WP vering aanpassen KTM 450EXC... Wie kan dat het beste...?
Moderator: ghulst
Hoi noppentoppers...
Vraagje van mij... Mijn KTM 450EXC doet het prima, maar met name op crossbvanen krijg ik de vering niet lekker afgesteld. Ik wil voorpoten en achtervering aan laten passen/modificeren. Dit betekent volgens mij aftellen op rijders gewicht, nieuwe veren, andere bezetting, olie, enz.
Er zijn meerdere aabiedrs die dit doen, ik zit te denken aan HK Suspension of Paardekam. Gaarg hoor ik jullie ervaringen hiermee.
Bedenk wel dat ik zowel op de crossbanen vooruit wil kunnen, alsook in het najaar moet de motor qua vering weer Super! de Enduro's in kunnen....
Groeten, en bedankt voor jullie adviezen,
KTM530 EXCR 2009
#338 EV 40+
#338 EV 40+
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heb het laten doen bij Reiger bijzonder goed bevallen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
reiger zou naar het schijnt de veering nogal aan de harde kant afstellen maar ofdat waar is weet ik niet.Rudy schreef:Heb het laten doen bij Reiger bijzonder goed bevallen.
mijn motor is nu door van laar suspension gedaan en veert nu heel goed . mijn vorige motor was door technoflex gedaan en ook dat was gewoon goed
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Zelf doen! Want je leert meteen hoe de motor reageert wanneer je iets veranderd. Zoals Huskie al zegt ktmtalk.com geeft alle benodigde informatie en meer.
Begin in ieder geval als basis met het afstellen van de veervoorspanning (de doorzak met en zonder berijder) aan de achterkant dat kan al een hele verbetering opleveren. (Vooral het shaken aan de voorkant kan daarmee verbeteren).
Weeg je meer dan 80-85 KG dan zal je achter waarschijnlijk aan een zwaardere veer dan standaard moeten want dan is het niet mogelijk om de statische en dynamische doorhang goed in te stellen.
Het hangt ook van waar en hoe je rijdt; cross met veel springwerk vergt een totaal andere afstelling (harder) dan als je off-road rijdt (zachter). Maar dat doe je met de rebound en de compressie.
Begin in ieder geval als basis met het afstellen van de veervoorspanning (de doorzak met en zonder berijder) aan de achterkant dat kan al een hele verbetering opleveren. (Vooral het shaken aan de voorkant kan daarmee verbeteren).
Weeg je meer dan 80-85 KG dan zal je achter waarschijnlijk aan een zwaardere veer dan standaard moeten want dan is het niet mogelijk om de statische en dynamische doorhang goed in te stellen.
Het hangt ook van waar en hoe je rijdt; cross met veel springwerk vergt een totaal andere afstelling (harder) dan als je off-road rijdt (zachter). Maar dat doe je met de rebound en de compressie.
Nou Wopke, veel heb je niet aan ons. Iedereen noemt alles en nog wat, behalve jouw voorgestelde HK en Paardekam.
Het is al vaak gezegd, op de fora, dat de WP's met te weinig midvalve float de fabriek hebben verlaten. Ook dat de meeste rijders de achterkant teveel opdraaien, met teveel veer voorspanning rijden.
Anyway, je moet eerst goed kunnen vertellen, aan wie ook, wat er precies verkeerd is aan je vering, zodat de proffesional tenminste de kans heeft dat te verhelpen.
Btw, is het zo, dat als je je vering laat doen, dat je daar garantie bij krijgt. Alshetware terug kunt komen, zonder dat je weer hun uurtarief dient te betalen?
Het is al vaak gezegd, op de fora, dat de WP's met te weinig midvalve float de fabriek hebben verlaten. Ook dat de meeste rijders de achterkant teveel opdraaien, met teveel veer voorspanning rijden.
Anyway, je moet eerst goed kunnen vertellen, aan wie ook, wat er precies verkeerd is aan je vering, zodat de proffesional tenminste de kans heeft dat te verhelpen.
Btw, is het zo, dat als je je vering laat doen, dat je daar garantie bij krijgt. Alshetware terug kunt komen, zonder dat je weer hun uurtarief dient te betalen?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
HK suspension of zijn broer Bert van http://www.shocktherapy.nl
Bij de laatste heb ik mijn vering laten modificeren en ben zeer tevreden.
Ik ken gasten die nieuwe KTM's naar hem brengen om de vering maar meteen te laten doen.
Zelf doen kan ook maar als je de aanpassingen die Bert doet ziet dan gaat dat toch veel verder. Er komt bijv. een boormachine aan te pas
Bij de laatste heb ik mijn vering laten modificeren en ben zeer tevreden.
Ik ken gasten die nieuwe KTM's naar hem brengen om de vering maar meteen te laten doen.
Zelf doen kan ook maar als je de aanpassingen die Bert doet ziet dan gaat dat toch veel verder. Er komt bijv. een boormachine aan te pas
smurf.
Ha ha ha TTT, bij mij ook Maar ook die tips staan dus allemaal op KTMtalk.
Maar blijft toch vreemd dat die KTM's af fabriek meteen door gestuurd worden naar de suspension guru's????? Gelukkig zijn die KTM's niet zo heeeel duur
Maar blijft toch vreemd dat die KTM's af fabriek meteen door gestuurd worden naar de suspension guru's????? Gelukkig zijn die KTM's niet zo heeeel duur
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?