De spaken in m'n achterwiel waren niet meer te stellen, diverse zaten los, en dus besloot ik om hem maar opnieuw te spaken. Ik spaakte ook altijd mijn wielrenvelgjes en dit zag er hetzelfde uit.
Een spaak gaat over 3 andere heen. Appeltje eitje.
Hier mijn fotootje. Hij is weer helemaal mooi en strak. heerlijk.
Ik kan met een goed gevoel de non-stops in(achterwiel trialmotor)
O ja, was wel geinig. Toen ik hem dacht af te hebben, en installeerde, bleek hij tegen de achterbrug aan te lopen. Het bleek dat ik hem off-set moest spaken, dus eigenlijk zoals een wielrenachterwiel. Moest ik al de lange spaken aan een kant doen, waarvan ik dacht dat ze om en om moesten, en was ik weer een half uurtje verder voordat ik dat gedaan had.
wieltje spaken? ach waarom niet!
Moderator: ghulst
Ik zie dat je gelijk mooie RVS spaakjes hebt gebruikt voor het verblindende effect!
Wat ben je kwijt voor een setje spaken?
Wat ben je kwijt voor een setje spaken?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Met 80 (RVS-) spaken in een 15" achterwiel (zoals in m'n andere chopbrommert) wordt het iets minder gemakkelijk (en er zijn ook nog 120-spaaks wielen, of tegenwoordig ook 160-spaaks of zo)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
zo, ik hak er even tussen in.. Zen, knap stukkie werk.. ik had een paar weken terug hetzelfde idee, en moet nu gewoon even mijn ei kwijt nu ik dit lees..
mijn spaken begonnen roestig te worden.. en van die doffe velg baalde ik altijd al.. dus ben ik maar begonnen met spaken verwijderen..
zoals het eruit zag:
en tja, ook ik als fietsenmaker heb al eens een wieltje gespaakt. dus dit moest toch ook lukken..
eerst maar eens mijn spaken naar de verchromer gebracht, en intussen met de velg aan het schuren/polijsten gegaan.. na uren lang schuren (die D.I.D. velgen zijn k*t) en polijsten, en de mooi verchroomde spaken terug gezet te hebben, is dit het glimmende resultaat:
mooi 21" blingbling onder mijn voertuig.. en dat kunnen er niet veel zeggen!
sjit.. foto's doen het niet..
mijn spaken begonnen roestig te worden.. en van die doffe velg baalde ik altijd al.. dus ben ik maar begonnen met spaken verwijderen..
zoals het eruit zag:
en tja, ook ik als fietsenmaker heb al eens een wieltje gespaakt. dus dit moest toch ook lukken..
eerst maar eens mijn spaken naar de verchromer gebracht, en intussen met de velg aan het schuren/polijsten gegaan.. na uren lang schuren (die D.I.D. velgen zijn k*t) en polijsten, en de mooi verchroomde spaken terug gezet te hebben, is dit het glimmende resultaat:
mooi 21" blingbling onder mijn voertuig.. en dat kunnen er niet veel zeggen!
sjit.. foto's doen het niet..
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Miyel, ik heb liever een onderhoudsvrije velgring dan een gepolijste velgring die je na elke keer rijden moet poetsen