Hallo,
Ik heb het aanbod gekregen om een Suzuki DR750S te kunnen kopen. Nu wil ik alleen graag van mensen die zo'n motor hebben, of hebben gehad, hun ervaringen horen met deze motor.
Daarnaast zijn ook tips welkom met waarop ik moet letten bij de mogelijke aanschaf van deze motor.
Voor zover ik weet gaat het om het model uit 1989.
Alvast bedankt voor de moeite.
Gr.
Wouter
Kan op google wel wat vinden:
http://www.suzukicycles.org/DR-series/D ... -Big.shtml
maar hoor ook liever wat informatie van mensen die em zelf hebben gehad.
Tevens is informatie welkom betreffende kosten van het onderhoud bij dit soort motoren. Ik wil de komende tijd in ieder geval nog niet offroad gaan, maar eerst aan de motor wennen.
informatie DR 750 S
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Hoi Homzie.
Als je even de posten van mij recentelijk opzoekt, krijg je iig een beetje een idee wat de kosten zijn qua onderhoud (mits je dit laat doen)
Ik heb hem nu een half jaartje ongeveer en ik ben er nog steed zeer tevreden over.
Het enige -puntje is het zwieberen wat je gaat krijgen als je boven de 120 km per uur komt.
Maar dit is volgens mij wel redelijk normaal als je kijkt naar wat je aan wind vangt.
Veel succes met je beslissing nemen verder
Als je even de posten van mij recentelijk opzoekt, krijg je iig een beetje een idee wat de kosten zijn qua onderhoud (mits je dit laat doen)
Ik heb hem nu een half jaartje ongeveer en ik ben er nog steed zeer tevreden over.
Het enige -puntje is het zwieberen wat je gaat krijgen als je boven de 120 km per uur komt.
Maar dit is volgens mij wel redelijk normaal als je kijkt naar wat je aan wind vangt.
Veel succes met je beslissing nemen verder

Wie wind zaait, zal storm oogsten...
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04
Hoi Homzie en Freubel,
Het zwieberen op hogere snelheid heb ik ook gehad, ik had toen net nieuwe balhoofdlagers maar e.e.a. was niet strak genoeg gemonteerd ... stuur eraf, reuzemoer op de kroonplaat los en de moer onder de kroonplaat strakker aangedraaid. Toen alles weer vast et voila ..... het slingeren is over .... ik heb zelfs 170 gereden
succes ermee
Het zwieberen op hogere snelheid heb ik ook gehad, ik had toen net nieuwe balhoofdlagers maar e.e.a. was niet strak genoeg gemonteerd ... stuur eraf, reuzemoer op de kroonplaat los en de moer onder de kroonplaat strakker aangedraaid. Toen alles weer vast et voila ..... het slingeren is over .... ik heb zelfs 170 gereden
succes ermee
hai homzie
zwieberen heb ik nooit gehad,maar ik rijd eigenlijk nooit boven de 160 en normale toersnelheid zo'n 130/140
het type uit '88 heeft een trommelrem achter
het type uit '89 een schijfrem achter
voorveren zijn origineel te slap,moet je eigenlijk vervangen als je boven de 75kg bent
even opletten met de voorremklauw ,want als het zuigertje niet af en toe schoongemaakt word bij het onderhoud gaat hij vast zitten
zo rond de 50.000 km gaat de nokkenas met tuimelaars vaak stuk
bij mij de eerste op 45.000, de tweede op 90.000 en de derde zit er nu al 80.000 in dus het gaat vooruit
wiellagers gaan bij mij zo om de 60.000 behalve de eerste want die was open en na twee keer zand aan z'n eind
balhoofd en achterbrug lagers doe ik ongeveer om de 80.000
de cdi ging bij 120.000 stuk maar allerlei electronica kan bij elke motor op elk ongewenst moment de geest geven,dus dat blijft gelijk bij elk type
verder begon die van mij bij 150.000 aardig olie te zuipen en vanaf 170.000 zit ik op 1:350 en begint het ook allemaal te tikken en rammelen van binnen
en heel veel andere dingen die stuk gingen,maar waarschijnlijk en vaak ook zeker, door onvoorzichtig off road rijden en veel valpartijen en wat ongelukjes
zwieberen heb ik nooit gehad,maar ik rijd eigenlijk nooit boven de 160 en normale toersnelheid zo'n 130/140
het type uit '88 heeft een trommelrem achter
het type uit '89 een schijfrem achter
voorveren zijn origineel te slap,moet je eigenlijk vervangen als je boven de 75kg bent
even opletten met de voorremklauw ,want als het zuigertje niet af en toe schoongemaakt word bij het onderhoud gaat hij vast zitten
zo rond de 50.000 km gaat de nokkenas met tuimelaars vaak stuk
bij mij de eerste op 45.000, de tweede op 90.000 en de derde zit er nu al 80.000 in dus het gaat vooruit

wiellagers gaan bij mij zo om de 60.000 behalve de eerste want die was open en na twee keer zand aan z'n eind
balhoofd en achterbrug lagers doe ik ongeveer om de 80.000
de cdi ging bij 120.000 stuk maar allerlei electronica kan bij elke motor op elk ongewenst moment de geest geven,dus dat blijft gelijk bij elk type
verder begon die van mij bij 150.000 aardig olie te zuipen en vanaf 170.000 zit ik op 1:350 en begint het ook allemaal te tikken en rammelen van binnen
en heel veel andere dingen die stuk gingen,maar waarschijnlijk en vaak ook zeker, door onvoorzichtig off road rijden en veel valpartijen en wat ongelukjes
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Bedankt voor de reacties, dit zijn zeker dingen waar ik rekening mee kan houden. Ik heb al wel gezien dat er een "devil" uitlaat onder zit, geeft een leuk geluid in ieder geval.
De kilometerstand staat nu ongeveer op 54000 km dus zal eens informeren of de nokkenas nog origineel is of al een keer vervangen.
Verder wel nog een vraagje: wat is een DR750S uit 1989 met 54000km en kapschade aan de linkerkant, en redelijk wat gebruikerskrasjes nog waard? Er zitten wel goede banden onder en de ketting en tandwielen zijn recentelijk vervangen. De vraagprijs ligt nu om en nabij de €1500 maar ik weet niet wat zo'n motor nou eigenlijk op zou mogen brengen.
De kilometerstand staat nu ongeveer op 54000 km dus zal eens informeren of de nokkenas nog origineel is of al een keer vervangen.
Verder wel nog een vraagje: wat is een DR750S uit 1989 met 54000km en kapschade aan de linkerkant, en redelijk wat gebruikerskrasjes nog waard? Er zitten wel goede banden onder en de ketting en tandwielen zijn recentelijk vervangen. De vraagprijs ligt nu om en nabij de €1500 maar ik weet niet wat zo'n motor nou eigenlijk op zou mogen brengen.