Ik heb een probleem met mn xr 600. Na een hoop gekloot en een hoop investeringen leek de motor klaar te zijn. oa. een nieuwe onsteking en een nieuwe cdi-unit. Nu, na 20 km gereden te hebben, blijkt dat de cdi-unit bij 1 vd 4 uitgangen niets meer geeft. Hij blijkt dus kapot te zijn. Hoe kan dit zo snel? Kan t aan de ontsteking liggen? Ik weet me geen raad meer, tis al de 2e unit die vernieuwd is. Waar moet ik in hemelsnaam gaan zoeken???
BVD
cdi unit
?1 van de 4 uitgangen?
Doet 1 van de 4 bougies het niet?
de CDI heeft geen 4 uitgangen. en wat heb je daaraan nagemeten?
CDI wordt vaak als oorzaak opgegeven, maar is in de praktijk zelden stuk!
CDI heeft:
- Spanning in (van de onstekingsspoel, ongeveer 400V)
- massa
- pulsspoel ingang (2 draden)
- killswitch in
- 'bobine'uit.
passief kan je er weinig aan doormeten.
Doet 1 van de 4 bougies het niet?
de CDI heeft geen 4 uitgangen. en wat heb je daaraan nagemeten?
CDI wordt vaak als oorzaak opgegeven, maar is in de praktijk zelden stuk!
CDI heeft:
- Spanning in (van de onstekingsspoel, ongeveer 400V)
- massa
- pulsspoel ingang (2 draden)
- killswitch in
- 'bobine'uit.
passief kan je er weinig aan doormeten.
mijn maat en ik hebben hetzelfde probleem tegen gekomen. wij hadden 3 spoelen die we gebruikt hebben. deze bleken alledrie niet goed te zijn. wij dachten eerst dat het ook de cdi was, maar dit was het dus niet.
meet eerst eens je bobijn uit (zwarte draad en massa). deze moet tussen 230 en 320ohm zijn. bij ons zijn deze herwikkeld en start bij eerste kick.
niet opgeven, ff zoeken en je komt er!
groeten
thomas
meet eerst eens je bobijn uit (zwarte draad en massa). deze moet tussen 230 en 320ohm zijn. bij ons zijn deze herwikkeld en start bij eerste kick.
niet opgeven, ff zoeken en je komt er!
groeten
thomas
slip'n slide