suzuki sp kopen?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
suzukisp370

ik kan van mijn neef een suzuki sp 370 kopen voor 180 euro. de ambraegekabel is gebroken en hij zuigt valse lucht bij het spruitstuk.Zou ik die kopen? Wat is de waarde van een suzuki sp ongeveer.
Rudy
Contacteer:

Niet veel (oude crosser 1978 ofzo is niet veel waard), afhankelijk van de staat en eigenlijk dus meer wat je er aan uit moet geven om hem aan het rijden te krijgen.
Meestal ben je meer geld kwijt aan onderdelen dan je verwacht. Vandaag vervang je dit en morgen dat weer... Oude motoronderdelen zijn ook niet echt goedkoper, of je moet er toevallig 2de hands aan kunnen komen.

Heb trouwens geen idee wat een ambraegekabel is :?
Koppeling is in het frans geloof ik embrayage, maar het is een Nederlandstalig forum.
suzukisp370

jah koppelingskabel dus(vond effe het woord niet,was al laat gisteren :wink: ) Ik heb er al mee gereden en voor de rest rijd hij echt goed,en toen heb ik die kabel gebroken... die kabel is 12 euro (dus pakweg voor ene goede 200euro heb ik een suzuki sp 370 in goede staat) dus volgens jou moet ik het niet doen? zijn de onderdelen nog goed beschikbaar?
Joop

Als je voor €200 een goed lopende SP370 denkt te hebben zou ik het gewoon doen, want wat kun je anders nog kopen voor €200. Alleen wat wil je er mee doen, beetje OTR en op de weg OK, maar op de crossbaan zal waarschijnlijk minder sucesvol zijn.
Rudy
Contacteer:

Gaat toch om de fun, gewoon goed kijken of er geen dure dingen aan vervanging toe zijn. Heb zelf eens een rm uit 81 gehad, dara waren onderdelen vrij duur van, en langzaam gaat er toch vaak wel wat stuk. Je moet er gewoon op letten dat je er niet teveel aan uitgeeft aan onderdelen omdat je anders beter wat nieuwers kunt kopen. Dit soort motoren zijn leuk/erg betaalbaar om mee te starten net als crossen met een opgevoerde schakelbrommer.
suzukisp370

heb al een ktm 125 sx uit 2004 om echt mee te crossen. Dit is gewoon als extra en om beetje met een vriend samen te kunnen rijden. Het is de motor van mijn neef,en heb hem al goed nagekeken.Heb enkel die nieuwe kabel nodig.. Denk dat ik het gewoon ga doen.Is het mogelijk dat deze vrij zeldzaam zijn?Ik kom ze namelijk bijna nooit tegen op internet(of het is in het duits)
Joop

suzukisp370 schreef:Denk dat ik het gewoon ga doen.Is het mogelijk dat deze vrij zeldzaam zijn?Ik kom ze namelijk bijna nooit tegen op internet(of het is in het duits)
Een SP 370 is ook gewoon in Nederland verkocht. In 1980 heeft de toenmalige KTM importeur Gert Brouwer er via een speciale handel er in een paar weken er 120 van verkocht voor een lage prijs :) . Daarvoor was het een slecht verkopende motor.
suzukisp370

ik woon in belgie :wink: Maar ik ga hem gewoon kopen,heb toch al iemand die er in die staat 300 voor wil geven(dus deze koop zal niet slecht zijn :D )
Plaats reactie