulst
gister in Stein wezen rijden. Superdag, lekker weer, leuke groep en tussendoor ook nog een platte prijs gereden! Toch voel ik dat 't beter had gekunt want verschillende keren trapte ik zelf, geheel onbedoelt, een versnelling lager. Vorral die keer dat ik in de sprong erachter kwam dat hij in z'n vrij stond zal me heugen... Blijkt dus dat ik na zes operaties en een brok ellende onvoldoende kontrole cq gevoel heb in mijn biologisch schakelmechanisme. De voet staat iets naar binnen gedraaid en omdat ik niet genoeg vertrouwen in z'n sterkte heb hou ik 'm in de vreef en niet op de bal. Bij mijn oude Honda kon ik de schakelpook zo hoog zetten dat ik 'm niet ongewilt raakte maar mijn 525 laat dat niet toe, staat te dicht op het tandwiel. Wat te doen? zijn er langere of hogere schakelpoken voor KTM?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Er zijn verstelbare voetrusten in de handel (KTM hardparts) die lager gesteld kunnen worden zodat je meer ruimte hebt onder je schakelpedaal.
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_zub_exc_sx_06.html
Ze zijn wel wat aan de prijs....
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_06/f_zub_exc_sx_06.html
Ze zijn wel wat aan de prijs....
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb de schakelpook van mijn 525 ook eigenlijk een tandje te hoog staan. Ik had hem destijds net voor een offroad rit een tandje omhoog gezet en toen ben ik vergeten te controleren of het wel kom met de ketting. Ik dus balen toen ik begon te rijden maar na 5 kilometer had ik er al geen last meer van want het aluminium van de pook is zo weggevreten. Nu, 2 jaar later, is mijn pook nog gewoon heel dus op zich zou ik het zo weer doen.pruus schreef:Bij mijn oude Honda kon ik de schakelpook zo hoog zetten dat ik 'm niet ongewilt raakte maar mijn 525 laat dat niet toe, staat te dicht op het tandwiel. Wat te doen? zijn er langere of hogere schakelpoken voor KTM?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Je hebt ook niet de hele breedte van de pook nodig om te kunnen schakelen. Je kunt evt een cm of zo afzagen.speedphreax schreef:Ik heb de schakelpook van mijn 525 ook eigenlijk een tandje te hoog staan. Ik had hem destijds net voor een offroad rit een tandje omhoog gezet en toen ben ik vergeten te controleren of het wel kom met de ketting. Ik dus balen toen ik begon te rijden maar na 5 kilometer had ik er al geen last meer van want het aluminium van de pook is zo weggevreten. Nu, 2 jaar later, is mijn pook nog gewoon heel dus op zich zou ik het zo weer doen.pruus schreef:Bij mijn oude Honda kon ik de schakelpook zo hoog zetten dat ik 'm niet ongewilt raakte maar mijn 525 laat dat niet toe, staat te dicht op het tandwiel. Wat te doen? zijn er langere of hogere schakelpoken voor KTM?
Thanx allen,
al jullie tips zijn zeker werkbaar, maar voorlopig heb ik de pook met m'n soldeerbout warmgestookt en een cm of twee omhoog gebogen. Effe aankijken; heb wel al reserve-pook liggen....
al jullie tips zijn zeker werkbaar, maar voorlopig heb ik de pook met m'n soldeerbout warmgestookt en een cm of twee omhoog gebogen. Effe aankijken; heb wel al reserve-pook liggen....
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Die reservepook zul je binnenkort nodig hebben vermoed ik. (Giet/pers ?)aluminium warmstoken en ombuigenpruus schreef:maar voorlopig heb ik de pook met m'n soldeerbout warmgestookt en een cm of twee omhoog gebogen. Effe aankijken; heb wel al reserve-pook liggen....
Heb ergens in een boekske van Hotshots nog wel poken staan met om te wisselen langere of kortere schakeltip (ofhoeheetzo'nscharnierding ?).
CU soon (heb ik begrepen van ene A. uit G.)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!